/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Netscape vs. Opera
Fra : bruuno117
Vist : 363 gange
50 point
Dato : 06-06-05 09:13

Jeg sidder her og tester begge browsere. og det slår mig ret hårdt, at netscape bruger extremt meget hukommelse, mens Opera klarer sig med meget mindre. Lige nu siger task manager, at Opera bruger 13 mb, mens Netscape sluger 49 mb, og de er inde på de samme sider, men det er Opera jeg bruger lige nu, Netscape står bare og idler ! Bare sådan af ren nysgerrighed, kan nogen så fortælle mig hvad f..... der foregår.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-06-05 09:20

I jobliste processer kan man rigtignok se hukommelsesforbrug, men det er kun hvis CPUèn kører 100%`s forbrug, og det er der jo ikke nogen der gør, i hvertfald kun i 1 sek, så man kan ikke sammenligne på den måde.
Men ellers er det jo rigtigt at netscape er et langt størrer program, der kan langt mere, og jo er længere tid om at indlæse, men når den ellers har indlæst en side, skulle den ikke forbruge noget.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 06-06-05 09:28

hmm jeg ved nu ikke om Netscape kan ret meget mere end Opera. Men hvis den ikke forbruger ram, hvorfor falder det så ikke i joblisten ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-06-05 16:35

Hvis de begge er åbne og prøver at forbinde, så kan der let komme konflikt da de bruger nogle af de samme windowsfiler. Og hvorfor også åbne/installere begge, prøv at lukke den ene i joblisten.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 14-10-05 14:16

m.h.t.Netscape har jeg observeret, at man ikke kan skrive "snabela", (kunne altså heller ikke her!) når man f.eks. vil skrive en mail til en adresse, der ikke er i kontaktpersoner, er der et fif, til at komme udenom det?