/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 3310 problemer!!!!
Fra : monkeyboy
Vist : 301 gange
100 point
Dato : 30-09-02 04:46

Hej min 3310 går tit i baglås når jeg skal til at bladre i en SMS(altså en sms der er længere end skrærmen) ! Så skal man vente i ca 20 sek for at den lukker ned og starter op igen, under denne proces er der ingen af knapperne der virker ikke engang tænd/sluk knappen! Mit andet store problem : jeg har for to måneder siden købt et nyt li-ion 900 ma fra t.hansen og selvom mobilen er fuldt opladet kan den nogle gange bare efter to advarelser lukke ned ´som om batteriet er fladt ( tror ikke det er batteriet da fejlen opstod flere uger efter at det nye batteri kom i!) ! men når man starter den op igen er der masser af strøm på det sker kun når man snakker i den! ja mit eget bud er jo nok at det er softwaren der fucked up ik?? Jeg har version 05.47. Er der gået windows i den
Håber der er nogle der kan hjælpe mig med de her problemer! på forhånd tak
Dan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-09-02 05:15

Version 5,47 er der fejl i softwaren. Hvis du opdatere den til en 5,57 er
problemet forholdvis løst..

--
Helloo.dk
helloo.dk åbner de fleste Nokia telefoner med garanti for kun 100,- kr.
Gratis Ringtoner og Logo'er
Se også www.helloo.dk
ICQ#: 11143479

"monkeyboy" <monkeyboy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:nNOl9.57177$Qk5.2163744@news010.worldonline.dk...
> Hej min 3310 går tit i baglås når jeg skal til at bladre i en SMS(altså
> en sms der er længere end skrærmen) ! Så skal man vente i ca 20 sek for
> at den lukker ned og starter op igen, under denne proces er der ingen af
> knapperne der virker ikke engang tænd/sluk knappen! Mit andet store
> problem : jeg har for to måneder siden købt et nyt li-ion 900 ma fra
> t.hansen og selvom mobilen er fuldt opladet kan den nogle gange bare
> efter to advarelser lukke ned ´som om batteriet er fladt ( tror ikke det
> er batteriet da fejlen opstod flere uger efter at det nye batteri kom
> i!) ! men når man starter den op igen er der masser af strøm på det sker
> kun når man snakker i den! ja mit eget bud er jo nok at det er softwaren
> der fucked up ik?? Jeg har version 05.47. Er der gået windows i den
>
> Håber der er nogle der kan hjælpe mig med de her problemer! på forhånd
> tak
> Dan
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-09-02 08:29

Dan skrev:

>Version 5,47 er der fejl i softwaren. Hvis du opdatere den til en 5,57 er
>problemet forholdvis løst.

Forholdsvis? Ikke forstået.
--
Venligst,
Lasse Hedegaard

http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-09-02 08:41

Det menes nok med at problemet med batteriet bliver sikkert ikke løst
Men det med beskederne gør,,,, sådn forstod jeg den.

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:29vfpukrurrsktn0tsvptos66efjqgvc3g@news.tele.dk...
> Dan skrev:
>
> >Version 5,47 er der fejl i softwaren. Hvis du opdatere den til en 5,57 er
> >problemet forholdvis løst.
>
> Forholdsvis? Ikke forstået.
> --
> Venligst,
> Lasse Hedegaard
>
> http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-09-02 18:12

Ja det er jo sådan at jeg ikke med sikkerhed kan love manden at batteriet er
OK. Så derfor forholdvis..

--
Helloo.dk
helloo.dk åbner de fleste Nokia telefoner med garanti for kun 100,- kr.
Gratis Ringtoner og Logo'er
Se også www.helloo.dk
ICQ#: 11143479

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:29vfpukrurrsktn0tsvptos66efjqgvc3g@news.tele.dk...
> Dan skrev:
>
> >Version 5,47 er der fejl i softwaren. Hvis du opdatere den til en 5,57 er
> >problemet forholdvis løst.
>
> Forholdsvis? Ikke forstået.
> --
> Venligst,
> Lasse Hedegaard
>
> http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-09-02 18:21

Dan skrev:

>Ja det er jo sådan at jeg ikke med sikkerhed kan love manden at batteriet er
>OK. Så derfor forholdvis..

Du mener ikke delvist?
--
Venligst,
Lasse Hedegaard

http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 30-09-02 20:55

"monkeyboy" <monkeyboy.news@kandu.dk> wrote in message
> ja mit eget bud er jo nok at det er softwaren
> der fucked up ik?? Jeg har version 05.47. Er der gået windows i den

Det med at den fryser i lang tid er et kendt problem for netop version 5.47
til 3310. Det vil derfor blive rettet med en softwareopdatering.
Det med batterilevetiden er derimod en helt anden sag. Det er højest
sandsynligt det man kalder "power amplifieren" der er i stykker. Dette er en
komponent på printpladen og det er faktisk også et kendt problem for Nokia
telefoner at denne komponent står af. Specielt 8210 lider under dette
problem. Problemet er sikkert opstået ved et stød eller evt. ved ganske lidt
fugt, det er dog mest stød som er skyld i dette.
Det der skal ske er at denne komponet skal skiftes og hvis der stadig er
garanti på telefonen, så kan den blive repareret på garantien, ellers må du
selv punge ud.

> Håber der er nogle der kan hjælpe mig med de her problemer! på forhånd
> tak

Håber jeg har givet et lidt klarere billede af problemet.

Mvh
Jens Karstoft
--
www.unlockzonen.dk - Nu også unlock af Ericsson R600 !!

*** Som de første/eneste i Danmark tilbydes unlock af Ericsson R600 !! ***

Godkendelse af svar
Fra : monkeyboy

Dato : 01-10-02 17:31

Tak for svaret Jens Karstoft. ja jeg må sgu nok hellere finde mig en ny mobil det kan jo svare sig at købe en ny og få den åbnet! !Jeg har jo telmore og vil gerne beholde det ...endu engang tak
Dan .

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 21:30

Jeg har haft helt de samme problemer på min nokia 3310 købt ca 1 september
fra ny.
Kan en af de kloge herinde lige fortælle mig om hvordan jeg kan aflæse
hvilken version software jeg har
og hvordan jeg får den opdateret.(Er det noget forhandleren kan lave på
garantien?)
MVH Lars Arup

monkeyboy <monkeyboy.news@kandu.dk> skrev i
news:84jm9.64003$Qk5.2448154@news010.worldonline.dk
> Tak for svaret Jens Karstoft. ja jeg må sgu nok hellere finde mig en ny
> mobil det kan jo svare sig at købe en ny og få den åbnet! !Jeg har jo
> telmore og vil gerne beholde det ...endu engang tak
> Dan .
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 21:41

Jens Karstoft wrote:
> er skyld i dette. Det der skal ske er at denne komponet skal skiftes
> og hvis der stadig er garanti på telefonen, så kan den blive
> repareret på garantien, ellers må du selv punge ud.

Har du nogen ide om prisen på reperation af denne komponent, Jens?

\Mandal

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 22:38

Find din software version ved at taste *#0000# på telefonen... Og ja det kan
blive rettet på garanti'en. ganske gratis.

--
Helloo.dk
helloo.dk åbner de fleste Nokia telefoner med garanti for kun 100,- kr.
Gratis Ringtoner og Logo'er
Se også www.helloo.dk
ICQ#: 11143479

"Lars Arup" <larsarup@worldonline> skrev i en meddelelse
news:3d9a04cc$0$69008$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har haft helt de samme problemer på min nokia 3310 købt ca 1 september
> fra ny.
> Kan en af de kloge herinde lige fortælle mig om hvordan jeg kan aflæse
> hvilken version software jeg har
> og hvordan jeg får den opdateret.(Er det noget forhandleren kan lave på
> garantien?)
> MVH Lars Arup
>
> monkeyboy <monkeyboy.news@kandu.dk> skrev i
> news:84jm9.64003$Qk5.2448154@news010.worldonline.dk
> > Tak for svaret Jens Karstoft. ja jeg må sgu nok hellere finde mig en ny
> > mobil det kan jo svare sig at købe en ny og få den åbnet! !Jeg har jo
> > telmore og vil gerne beholde det ...endu engang tak
> > Dan .
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : monkeyboy

Dato : 02-10-02 12:11

Hej Lars! sikke nogle lorte telefoner vi har !
Nå men for at aflæse software versionen på din mobil skal du skrive følgende: *#0000# bare tast det som var det et nummer du trykkede ind ..held og lykke med din mobil
Dan

Kommentar
Fra : monkeyboy

Dato : 02-10-02 13:40

Hej Brian en power amplifier til en 3310 koster 49 euros dvs køb en ny tlf ! Det er jeg ihvertfald i gang med kig på det tilbud på www.simlock.dk med den T-65 som koster næsten det samme som den amplifier!
Hilsen Dan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 13:47

"Brian Fisker [8900]" <Fisker@mobilixnet.dk> wrote in message:
> Har du nogen ide om prisen på reperation af denne komponent, Jens?

Selve komponenten er utrolig svær at få fat i ny, men hvis det kan lade sig
gøre, så koster den knap 100,- Jeg tager normalt 2-300,- for en reparation,
idet den er forholdsvis svær at skifte (man kan ikke gøre det med en normal
loddekolbe).

Mvh
Jens Karstoft
--
www.unlockzonen.dk - Nu også unlock af Ericsson R600 !!

*** Som de første/eneste i Danmark tilbydes unlock af Ericsson R600 !! ***