/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
æøå
Fra : a1005
Vist : 417 gange
90 point
Dato : 05-06-05 22:43

min søde svigersøn har pillet ved min pc så nu kan har jeg ikke bogstaverne æøå mere. hverken på mail eller i menu. hvordan finder jeg dem igen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-06-05 22:45

Kontrolpanel - Tastatur
Der skulle du kunne finde indstilling for landestandard.

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 05-06-05 22:46

i kontrolpanelet er der noget der hedder noget med Region og Sprog Instillinger (jeg har en engelsk udgave, så er ikk helt sikker på hvad den hedder i den danske udgave) Derinde kan du indstille sproget på computeren.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-06-05 22:46

kan du slet ikke skrive æø og å
eller er det bare på nettet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-06-05 22:48

Kontrolpanel-> Ikonet; Internationale og sproglige indstillinger ...gætter jeg på ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-06-05 22:50

Det er rigtigt med Internationale og sprogindstillinger på XP

Kommentar
Fra : a1005

Dato : 06-06-05 14:31

jeg har været inde på sprog og indstillinger der står dansk ud for det hele. det er når jeg skriver mail og fx. søger på google at æøå ikke er der. de er der jo fint her.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-06-05 15:52

Det ser ud til at din explorer er blevet opdateret til engelsk. Man må kunne gå ind på windowsupdate og hente dansk opdatering.

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 08-06-05 21:13

kontrolpanel-tastatur og prøve dig frem var måske en mulighed?Mvh Kandit

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 08-06-05 21:14

UPs så lig at det var foreslået sorry.kandit

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 08-06-05 21:17

Måske? system/ enhedsorientering/tastatur/ egenskaber for dette og opdaterer driver eller fejlsøgning der? Mvh Kandit

Kommentar
Fra : a1005

Dato : 09-06-05 10:26

fijala. py ha det er ellers noget af en opgave du sætter mig igang med at undersøge, kan det lade sig gøre at præcisere det lidt? ellers mp jeg jo bare klø på.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-06-05 15:56

ja så er jeg jo nødt til selv at sætte mig ind i det

ser lige på det

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-06-05 16:15

Hvilket styresystem bruger du? His du bruger XP er det nemmeste vel at bruge systemgendannelse og så gå tilbage til den dato lige før ændringerne

- start - alle programmer - tilbehør - systemværktøjer - systemgendannelse

så bare følg anvisningerne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-06-05 17:47

Er den hélt gal ? Så prøver du : http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/

Næppe et keyboard-driver problem, da a1005 godt kan skrive 'æøå' hér på sitet

Måske noget med opsætning af Outlook ?

Dét med Google tingen forstår jeg simpelthen ikke ?
Hvad er det specifikt der er galt med Google søgninger ?

Det med menuerne 'kunne' være en Engelsk opdatéring af IE , hvor der er blevet valgt [Nej] til :

[Ja]
[Nej]
[Ignorer]
[Fortsæt]

Citat
Der findes et andet sprog installeret på computeren til menuer og dialogboxe. (Det anbefales du beholder dette.)

Denne 'Dialogbox' kender jeg dog kun, så vidt jeg husker, fra Win98 opdateringer

Danske opdateringer til XP hentes hér : http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 10-06-05 21:15

Nede i bunden af skærmen (proceslinjen), nede i højre hjørne skal der så "DA" men hvis det er problemet står der nu "EN" det skal du rette til "DA", og så skulle det gerne virker.

/ CaPsen

Kommentar
Fra : a1005

Dato : 12-06-05 20:32

Fijala : jeg tror at svigsøn fik hele systemet til at bryde ned, så jeg er ikke vild med at prøve system gendannelse.

Monokyle: når jeg søger på google er tegnene æøå det slet ikke. jeg prøver at kikke på de andre tips du gav i morgen.

CaPsen: jeg har tjekket det og det skulle være ok.

tak fordi i prøver at hjælpe.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 13-06-05 13:23

Luk op for Google
Klik på Sprogværktøjer ( blåt link th. for skriveboksen)
Rul ned til - og hak i dansk.
Eksperimenter bare lidt med den andre blå links. Det er ikke farligt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-06-05 13:50

a1005 -> En systemgendannelse lader dine data, programmer og opsætning i fred. Det genopretter kun styresystemet !

..ellers er der jo altid muligheden for at gå tilbage til, hvor skidtet virkede sidst

http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/rstrui.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 13-05-06 18:39

Jeg tror slet ikke det er så slemt..
Prøv at trykke Alt+Shift, og tryk derefter på æøå..

//Kettedk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-05-06 19:56

Tjaeh... der jo gået et år, så mon ikke a1005 har fået gjort 'noget' ved sagen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-05-06 20:03

Kommentar
Fra : a1005

Dato : 20-05-06 17:56

Hej hej

i er sandelige friske hva?

Molekyle har ret ..... der er gået et år
og skidtet ( computeren) gik ned .... helt død ..... det er som at miste en arm....
men jeg fik skidtet sat op igen og problemet forsvandt...... så jeg har ikke selv forklaringen på hvad der skete.
Håber i er glade og godt tilpasse.
møjn.. møjn...

Annuller spørgsmålet
Fra : a1005

Dato : 20-05-06 18:17

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål