/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ustabilt Windows 2000
Fra : Donny
Vist : 663 gange
100 point
Dato : 29-09-02 23:45

Jeg har et system med en ældre harddisk, som jeg mistænker for at være roden til mit problem.
Problemet er at hvis jeg logger af genstarter den nogle gange i stedet.
Hvis jeg genstarter lukker den ikke rigtigt, og stopper endda harddisken.
Programfejl er også begyndt at dukke op i mindre omfang.
Det er kommet indenfor de sidste 2 mdr ca, og selv efter en formatering og frisk installation af Windows
er der allerede nogle gange fejl.
Kan det være harddisken, der er fejlbehæftet, og hvis det er, kan dette checkes på nogen måde ?

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 30-09-02 01:12

Hep,

Det kan godt chekes og måske repareres.

Hvilket mærke harddisk er det?

// Martin

Kommentar
Fra : Donny

Dato : 30-09-02 01:14

Det er en gammel Quantum Fireball EX6.4A

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-09-02 23:21

On Sun, 29 Sep 2002 21:45:08 GMT, "Donny" <Donny.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg har et system med en ældre harddisk, som jeg mistænker for at være
>roden til mit problem.
>Problemet er at hvis jeg logger af genstarter den nogle gange i stedet.
>Hvis jeg genstarter lukker den ikke rigtigt, og stopper endda
>harddisken.
>Programfejl er også begyndt at dukke op i mindre omfang.
>Det er kommet indenfor de sidste 2 mdr ca, og selv efter en formatering
>og frisk installation af Windows
>er der allerede nogle gange fejl.
>Kan det være harddisken, der er fejlbehæftet, og hvis det er, kan dette
>checkes på nogen måde ?

Prøv at køre checkdisk.

Accepteret svar
Fra : kaasgaard

Modtaget 100 point
Dato : 30-09-02 01:40

Så prøv med Maxtors powermax program (Maxtor købte Quantum)

Du kan hente det her:
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm

Du kan se specs på den her:
http://www.maxtor.com/en/support/products/ata/legacy/fireball_ex/index.htm

Håber det hjælper.

// Martin

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-09-02 10:01

"Donny" <Donny.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:VmKl9.56982$Qk5.2094909@news010.worldonline.dk...

> Kan det være harddisken, der er fejlbehæftet, og hvis det er, kan dette
> checkes på nogen måde ?

Du kan downloade et lille stykke software på producentens hjemmeside som kan
tjekke disken.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.

Godkendelse af svar
Fra : Donny

Dato : 30-09-02 13:20

Danke schön :)
Det gjorde tricket.
Der var nogle fejl på disken, men de er rettet nu, og det kører igen.