/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
OfficeJet G85
Fra : johnnyp
Vist : 393 gange
50 point
Dato : 05-06-05 19:51

Har problem med min OfficeJet G85, har skiftet farvepatron, men displayet skriver hele tiden, at man skal justere blækpatronen, og lige meget hvor mange gange jeg gør det, kommer samme meddelelse. Efter justering og udprint er der kun cyan farve og sort på udskrift.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-06-05 19:56

Er det en original farvepatron? Ellers kan det være forklaringen. Det er ikke alle printere der accepterer uoriginale farvepatroner.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 05-06-05 20:01

Ja.. det er en original HP Farvepatron, har ikke turde prøve de andre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-06-05 20:02

OfficeJet kører normalt udmærket med uorginale patroner.(hvis det da er det)
Tænd printeren og udtag BEGGE patroner og sæt dem i igen.
OfficeJet har den skavank at hvis man kun fjerner 1 patron bliver den forvirret.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 05-06-05 20:19

Har lige prøvet du du foreslog, men nej samme problem, har fundet den gamle patron og sat den uden at der kommer fejl meddelelse

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-06-05 20:23

Hvis det er en NY farvepatron - så få den byttet (kontakterne kan være ødelagt)
Kan du ikke få den byttet - så prøv at stille den i en underkop med varmt vand i ½ time (kontakterne kan være indtørrede) og tør den forsigtigt af med en fnugfri klud.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 05-06-05 20:32

Det prøver jeg ..du hører nærmere. Indtil videre tak for dine indlæg...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-06-05 20:39

PS - Du har vel husket at pille tapen af......

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 05-06-05 20:44

Heeee. Jo det har...ellers tak for rådet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-06-05 20:49

Ville bare lige være sikker

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 05-06-05 21:30

Har du forsøgt men et par rengøringer og rensninger via det system der er "med " maskinen og dens software
ellers kan du prøve nedenstående

Hvis din patron ikke kommer i gang ved at foretage et par rengøringer, som beskrevet i printermanualen, kan du prøve at tørre forsigtigt med en fugtig klud der, hvor blækket skal komme ud.
Hvis dette ikke hjælper, kan du prøve at spule mundstykket i varmt vand et minuts tid, så evt. blækrester løsnes.
Men pas på, der ikke kommer vand ind i selve patronen.
Bagefter kan du forsigtigt trykke lidt papir mod mundstykket, og hvis der kommer blæk ud på dette, fungerer patronen formodentlig igen. Men virker den stadig ikke,ja så henvend dig der hvor du har købt den
P.S du skal måske snakke med den først når det nu er originalt printer tilbehør

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 05-06-05 21:30

Har du forsøgt men et par rengøringer og rensninger via det system der er "med " maskinen og dens software
ellers kan du prøve nedenstående

Hvis din patron ikke kommer i gang ved at foretage et par rengøringer, som beskrevet i printermanualen, kan du prøve at tørre forsigtigt med en fugtig klud der, hvor blækket skal komme ud.
Hvis dette ikke hjælper, kan du prøve at spule mundstykket i varmt vand et minuts tid, så evt. blækrester løsnes.
Men pas på, der ikke kommer vand ind i selve patronen.
Bagefter kan du forsigtigt trykke lidt papir mod mundstykket, og hvis der kommer blæk ud på dette, fungerer patronen formodentlig igen. Men virker den stadig ikke,ja så henvend dig der hvor du har købt den
P.S du skal måske snakke med den først når det nu er originalt printer tilbehør

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 06-06-05 17:16

Har prøvet via printerens software og har også prøvet med varmt vand. Det eneste resultat det er kommet ud af det hele er der er cyan farve.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 06-06-05 17:22

Så må du have købt en defekt patron.
Hvis der "kun" er cyan farve når den står i en underkop med vand så duer den ikke.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 06-06-05 20:22

Jeg har desværre købt patronen på auktion, og kan ikke få den byttet eller pengene retur og var lidt i vilrede indtil jeg stillede spørgsmåler her og fik alle de gode råd om det var patroner eller printeren der var defekt. MEN er nu nået frem til at det er patronen. Så vil købe en ny en af dagene.
Men hensyn til point....så ...ja...hvem skal have...hvad gør man...giv endelig en fornuftig forklaring, som måske kan bruges en anden gang på dette udmærkede forum.
Ivertfald tak til alle der lavet indlæg...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-05 20:27

Du accepterer blot et af svarene - du bestemmer selv hvilket - ved at klikke til højre over det svar du accepterer.
Så går resten af sig selv.

Godkendelse af svar
Fra : johnnyp

Dato : 06-06-05 21:28

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-05 21:33

Selv tak