/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
utæt benzintank på bil
Fra : lupolite
Vist : 5736 gange
50 point
Dato : 05-06-05 19:49

Er der et fif eller godt råd til at tætne en hul som sidder høj på min benzintank ( bil) det drypper ganske lidt. På forhånd tak. E. S. A.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-06-05 19:51

Ny tank, det eneste der hjælper.

Kommentar
Fra : Kentvester

Dato : 05-06-05 19:57

Hvis hullet sidder højt, så er der en mulighed for at det kunne være en utæt slange. Har du kontrolleret det !!!!

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-06-05 20:05

Hvis det ikke er plast tank, er der nogle der lodder dem og de bliver tætte. Du kan spørge hos køler smeden.
alimak

Kommentar
Fra : newface

Dato : 05-06-05 20:15

En anden tank hos en hugger!! Piller du den selv af ca 100 kr

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-06-05 20:57

Man kan godt lappe med glasfiber, men indsatsen står ikke i forhold til resultatet og det er jo temmelig brandfarligt, især i sommervarmen hvor et henkastet cigaretskod nemt kan antænde lidt benzindampe og de er svære at holde ind ebag nødlapninger.
Ny tank eller ny brugt tank.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-06-05 21:22

Hejsa Prisen kommer da helt an på hvilken bil vi taler om...
Der er flere mulgheder. Plastic Pading laver 2 produkter der kan tætne tanke også Benzin det ene er "Flydende metal" det andet hedder vistnok "tank tætner" (ikke sikker på navnet ) det kan også tætne benzin tanke både i top og bund.. , hvis man renser godt af og tanken er af metal...
Hvis det er en plastic tank skal den "svejses" klæbes sammen med noge tplast i same type som tanken er lavet af eller noget der er tæt på i hårdhed. Det kan man varme op med en loddekolbe og så klæbe det på sammen måde som man anvender varme lim fra limpistoler.
Det optimale er dog en ny tank. Men det andet kan godt holde, hvis man laver et ordentligt og omhyggeligt.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-06-05 21:31

Problemet med reparation er, at metallet arbejder anderledes end det materiale man smører på og derfor opstår der meget små lækager. Især visse japanske biler er problematiske fordi de arbejder med et mindre overtryk i tanken i forbindelse med et returløb. Desuden sker skaderne på det reparerede ofte når man tanker meget kold benzin (fra jordtank) på en benzintank der er opvarmet af solen via den varme asfalt.

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 05-06-05 21:56

Man kan få uoriginale tanke til mange bilmærker, f,eks ved DK Autodele hvor jeg før har købt sådanne.