/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Omlægning af 10 årigt lån til 20 el. 30 ~
Fra : Oldboston
Vist : 762 gange
200 point
Dato : 05-06-05 18:48

For 1 år siden omlagde jeg et 6 % 20-årigt lån i mit fritidshus til et 3% 10-årigt lån, kursen var 96, idag er den vist oppe på 100. Renten er billig, men ydelserne er ikke helt små. Nu hører jeg, at nogle af realkreditinstitutionerne har udbudt 3 % lån med løbetid 20 eller 30 år,men kursen er vist ikke så god - endnu. Lånets restgæld er 350.000 kr., ejendomsværdien er 700.000.
Kan nogen fortælle, om man kan omlægge et sådant 10 årigt lån til et 20- eller 30-årigt? Hvad skal kursen være, før det kan betale sig? Udbyder Realkredit Danmark den type lån? På forhånd tak.

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 05-06-05 19:28

Hej!
BRF udbyder 3 procent lån, men jeg mener ikke man kan få 30 års lån i fritidshuse.
Men iøvrigt mener jeg at din restgæld er så lille, at det er alt for dyrt at omlægge.

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 05-06-05 19:47

Det koster ikke noget at spørge, e.v.t. via mail.

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 200 point
Dato : 05-06-05 23:55

Du kan bare gå ind på https://www.rd.dk/Link/startnytlaanprivat og kigge efter. Du kan IKKE få 3% 30 år, men 3% 20 år.

20 års 3% ligger i kurs 93,65 og tager du det, vil det koste dig brutto 2293 / måned, netto 1924.

Så er det ligesom op til dig selv at vurdere, om det kan betale sig

Og ja - naturligvis kan du omlægge. Men det er jo hele tiden andre vurderinger, du også skal tage - høj ydelse nu (men så er man færdig langt før) eller lavere ydelse nu - men over langt flere år. Det er jo et spørgsmål om temperament og din økonomi lige nu....

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 30-06-05 16:41

Tak for svaret erling_l.