/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Hf optagelsesprøve?
Fra : Dirty_joker
Vist : 2158 gange
100 point
Dato : 05-06-05 18:42

Når man søger ind på Hf, kan man blive indstillet til en optagelsesprøve.

Ved det er noget med Dansk, Matematik, og engelsk.
Og den er mundtlig

Men hvad spørger de en om?
Hvordan kan man forbedrede sig bedst muligt på denne prøve?

Hvis der er nogle der har været igennem den...

Accepteret svar
Fra : epidedymittis

Modtaget 110 point
Dato : 05-06-05 18:58

En af mine kammerater var igennem en sådan prøve til gymnasiet, som må være næsten som hf.

I den prøve var det det ret basale i de forskellige fag du nævner, som blev taget op. Prøven bestod, som du siger, af række mundtlige spørgsmål, som man umiddelbart skal svare på.
Jeg tror det er ret svært at forberede sig til sådan en prøve, da man kan blive spurgt om alt mellem himmel og jord. Nikolaj, som han hedder, blev spurgt om noget med grammatik i både dansk og engelsk, og blev bedt om at løse en simpel ligning i matematik.

Så længe det basale er på¨plads skal det sagtens gå. Testen skal jo give et indtryk af om man er i stand til at klare et hf-kursus, ikke om man er i stand til at forberede sig.

Mvh Epi.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 05-06-05 20:38

Både din folkeskole og hf-kurset kan indstille dig til en optagelsesprøve. En optagelsesprøve består af tre mundtlige delprøver i fagene dansk, engelsk, matematik, tysk eller fransk. Prøverne varer ca. 20 minutter, og der er forberedelsestid undtagen i matematik. I fransk og tysk må benyttes ordbøger. Prøvernes sværhedsgrad svarer til 9. klasse.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 06-06-05 11:44

Er der ikke en der kan komme med eksempler på hvad de spørger om??

Ligesom epidedymittis!

Godkendelse af svar
Fra : Dirty_joker

Dato : 28-06-05 13:51

Tak for svaret epidedymittis.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 28-06-05 19:32

Selv tak.