/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Celeron D VS Pentium4 Prescott
Fra : ruffi
Vist : 393 gange
150 point
Dato : 05-06-05 11:16

Er meget tilfreds med mit gamle Gigabyte bundkort men man må jo videre.
Jeg kunne godt tænke mig det nye Gigabyte GA-8AENXP-DV.
Til dette bundkort kan bruges Celeron D eller Pentium4 Prescott,
Pentium er dog noget dyere end Celeron, får jeg noget for pengene?

ruffi

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 05-06-05 11:36

hej
hvad skal den bruges til

Kommentar
Fra : ruffi

Dato : 05-06-05 12:26

Lidt af hvert, er meget på nettet, ser en del film og spiller også en del spil med sønnike, bla, counter strike.

ruffi

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 05-06-05 13:23

hej
jeg prøver igen
kandu gik i sort sidst jeg prøvede
pentium 4 er en god cpu
celeron er en tror jeg nok en ældre(måsk 1-2uger det går jo stærkt) skrabet version af p4
prøv at se a-z bilka reklame for næste uge en efter min mening god pc
min sønnike har en 2,4mhz godt nok p4 men det kører
han spiller meget cs på nettet og han har ikke nær så meget ram som denne pc har
(har han problemer er han der som et lyn altså med maskinen)
så prøv at regne på om det kan betale sig med et nyt bundkort
du skal jo også vide om du kan bruge de gamle ram grafik m.m. på det nye bundkort

Kommentar
Fra : ruffi

Dato : 05-06-05 14:20

Skifter jeg bundkort er jeg godt klar over at ram og grafik kort også skal skiftes, men det er mere om jeg får noget for den merpris en Pentium koster i forhold til celeron ved samme hastighed feks 3 GHz.
Pentium 3GHz koster ca.1725,- og Celeron 3,066 koster 885,-
Bundkortet giver mig også mulighed for at skifte til SATA2 diske og PCI express grafik hvilket også gerne skulle give en højere hastighed.

ruffi

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 150 point
Dato : 07-06-05 08:45

celeron er en "hobby" udgave af P4
lige som Sempron er en hobby udgave fra amd

Kommentar
Fra : ruffi

Dato : 07-06-05 22:17

Til rotw

Er det du siger til mig, at hvis jeg skal have en ordenlig computer så skal
jeg vælge Pentium4 Prescott.

Godkendelse af svar
Fra : ruffi

Dato : 19-01-06 22:37

Tak for svaret rotw.