/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Udgivelse af erotiske noveller på papir
Fra : AnniRKK
Vist : 1747 gange
175 point
Dato : 04-06-05 15:22

Jeg vil lige høre jer om der e rnogen af jer der kender nogle gode forlag der udgiver noget af erotisk karakter?
Det kunne være fedt at få dem fra min HP + en del andre, ud som bogform..

Efter en del afslag fra de store så som Gyldendal, Aschenhou, Politikken og så videre, vil jeg høre jer om i evt skulle kende til et forlag der er villig til at publicere erotiske noveller??? Jeg er ved at løbe tør for ideer...

Og det med Rapport og så videre, det er ikke på den måde det menes.. Dem har jeg allerede fået en med hos, men det var jo en hel bog jeg gerne ville skrive. Og har allerede alieret mig med en til at rette stave-/Kommafejl og andre grammatiske fejl..*GG*

Håber at I ka hjælpe enten på den ene eller anden måde..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-06-05 15:40

Brug søgemaskinerne, søg på forlag.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-06-05 16:15
Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 04-06-05 16:39

Hej Anni.

Prøv osse dette link:

http://www.fyldepennen.dk/forum/?view=mbm&id=82800&messages=3

Pøj pøj med jagten

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 04-06-05 17:01

vi glæder os til resultatet

Kommentar
Fra : AnniRKK

Dato : 04-06-05 18:47

Teil har jeg prøvet og som det også fremgår af det første har jeg fået en del afslag.
Og valde. jeg har skam prøvet de fleste forlag. Med det resultat at de svarer tilbage at jeg falder uden for deres område. Dvs de fleste holder sig langt væk fra det erotiske. Hvorfor forstår jeg ikke helt, der må da være en del læserskare til den slags.. Eller tager jeg fejl?
Det må jeg næsten gøre eftersom de ikke tør begive sig i den retning.
oO(Eller så er mine noveller nok for porno agtige.. Hæhæ)Oo

@ Sannie, jeg har også forhørt mig hos Lotte på fyldepennen.dk men jeg har stadig ikk hørt fra hende.. Øvøv..

Lader tråden stå lidt endnu..

@ slemmert, skal nok sige til når jeg får en bog på gaden.. Men allerede nu kan jeg sige at i PigeSpecial til august har jeg fået en novelle med..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-06-05 19:26
Accepteret svar
Fra : Sannie

Modtaget 175 point
Dato : 04-06-05 19:40

@ Annie

Det var ikke "kun" fyldepennen, jeg lagde link til.

Der var et indlæg i debatten på fyldepennen, hvor 2 forlag bliver nævnt (dem har du garanteret osse frekventeret!).
Tiderne Skifter og Lindhardt&Ringhof

Jeg ville bare gøre opmærksom på dem - ud fra tanken, hellere være sikker end tro.

Kommentar
Fra : AnniRKK

Dato : 09-06-05 07:35

Nå men jeg tror at jeg vælger at lukke dette spørgsmål, så jeg vil sige tak for hjælpen til jer alle der har deltaget i denne tråd.

Skulle der være nogen der kigger med senere hen, for at skulle bruge lidt inspiration, så smider jeg lige linket til det sted hvor der er samlet en masse forlag, med beskrivelse af hvilken genre de udgiver i.

http://www.fyldepennen.dk/bognyt/?view=publisher&page=1

Og til jer der måtte have ønske om at udgive en bog, så har jeg fundet dette, hvilket de fleste forlag kører efter. Det har jeg da fundet ud af i den tid hvor jeg har forsøgt mig.. *SUK*

Redaktørerne er altid på udkig efter et godt manuskript - og de vil også gerne læse dit. Du kan enten sende dit manuskript til os (se adressen nedenfor), eller du kan indlevere det i vores reception. Du kan vælge at stile konvolutten direkte til en fagredaktør (se forlaget). Hvis du ikke skriver et redaktørnavn på konvolutten bliver posten fordelt via vores receptionist som kender de enkelte redaktører og deres områder godt - brevet vil derfor under alle omstændigheder havne på rette plads.
Vi gør opmærksom på at vi ikke påtager os noget ansvar for originalmateriale. Send derfor altid en kopi.

Vi stiller følgende krav til manuskripter:
Manuskripter skal indsendes på papir - vi modtager mange manuskripter, og vi har derfor ikke kapacitet til at udprinte e-mails, vedhæftede filer eller disketter.
Manuskripter skal være skrevet på computer, med halvanden linieafstand og en bred margen, så der er plads til redaktørens notater.
Manuskriptet skal forsynes med et følgebrev der giver redaktøren mulighed for hurtigt at sætte sig ind i hvad det er for en type manuskript han/hun sidder med. Det vil sige, for et skønlitterært manuskripts vedkommende, et kort resume af handlingen samt en angivelse af hvilken genre manuskriptet ligger i. For et fag- eller håndbogsmanuskript skal brevet angive din baggrund for at skrive bogen samt en synops eller indholdsfortegnelse. HUSK AT OPGIVE NAVN OG ADRESSE - og gerne telefonnr. eller e-mail.

Har du en god ide?
Vi tager kun sjældent stilling til ideer. Hvis du synes du har en god ide til en bog men ikke ønsker at skrive den før du har en aftale med et forlag, skal dit ideoplæg være ordentligt gennemarbejdet. Det skal indeholde en synops der angiver formål og målgruppe for bogen, en foreløbig indholdsfortegnelse samt et prøvekapitel.

Hvor lang tid tager det?
Det tager 6-8 uger for os at vurdere dit manuskript. Vi foretrækker at manuskriptet ikke sendes til andre forlag i denne periode, da manuskriptet jo kun kan udkomme et sted og vi (og andre forlag) risikerer dermed at lave dobbelt/spildt arbejde. Når redaktøren har læst dit manuskript kan der ske to ting: enten får du et afslag som er af standardkarakter eller også vil redaktøren indkalde dig til et møde, hvor der aftales et eventuelt videre forløb. Vi får, som tidligere skrevet, mange manuskripter tilsendt, og vi har derfor ikke mulighed for at give uddybende kritik/respons på de manuskripter vi takker nej til. Vi returnerer ikke indsendte manuskripter.

Held og lykke med dit projekt!

Aschehoug Dansk Forlag A/S, Vognmagergade 11, 1148 København K.

VH
Anni

Godkendelse af svar
Fra : AnniRKK

Dato : 09-06-05 07:38

Tak for svaret Sannie.

Jeg vælger at give dig point, i denne verden hvor man kun kan give en person point, men sådan er det desværre..

Men tak for svarene I andre.

VH
Anni