/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
nye træsko
Fra : ghosty
Vist : 1315 gange
50 point
Dato : 04-06-05 10:11

Hej. Jeg mangler nogle rigtig gode træsko. Indtil nu har jeg egentlig haft dårlig erfaring med disse også selv om de sad godt på foden i starten. Derfor spørger jeg til jer:
Hvilket mærke bør jeg købe og kan de købes på nettet? Kravene skal være at de er meget slidstærke og at de "følger fodens bevægelser" hver gang. De skal kun bruges på korte afstande, altså at jeg lige kan stikke fødderne i dem til korte ærinder, da jeg normalt ikke ønsker at gå i træsko alt for meget. Uden hæl bagpå er også et krav.
Prisniveau: Vel 2-300 kr.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-06-05 11:37

Ja, nu ved jeg ikke helt hvor meget du mener med slidstærk.
Jeg går næten aldrig i andet end "træsko", altså dem med fleksibel plast/gummibund, hver dag sommer som vinter, og jeg køber nogen der heddder SuperFlex til omkring en "hund".
De kan fås i de fleste supermarkeder, og jeg plejer skifte dem ud en, max 2 gange om året.

mvh dova

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 04-06-05 12:23

Hej Dora. Med slidstærk mener jeg egentlig bare at produktet skal være solidt og godt. Ofte former træskoene sig forkert og "giver efter" hvorved man kommer til at gå skæv i dem, fremfor at "de holder formen" og følger fodens bevægelser.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 04-06-05 14:19

Det har jeg så ikke problemer med.
Og det skyldes som oftest, at det er fødderne der gør fodtøjet skævt, og ikke fordi det er dårlig kvalitet.

Jeg har f.eks. set folk der kan gå selv et par solide, dyre støvler skæve og ude af facon på mindre end 14 dage.

Men prøv f.eks. at kigge på dem de har i Specialbutikken (SB) de reklamerer med slidstærkt arbejdsfodtøj, og deres træsko kan fås med og uden sikkerhedsjern indbygget.

mvh dova

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 04-06-05 15:02

Øhh, specialbutikken? Er det en internetbutik du henviser til?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-06-05 17:43

Sorry, men de har butik flere steder i landet og på nettet:

http://www.special-butikken.dk/site-box.cfm?SIID=1&SEID=342

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : ghosty

Dato : 12-08-05 19:19

Tak for svaret dova.