/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
gældsbrev rentefrit familielån
Fra : fame
Vist : 39582 gange
234 point
Dato : 03-06-05 23:10

Jeg søger en formular i forbindelse med gældsbrev rentefrit familielån.

Hos Familieadvokaten kan man købe denne formular for 200 kr.på denne adresse:
http://www.familieadvokaten.dk/Formularer/261.html

På denne adresse kan man downloade en gratis formular:
http://www.ret-raad.dk/neobuilder.200109121346_10309_3b9f4b0d069d4.html

Mine spørgsmål er:
Hvor finder man en formular der indeholder det der nu skal til, for ikke at komme i klemme med Told & Skat og evt. andre.

Er denne formular retsgyldig:
http://www.ret-raad.dk/download.php?id=20030610114024898000001268552881

Har du et link til andre udgaver af gældsbrev rentefrit familielån formular(er) ?
Er der nogen der har erfaring med denne problemstilling ?

Hilsen Peter

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-06-05 23:30

http://www.retssal.dk/vis_side.php3?side=99

Her er formularer i massevis til fri afbenyttelse.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-06-05 23:41

Det må være det der hedder Gældsbrev uden pant inde på linket.

mvh dova

Kommentar
Fra : fame

Dato : 03-06-05 23:43

Hej dova
jeg er ved at læse på det

Accepteret svar
Fra : RyeJensen

Modtaget 234 point
Dato : 04-06-05 11:29

Personligt vil jeg bruge gældsbrevet fra ret og råd, idet det indeholder en tvangsfuldbyrdelsesklausul. Sådan en er jo nok ikke så relevant i et familieforhold, men jeg mener, at sådan en hører med til et godt gældsbrev.

Hvis du har i sinde at lave et rente- og afdragsfrit gældsbrev, er det nødvendigt at lånet gives på anfordringsvilkår (dvs. at kreditor kan forlange gælden indfriet), for at man ikke blive gavebeskattet af det, og du bør gøre det samme, hvis bare gældsbrevet skal være rentefrit. Jeg ville dog ændre i gældsbrevet, således at indfrielse kan kræves med 3 ugers varsel i stedet for uden varsel. Igen det spiller nok ikke den store rolle i et familieforhold, men det er trods alt et retsgyldigt dokument.

Jeg har selv brugt et næsten enslydende gældsbrev i et familieforhold, og det blev accepteret af skattevæsnet.

Kommentar
Fra : fame

Dato : 05-06-05 15:36

Tak til dova for link til en masse gode formularer, og tak til RyeJensen for en uddybende forklaring.
jeg ville gerne have delt p. med det kan man jo ikke.

VH.Peter

Godkendelse af svar
Fra : fame

Dato : 05-06-05 15:38

Tak for svaret RyeJensen.

Tak til dova for link til en masse gode formularer, og tak til RyeJensen for en uddybende forklaring.
jeg ville gerne have delt p. med det kan man jo ikke.

VH.Peter