/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
hjemmenetværk med 3 computere og en prin~
Fra : kaptajnkaber
Vist : 526 gange
50 point
Dato : 03-06-05 17:12

Hey!

Jeg skal lave et lille hjemmenetværk med 3 computere og en printer. Jeg køber derfor en router men 4 porte og smider computerne i de 3 og printeren med netværkskort i den sidste, ikk? Det burde vel ikk være sværre end det.

Ønsker bare en "godkendelse" fra en erfaren computermand.

Vh KK

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-06-05 17:42

Egentlig ikke, men du skulle måske installere NW Link Netbios (spx/ipx) protokollen på dine maskiner så der ikke bliver konflikt mellem Internet og lokalnetværk.
I princippet skulle du kunne køre det hele med TCP/IP protokollen, men det er ikke altid det bare vil og så er den anden protokol alletiders og sikker nok.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-06-05 17:45

Hvis man deaktiverer Netbios (egenskaber-avanceret-wins) over TCP/IP vil du endda gøre dit lokalnetværk lidt mere sikkert selv om det ikke har den store betydning når du bruger router.
Hvis du ikke har købt routeren endnu så lad være med at købe en der er mere avanceret end du har behov for så vil du både spare penge og ærgrelser.

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 03-06-05 18:01

havde tænkt mig bare at købe en billig én, fx denne: http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=41464 fra NorthQ. Brugerne ser ud til at være godt tilfredse med den.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 03-06-05 18:10

Jeg kender den ikke, men den kan det den skal og lidt til - sikkert et glimrende valg til formålet.

Godkendelse af svar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 03-06-05 18:15

Tak for svaret BjarneD. Og god weekend!

Vh KK