/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Bedste kompakte kamera < 3000,- ???
Fra : Malkekoen
Vist : 654 gange
100 point
Dato : 03-06-05 15:57

Jeg skal bruge et digitalkamera I DAG, da jeg rejser på ferie i morgen tidligt. Jeg skal have det bedste mulige kompakte kamera til under 3000,-.

Jeg vil sætte meget, meget høj pris på kvalificerede svar, da jeg ikke kan nå at sætte mig ind i kamera-markedet inden da - desværre!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 03-06-05 16:11

Olympus mju er godt. Det er et all-weather camera til mellem 1500 og 3000. Jeg har tabt mit eget i noget vand, og det virker endnu!

Jo mere du vil betale, jo større opløsning.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 03-06-05 16:53

Hvis du skal nå at købe et kamera i dag, vil jeg anbefale dig at gå ind til en fotoforretning, eller andre lignende forretning der bl.a. fører digitale kameraer i dag, hvor du vil få råd og vejledning til dit køb, - ellers kan du ikke nå det. Køb over internettet tager et par dage eller mere.

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 03-06-05 17:12

Jeps - jeg er i KBH - har 45 min endnu :)............ Men hvilket skal det være ???? Ixus 700? Casio Exilim Z750 ???? Andre???? Det må max, max max koste 3400................

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 03-06-05 19:35

Nå, det blev et Canon ixus 50 - fik det til 2500,-...........

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 100 point
Dato : 03-06-05 20:57

Tillykke med dit kamera. Jeg anbefalede et Canon Ixux i mit andet indlæg, men ser nu, at dette indlæg ikke kom med. Men nu har du jo købt dig dit kamera, så kan du jo nå at bruge det fra din tidsfrist. Du slap jo også med et rimeligt beløb. Canon er godt og har gode linser!
Good luck!

Kommentar
Fra : USJ9

Dato : 13-06-05 23:02

Har netop fået canon Ixus 700. Meget tilfreds med købet og det tager knaldhamrende gode billeder. Men desværre laver det røde øjne på næsten alle billeder, hvor der anvendes blitz. Har prøvet indstilling til røde-øjne og alt muligt. Har andre med dette kamera samme problem ????. De kan selvfølgelig fjernes med redigeringsprogram, men alligevel......

Kommentar
Fra : USJ9

Dato : 13-06-05 23:04

Sorry, det skulle under et spørgsmål og ikke et svar. Sad og sov i timen. Undskyld, undskyld.......

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 14-06-05 22:06

Vil bare sige, at jeg også har fået relativt mange billeder med røde øjne...... det kan korrigeres via det medfølgende software, men alligevel..........

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 22-06-05 15:28

Røde øjne er et generelt problem med kompakte kameraer. Lad være med at brug "rød-øje", men ret det med softwaren.

Jo større afstanden er mellem optik og blits, jo mindre er chancen for røde øjne.

Godkendelse af svar
Fra : Malkekoen

Dato : 19-07-05 00:59

Tak for svaret akle.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 19-07-05 10:14

Til Malkekoen! Selv tak! --- Problemet med røde øjne, er fordi blitzen sidder for tæt på linsen. Anti rød øje funktionen kan ikke altid konpensere nok for dette problem. Løsningen er enten et dyrere kamera med mulighed for at øge blitzens afstand (ekstern blitz) - eller at bruge et billedbehandlingsprogram for at reparere "skaden". PSP7 og 8 har denne finesse indbygget, både for menneskeøjne og dyreøjne.
Held og lykke med dit kamera!
Hilsen Akle.