/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Uskrevne love og normer
Fra : lisberg.johansen
Vist : 559 gange
260 point
Dato : 03-06-05 15:22

Hvordan er Jeres uskrevne love og normer på arbejdspladsen? I virkeligheden er der jo mange af dem: Kvinder snakkede før mest om følelser, men efterhånden om alting. Mange mænd bliver udstødt, hvis de snakker om andet end biler, krig og egne seje handlinger.
På nogle arbejdspladser kan der være kvindelige mellemledere, som får mænd til at gøre de ting, dé "vejleder" dem til. Jeg har sågar været ude for en kvindelig mellemleder, som påvirkede en mandlig mellemleder til at at diktere en mandlig leder?
Jeg tror egentlig ikke, det er helt unormalt. Hvad siger I?

Kommentar
Fra : jimmythejim

Dato : 03-06-05 15:31

Hvis jeg har lyst til at snakke om barbie dukker så gør jeg det selvom jeg er en mand.
Og hvis der skulle være nogen der prøver at "udstøde" mig, så skal jeg åbent konfrontere dem og spørge dem om hvad deres problem er.
Jeg har ingen respekt for uskrevne regler hvad angår dit spørgsmål. Og dem der efterlever dem, har jeg sådan set heller ikke meget til overs for.
Jeg ville stikke ekstra til dem hvis de var så lette at manipulere med.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-06-05 15:54

Citat
På nogle arbejdspladser kan der være kvindelige mellemledere, som får mænd til at gøre de ting, dé "vejleder" dem til

Det får vi dem jo også til uden for arbejdspladserne

Men har jeg lidt på fornemmelsen, at dit spørgsmål snarere drejer sig om noget mobberi, end lige jargonen på de forskellige arbejdspladser

Men nu har jeg da været på en del arbejdspladser i tidens løb, både nogen hvor der faktisk kun var kvinder, nogen blandet og så et par stykker hvor jeg har været den eneste af hunkøn.
Og de sidste var sådan set de bedste, der var faktisk ikke nogen problemer med at nogen ville mobbe eller holde nogen udenfor, ikke når det er samme arbejde man laver og kan klare noget "mandehørm-snak"
Men et enkelt sted hvor jeg skulle lede arbejdet, det var lidt af et problem nogen gange, fordi en del mænd og især udenlandske mænd, ikke bryder sig om at blive "dikteret" af en pige.

Men når det gælder specielle omgangstoner på arbejdspladser, er min erfaring, at de værste er dem hvor der kun er kvinder, de kan være rigtig modbydelige over for hinanden, og problemerne opstår så når der dukker nogen op der er nemme "ofre" og ikke formår at sige fra og ender med at blive frosset ud eller simpelthen lader sig køre psykisk ned.

mvh dova