/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Wma Til Wav-fil
Fra : hightowernr1
Vist : 428 gange
100 point
Dato : 03-06-05 12:52

Jeg har været inde på TDC hjemmeside og downloade noget musik. Noget havde jeg hentet som zip-fil, hvori det lå som mp3. Når jeg så downloaded et enkelt nr. ligger det som en wma-fil. Jeg kan godt konvertere mp3 til wav-fil(goldwave) men hvordan konvertere jeg en wma-fil til en wav-fil???
Det nemmeste er sæl´følig at kører hele skidtet i mp3, men så skal alle ungerne have udskiftet anlæg og discman med mere, og det må vente......

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-06-05 12:57

Hvis du skal have brændt nogle CD'er til ungerne, så er det da lidt af en omvej at konventere til wave først!

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 03-06-05 13:04

prøv at kigge her om nogle af dem her kan bruges http://www.downloadcentral.dk/category.php?categoryid=49

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-06-05 13:09

Har du ikke Windows Media Player på din PC? Så kan du brænde CD'er direkte fra såvel MP3 som WMA. At konvertere til WAv først lyder som en unødvendig omvej, der oven i købet forringer lydkvaliteten.

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 03-06-05 13:18
Kommentar
Fra : smukke.arne

Dato : 03-06-05 13:39

Jamen klogearne, hvis du ikke kan svare på spørgsmålet, så hold da din mund.

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 03-06-05 14:16

Jeg prøver lige igen........
Jeg har noget musik..... som er i wma-fil, hvordan for jeg dem brændt, så de kan høres i et gl. anlæg.... Jeg er egentlig ligeglad med hvad format det er, problemet er bare at jeg ikke ved hvad jeg skal....???
cbsjanten.... Kan du guide mig lidt videre i det du mener jeg skal downloade??? Jeg er vitterlig ikke en haj til dette, men er ikke bange for at prøve....

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 03-06-05 14:18

fint svar tedd!!!!!!!!!! Hvis du mener det er en omvej..... så fortæl mig dog hvad jeg så skal gøre, vi er jo ikke mestre alle sammen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-06-05 14:23

hightowernr1 - Hvis du har Windows Media Player installeret på din PC, kan du brænde både MP3 og WMA filer direkte til en lydfil. Uden problemer.

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 03-06-05 14:40

arne.jakobsen. Jeg har windows Media Player, men der kan man vel ikke brænde ellerhva? ja,ja, jeg er ikke så klog, ved det godt.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 100 point
Dato : 03-06-05 14:51

Hvis du tager de downloadede filer og gemmer dem i en under-mappe i din musikmappe, kan du markere alle, højreklikke og vælge gem som ny afspilningsliste. Du kan så give denne et navn. Når du kalder WMP og går i Afspilningslister/Bibliotek kan du finde afspilningslisten. Det er så ligegyldigt om filerne ligger i MP3-format eller WMA-format. Du kan nu højreklikke på afspilningslisten og vælge Føj til Brændingsliste. Så vælger du fanebladet Brænd til CD. Der skal du ude til højre vælge om du vil brænde som Data-CD eller som Lyd-CD. Vælger du lyd-CD vil du kunne brænde en CD der kan afspilles i ethvert gl.dags lydanlæg inkl. de små bærbare som dine børn har.

Under Funktioner/Instillinger i WMP kan du selv bestemme hvad din Musikmappe hedder.

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 03-06-05 14:55

arne.jakobsen- Endelig den hjælp jeg har brug for.... Jeg vender tilbage senere, så må jeg se om jeg har fattet det *GG*

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-06-05 15:02

Hvilken vers. af WMP har du? Hvis jeg skal guide dig rigtigt er det nok smartest hvis du er opdateret til den nyeste. Den hedder version 10.0. har du ikke den, bør du opgradere f.eks. via Windows Update.

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 03-06-05 15:36

Sidder og brænder nu.... skal lige tjekke om det virker om 30sek....Blikøje

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-06-05 17:14

Nu vidste jeg jo hverken om du ville brænde CD'er eller hvilket styresystem eller brænderprogrammer du har hightowernr1. Jeg er jo ikke synsk som Arne Min bemærkning gik egenligt mere på at få nogle flere oplysninger fra dig og var ikke et svar!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-06-05 17:18

tedd -> jeg er heller ikke synsk. Men en blind høne finder jo også et korn.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-06-05 19:17

Nu ER der gået mindst 30 sek.... Blinkøje

Virkede det?

Kommentar
Fra : smukke.arne

Dato : 03-06-05 19:52

[/citatstikså arne de point]

Kommentar
Fra : jackaske

Dato : 08-06-05 13:03

se HER: http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm |download dPpowerAMP
se HER: http://www.dbpoweramp.com/codec-central.htm |download de nødvendige codecs

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-06-05 15:24

hightowernr1 -> Hallo! Er der nogen hjemme? Virkede det? Så bør du jo nok lukke dit spørgsmål.

Godkendelse af svar
Fra : hightowernr1

Dato : 30-06-05 18:57

Tak for svaret arne.jakobsen.
Undskyld, ventetiden. Havde lidt modemproblemer sidst jeg var på.... troede det var gået igennem det jeg skrev..... Har lige været på ferie, og havde ikke fået tjekket mail. Men det virker fint, nu.... med at brænde disse cdér. Tak for hjælpen.