/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Download-problemer
Fra : martin.borre
Vist : 403 gange
50 point
Dato : 03-06-05 12:28

Når jeg downloader en fil får jeg meget tit meldingen "Cant execute the query because you have a conflicting read lock". Hvad er det for en read lock de snakker om og hvordan fjerner jeg den?

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 03-06-05 13:59

Er det i en IE browser eller en anden?
Og hvornår får du fejlen? Når du prøver at åbne filen?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-06-05 21:26

Det er en MySql fejlmeddelelse så jeg vil gætte på, at du ikke kører Windows og, at du har en opsætningsfejl i dit styresystem.

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 04-06-05 13:16

Vil du ikke lige forklare mig hvordan en MySQL fejl og windows kan have sammenhæng? Det er når han henter en fil ned at den giver den fejl, men det er jo ikke alle server (snare de færreste) servere som sender filer via MySQL...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-06-05 13:22

Nej netop! (så jeg vil gætte på, at du ikke kører Windows )

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 04-06-05 13:26

Okay... Forstår stadig ikke sammenhængen...
Til topic:
Men ville lyde som om at hvis du forsøger at hente filer med den normale windows downloader, så burde du geninstallere..
Hvis du bruger andet styresystem, fx linux, så kan jeg ikke hjælpe med det, men kan være en fejl i styresystemet også...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-06-05 13:26
Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 04-06-05 13:29

Okay du får ret ;)
Tror jeg er med i hvad du mener...

Så kan jeg nok ikke hjælpe meget mere, før martin.borre skriver hvilket system han bruger osv... :)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-06-05 13:30

TeWeE, jeg kan heller ikke hjælpe med Linux, som jeg vil gætte er årsagen, men fejlmeldinger er en std. MySQL fejlmelding hvilket er ret tydeligt.
Min kommentar var i høj grad lavet for at få spørgeren ud af busken med flere oplysninger for enten er det ikke Windows eller også er det en noget speciel download.

Kommentar
Fra : martin.borre

Dato : 05-06-05 20:02

Mit styresystem er Windows XP

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-06-05 20:08

Se nu bliver det interessant.
Hvordan får man en MySql fejl ved download - ja enten er det dig der har opsat din pc lidt besynderligt eller også er det download serveren.
Du må forklare lidt nærmere selv om jeg sikkert stadig ikke fatter en dyt

Kommentar
Fra : martin.borre

Dato : 06-06-05 17:12

Hvad betyder MySql?
Fejlmeldingem får jeg når jeg har valgt den fil der skal downloades og den server der skal downloades fra (jeg kan vælge mellem een i USA, een i Asien osv), den beder mig da vente 10 sek, hvis downloadningen ikke er begyndt inden da tryk Her (=et bestemt link). Og så får jeg den omtalte fejlmelding.
Kan den server jeg downloader fra være sat op til at betjene Mac-computere eller hva?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-06-05 17:34

MySql er en database (open source), der er meget benyttet og det er slet ikke utænkeligt, at det er serveren der er et problem på. Den mulighed lå lidt fjernt da jeg fik det indtryk, at det var generelt (min fejl). Det er ikke fordi den er sat op til Mac eller lignende da det smarte ved internettet jo er, at alle styresystemer "taler sammen".
Prøv da at bruge den anden server.
Der er grænser for hvor meget jeg ved om det her, men det er sådan hvad jeg kan stykke sammen af den smule jeg ved om det.