/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjernelse af ikon
Fra : bruuno117
Vist : 497 gange
100 point
Dato : 03-06-05 01:42

kan man fjerne et af de ikoner der ligger og viser at et program kører i bagrunden (dem der ligger lige ved siden af uret i startlinien), uden at lukke selve prosessen ned. altså så den stadig kører usynligt i baggrunden. antivirus programmer og diverse andre programmer benytter sig af det, og i nogle af programmerne, kan man gå ind i indstillinger og slå det fra. Men hvad nu hvis denne instilling ikke findes, kan det så lade sig gøre på en anden måde ?

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 03-06-05 07:34

Jaeh ... i de fleste programmer kan man fjerne ikonet ved hjælp af selve programopsætningen... (Indstillinger eller lignende) .. Men prøv at skriv hvilket program det drejer sig om, så er det lettere for en eller anden at svare entydigt på

D_/\_T

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-06-05 07:37

Hejsa
Hvis du benytter Windows XP:
Højreklik på det ronde ikon med pil ved uret (det som ekspandere din startlinie).
Vælg egenskaber.Vælg (nederst) "Customize" - jeg sidder bag en UK computer, men du finder det nok.
Klip på programikon(er).
I den drop-down menu som fremkommer til venstre for ikonet vælger du "Always hide".
Så skulle det fungere
Søren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-06-05 08:58

Og så den nemme - højreklik på start - vælg egenskaber - vælg fanebladet proceslinie - væl tilpas - under aktuelle emner kan du nu vælge ikke at se (skjul altid) de ikoner du ikke gider se på)

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 03-06-05 09:24

Ja, nu sidder jeg og bruger win2000, men det var nu mere generelt om man rent faktisk kunne fjerne ikonet fra systembakken, måske ved hjælp af et lille hack til windows eller noget, programmet er underordnet. Vil bare at det skal køre fuldstændigt usynligt i baggrunden.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 11:19

et eller andet sted kan det være jeg ikke helt forstår dig -men alt der ligger i proceslinien er jo blot genveje og kan uden problemer slettes - hvad der SKAL køre - kører jo alligevel