/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NORTON GHOST 9.0 (BOOT DISK)
Fra : popey
Vist : 591 gange
80 point
Dato : 02-06-05 23:49

Jeg skal brugen en boot disk for norton ghost 9.0 (symantec recovery disk)

Er der nogen som har kendskab til at lave en sådan, eller evt ved hvor sådan en kan downloades

mange hilsner

Kommentar
Fra : newface

Dato : 03-06-05 07:16
Kommentar
Fra : 1133

Dato : 03-06-05 08:45

hej
har du prøvet symantec side

Kommentar
Fra : popey

Dato : 03-06-05 08:47

Jeg mener ikke at det fremgår (ovenstående link) hvorledes maskinen bootes op efter en formatering.

Jeg kan ikke gendanne mit c - drev samtidig at windows er aktiv - derfor er en boot disk nødvendig (symantec recover disk) - hvordan laves en sådan for Norton Ghost 9.0 ?

Jeg brugte en boot diskette da jeg før i tiden brugte Norton Ghost 2003 - Jeg har imidlertid kun et cd drev i min nye laptop og image er lavet ved brug af Norton Ghost 9.0

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 03-06-05 08:57

hej igen
det er mig der har misforstået
kender du ikke nogen der kan brænde din diskette over på en skive

Kommentar
Fra : popey

Dato : 03-06-05 09:00

det går ikke med en boot disk lavet efter norton ghost 2003 - det skal være en efter norton ghost 9.0

Kommentar
Fra : popey

Dato : 03-06-05 09:02

man er slemt på den da jeg skal bruge et par projekter til eksamen på mandag

Kommentar
Fra : newface

Dato : 03-06-05 11:01

Jeg tror vi taler forbi hinanden,Du vil boote op efter en formatering? og samtidig skal du bruge projekter?
For at boote op slukker du PCén lægger disketten i og starter,så siger du fra image til PC

Kommentar
Fra : popey

Dato : 03-06-05 11:10

Jeg prøver lige gang til.

Jeg skal have lagt mit gamle image (Norton Ghost 9.0 back up format) af drive C ind på laptoppen på ny. Dette kan ikke gøres mens windows er aktiv. Man er derfor nødsaget til at boote maskinen op med en "symantec rescue CD"

Mine projekter ligger i det gemte image (en dvd)

almindelig back up af enkelte filer kan sagtens lade sig gøre mens windows køre men når det er at "helt spejl af hardisken C" skal der bootes op uden at windows er aktiv.

Kommentar
Fra : popey

Dato : 03-06-05 11:12

det er ikke en rescue disk ( symantec kalder den for recovery cd)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-06-05 12:32

Så vidt jeg ved er installationsdisken osse det du kalder recovery cd! Prøv at boote op med den!

Kommentar
Fra : popey

Dato : 03-06-05 15:27

hej tedd - det er korrekt men men maskinen går død (står stille) efter at norton går i gang. Derfor ville jeg høre om det var muligt at lave en cd med det ene formål at boote op på og således ligge det gamle "spejl" på plads

Måske er der andre som kender til problemet?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 80 point
Dato : 03-06-05 17:17

Hmm? Kan du boote op med installationscd'en eller ikke?

Kommentar
Fra : popey

Dato : 03-06-05 18:11

tedd

Jeg kan godt boote up på install cd'en - men når norton ghost giver mulighed for at vælge menu klikker jeg på den ønskede - her efter sker der intet og manskinen fryser.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-06-05 21:32

Hmm? lyder næsten som noget hardware fejl!

Kommentar
Fra : popey

Dato : 03-06-05 23:02

jeg rensede cd'en (norton ghost 9.0) og nu virker den - man beklager sin sølle it kunnen.

trak lod bland personer som svarede på mit indlæg - og det blev "tedd"

fortsat god weekend

Godkendelse af svar
Fra : popey

Dato : 03-06-05 23:03

tak for din henvendelse