/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med Dvale nedlukning
Fra : panserkran
Vist : 648 gange
200 point
Dato : 02-06-05 19:47

Efter køb af ny PC regnede jeg med at kunne bruge dvale funktionen på samme måde som den gamle, men det virker ikke helt som det skal. Når jeg holder Shift knap ned ved nedlukning, viser den godt nok Dvaleknappen i stedet for standbyknappen,når jeg så aktivere den, begynder PCen at gå i dvale som normalt. Efter 1 sekunds dvale begynder den at starte op igen til normal tilstand. Hvor er det lige at den skal stilles om for ikke at gøre dette ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-05 19:57
Kommentar
Fra : panserkran

Dato : 02-06-05 22:34

Nu har jeg forsøg de muligheder som molokyle har givet som forslag, men sen lukker stadig ned for derefter at genstarte ?? Kan det være i BIOSen at den står forkert ??

Kommentar
Fra : forumsurfer

Dato : 03-06-05 17:55

Hvilket OS?

XP Home?

XP Pro?

Kommentar
Fra : panserkran

Dato : 04-06-05 23:29

Jeg har XP Pro

Kommentar
Fra : panserkran

Dato : 24-06-06 16:44

Jeg har stadig ikke fået løst mit problem med at få PCen til at gå i dvale så kom bare med nogle gode råd.

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 24-06-06 16:47

Lige for at være sikker.
Har du været inde i indstillinger og under strømstyring (mener jeg).
Der kan man sætte nogle parametre op for de forskellige tilstande.
Jeg har ikke lige min bærbare her, så jeg kan ikke lige selv efterprøve det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-06-06 18:47

højreklik på skærm - egenskaber for skærm - pauseskærm - herunder strømstyring - se om den er aktiveret

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-06-06 18:48

ps hvis du kigger på fanebladet dvale så se lige om fluebenet er sat i

Kommentar
Fra : panserkran

Dato : 24-06-06 21:30

Jeg har været inde og gøre alle de ting som i skriver om og de er iorden, jeg forstår bare ikke hvorfor den går i dvale for derefter at starte op igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-06-06 21:42

det har jeg haft problemer med i starten men ikke om jeg husker hvad der gjorde at den kunne køre stabilt igen

har du prøvet at skrive dvale i hjælp og support ??? du skriver jo ikek om du kører en bærbar eller stationær eller whatever - men der kan være problem med bærbare hvor dvale ikke normalt er aktiveret

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-06-06 07:04

Sådan sættes computeren i dvale manuelt
Du skal være logget på som administrator eller medlem af gruppen Administratorer eller Superbrugere for at benytte denne fremgangsmåde. Hvis computeren er tilsluttet et netværk, kan visse indstillinger for netværkspolitik også forhindre, at hele proceduren kan udføres.

Åbn Strømstyring i Kontrolpanel.
Klik på fanen Dvale, og marker derefter afkrydsningsfeltet Aktiver understøttelse af dvale.
Hvis fanen Dvale ikke er vist, understøtter computeren ikke denne funktion.

Klik på OK for at lukke dialogboksen Strømstyring.
Klik på Start, og klik derefter på Luk computeren. Klik på Dvale på rullelisten Hvad vil du foretage dig?
Bemærk!

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, klik på Ydelse og vedligeholdelse, og klik derefter på Strømstyring, hvis du vil åbne Strømstyring.
Når computeren går i dvale, gemmes alt i computerens hukommelse på harddisken. Når du tænder computeren igen, gendannes alle programmer og dokumenter, som var åbne, da computeren blev slukket, på skrivebordet.
Hvis computeren skal kunne gå i dvale, skal du have en computer, hvis komponenter og BIOS understøtter denne funktion.
Med Strømstyring i Kontrolpanel kan du justere alle de strømstyringsindstillinger, som computerens hardwarekonfiguration understøtter. Da disse indstillinger varierer meget fra computer til computer, kan de indstillinger, der beskrives her, være anderledes end det, du ser. Strømstyring registrerer automatisk, hvad der er tilgængeligt på computeren, og du får kun vist de indstillinger, du kan styre.

Sådan indstilles computeren til automatisk at gå i dvale
Du skal være logget på som administrator eller medlem af gruppen Administratorer for at benytte denne fremgangsmåde. Hvis computeren er tilsluttet et netværk, kan visse indstillinger for netværkspolitik også forhindre, at hele proceduren kan udføres.

Åbn Strømstyring i Kontrolpanel.
Klik på fanen Dvale, marker afkrydsningsfeltet Aktiver understøttelse af dvale, og klik derefter på Anvend.
Hvis fanen Dvale ikke er vist, understøtter computeren ikke denne funktion.

Klik på fanen APM, klik på Aktiver avanceret strømstyring, og klik derefter på Anvend.
Fanen APM vises ikke på ACPI-kompatible computere. ACPI aktiverer automatisk APM (Avanceret strømstyring), der deaktiverer fanen APM.

Klik på fanen Strømstyringsmodeller, og vælg derefter en tidsperiode i Systemdvale. Computeren går i dvale, når den har været inaktiv i den angivne periode.
Bemærk!

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, klik på Ydelse og vedligeholdelse, og klik derefter på Strømstyring, hvis du vil åbne Strømstyring.
Når computeren går i dvale, gemmes alt i computerens hukommelse på harddisken, og computeren slukkes. Når du tænder computeren igen, gendannes alle programmer og dokumenter, som var åbne, da computeren blev slukket, på skrivebordet.
Hvis computeren skal kunne sættes i dvale, skal du have en computer, der er indstillet af producenten til at understøtte denne funktion.
Med Strømstyring i Kontrolpanel kan du justere alle de strømstyringsindstillinger, som computerens hardwarekonfiguration understøtter. Da disse indstillinger varierer meget fra computer til computer, kan de indstillinger, der beskrives her, være anderledes end det, du ser. Strømstyring registrerer automatisk, hvad der er tilgængeligt på computeren, og du får kun vist de indstillinger, du kan styre.

Dette er en lille smule der står i Hjælp og support.

dr.dem

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-06 15:01

Som MacMadsen m.fl. har været inde på kunne det være et problem med tidsindstillet strømstyring i dit OS. Imidlertid findes der en funktion i nyere BIOS beregnet på Wake-On-LAN til dit netkort. Dette kan stilles fra din BIOS konfiguration ...ligeledes under strømstyring/Power Management.

Tjek lige dette og slå evt. funktionen fra

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : panserkran

Dato : 25-06-06 15:13

Til miritdk: Det er en stationær af mærket" AMD Sempron(tm) 2300+, 1,59 GHz, 448 MB RAM" og så kan jeg forøvigt oplyse at jeg ikke har det fandeblad under strømstyring som hedder "APM" men kun et som hedder "UPS" Alle de andre ting har jeg kontrolleret igen og igen og den går stadig i dvale som den skal for derefter et øjeblik at starte op igen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-06 15:26

Prøv liiiiiige at rense din registreringsdatabase med dette lille program:

http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

Slet KUN hvad der er mærket som: Safe to delete... når du har scannet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : panserkran

Dato : 25-06-06 18:45

Til MOLOKYLE: Så har jeg osse været inde og rense med regcleaner og det hjalp heller ikke, den genstartet stadig efter den er gået i dvale ?????