/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Aflæsning af måler...?
Fra : 888
Vist : 517 gange
100 point
Dato : 02-06-05 18:44

Når man flytter ind i en lejet ejendom, skal man så aflæse målerne med udlejer? (el, varme og vand...) Eller må man bare satse på at man ikke bliver snydt?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-06-05 18:46

Du kan kun være sikker, hvis du er med til aflæsningen.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : litko

Dato : 02-06-05 18:48

Hvis du kan komme til dem kan du da aflæse dem selv og derefter checke med udlejer at han har aflæst de samme værdier. Du bør da i hvert fald sikre dig, at de overhovedet er blevet aflæst.

Kommentar
Fra : 888

Dato : 02-06-05 18:48

Ja, men når jeg nu ikke har været med, er det så bare ærgeligt for mig når jeg står med en efterregning, eller kan de kun kræve pengene hvis jeg har været med til aflæsningnen, og evt. skrevet under på at tallene stemmer????????

Kommentar
Fra : 888

Dato : 02-06-05 18:50

Aflæste selv varme og el da jeg flyttede ind, og det stemte slet ikke med det der senere blev opkrævet for. Men fik det rettet ned da jeg konfronterede udlejeren med det. Men denne gang er det vand, og det har jeg ikke aflæst da jeg flyttede ind.....

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-06-05 18:51
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-06-05 18:59

Så er jo ligesom med varmen... Hvor meget mere forbrug har du i forhold til et normalt forbrug????

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-06-05 18:59

Jeg ville da selv aflæse ved overtagelse og sende den til de relevante selskaber.

Hvis du samtidig giver datoen for overtagelse, så kan der vel ikke være tvivl, det er jo begrænset, hvad vi bruger af varme og el i sommertiden.

Kommentar
Fra : 888

Dato : 02-06-05 19:03

Aner ikke hvad der er normalt, men vi (2 voksne) har brugt 137 m3 fra 1. feb. til 18.11, hvor måleren er blevet aflæst. Vasker ca. 2 maskiner tøj i ugen og kører opvaskemaskinen 1-2 gange....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-06-05 19:36

Normalt gennemsnitsforbrug af vand, for et parcelhus og familie på 4, anses for 150 kubikmeter om året ifølge min kommune. og det er den mængde folk afkræves for, der hvor der ikke er installeret vandmåler.

mvh dova

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-06-05 21:00

130 er normalt i min kommune, for en gennemsnit-familie.
Det er meget begrænset hvad en opvaskemaskine bruger, den bruger i alle tilfælde mindre end hvis du vasker op i hånden.
Men hvis du kan se at vandet i WCèt bevæger sig, så kan det blive meget mere end man lige forestiller sig, så tjek det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 02-06-05 22:06

DER ER IKKE NOGEN LOV, OM AT DU SELV SKAL VÆRE MED TIL AT LÆSE MÅLERE AT, MEN DET ER DA EN GOD IDE AT LÆSE AF SAMMEN, NÅR DER ER AFLEVERING AF LEJLIGHEDEN.

EFTERFØLGENDE ER DET SVÆRT AT BEVISE NOGEN TING.

PRØV AT KONTAKTE DEN SOM ER FLYTTET IND EFTER DIG, DET KUNNE JO VÆRE DE SELV HAR AFLÆST, DA DE FLYTTEDE IND, SÅ KAN DU JO SAMMENLIGNE TALLENE. HVIS DET ER FORDI DU NU ER FLYTTET UD.

HVIS DET ER VEDR. INDFLYTNINGEN, OG DU BETALER TIL VANDVÆRKET, KAN DU BEDE OM AT FÅ AT VIDE HVAD MÅLEREN STOD PÅ DA DE FORRIGE FLYTTEDE UD.

ELLERS DU KAN OGSÅ BEDE UDLEJER OM AT SE AFLÆSNINGS REGNSKABET, HVIS DET ER HAM SOM STÅR FOR DET.

MVH. AG112