/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Habana
Fra : spooff
Vist : 237 gange
50 point
Dato : 02-06-05 17:14

Har kig på en Hebo 47,6 mm (Morini) alucylindersæt. Kræver den en større karb., eller kan jeg nøjes med at dyse om? Har afdroslet + Technigas Basic udst. Sætter Polini Speed Control på også.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-06-05 17:47

Det kræver mindst en 17,5mm karburator, helst en 21mm
Inddysning er altid nødvendig, og kan tage en del tid, indtil den rigtige er fundet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 02-06-05 18:00

Vil helst ikke ud i at spendere penge til en karb. osse. Måske skulle jeg nøjes med en sportscylinder? Hvilken en kan anbefales??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-06-05 18:21

Hvis din orginal karburator er en 12 mm som jeg tror, så er det dødens pølse at sætte nogen anden cylinder på, for så der er meget stor riciko for at den cylinderen varmesætter sig, uanset om det er en sportscylinder.
Der er ingen mellemvej, efter min mening, og jeg ville da hellere ofre lidt på en karburator end på Polini Speed Control.
Men vil du beholde karburatoren, så skal den nok have en 82 dyse til Polini's Sport & Corsa kits som kraftig kan anbefales.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 02-06-05 18:28

Tror du ret i at det er en 12 mm. Må nok bøje mig for eksperten, og købe en karb. Kan du anbefale en god en Palle? ( Har allerede købt varioen!).
Mvh Henrik

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 02-06-05 19:37

Jeg kan godt lide Dellorto, men så skal man købe løs auto-chokker til den, så kan man også købe denne som også er god:
http://www.knallert-dele.dk/ItemDetail.asp?VareID=6416&ItemStart=
Eller ved http://www.west-import.dk/ som er lidt dyrere med den, men hvis man køber et tunsæt ved ham, så kan man lige så godt få karburatoren der også. Din auto-chokker skulle passe ovenpå den, og det er da nemmere med auto-chokker frem for at skulle montere kabler og håndtag til en manuel chokker.
Denne er vild: http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=2831&vare_id=316805
Og et billigere sæt hvis du ikke vil køre helt så stærkt: http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=2831&vare_id=269929
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : spooff

Dato : 02-06-05 20:08

Tak for svaret pallebhansen.