/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
kalk og rust i rør
Fra : nestorine
Vist : 1427 gange
50 point
Dato : 01-06-05 21:00

Vores vandhaner specielt i kælderen, har et dårlig tryk , sikkert pga. kalk og rust.
Er der nogle gode råd vedr. afkalkning mm?
vh
Nestorine

Accepteret svar
Fra : Dansende_T

Modtaget 50 point
Dato : 01-06-05 23:01

Det er ikke sikkert at det skyldes kalk og rust i selve rørerne ... men hvis der sidder en perlator på vandhanerne kan der samle sig så meget snavs i dem at der ikke kan komme vand ud af dem mere...

Prøv at skru dem af og rens dem ... de kan eventuelt afkalkes i eddike

Kommentar
Fra : carlo3

Dato : 02-06-05 09:05

Hvis det ikke hjælper. så prøv at skifte de gamle rør, da det er i en kælder er det nok ikke så svært.

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 02-06-05 12:28

en kraftig gennemskylning af rørene med efterfølgende afsyring af rørrene kan løse problemet.

Kommentar
Fra : carlo3

Dato : 02-06-05 13:46

Nu skal man passe på med at putte syrer i sådan nogle rør, for er det ikke rust så kommer der rust

Godkendelse af svar
Fra : nestorine

Dato : 02-06-05 21:56

Tak for svaret Dansende_T.
   og alle Jer andre!