/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vil gerne høre fra brugere, der benytter~
Fra : axelbjarne
Vist : 448 gange
50 point
Dato : 01-06-05 19:58

Jeg vil gerne høre fra brugere, der benytter mine tips.
Bl.a. om I har glæde af dem, og om de virker.

Selv har jeg en computer, der nu kører som død og kridte på internettet og ved nedlukning bruger den 20 sekunder til at lukke ned - hurtigt mener jeg. Jeg er ikke så interesseret i de point der bliver givet, men vil gerne dele mine gode erfaringer med andre.
Jeg prøver mig frem med de tips, der nu engang findes på andre sider og i bøger + jeg også prøver mig frem i selve registreringsdatabasen.
Selv har jeg ingen dårlige erfaringer med tipsene - kun glæde!

Med venlig hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 01-06-05 20:05

har prøvet flere af dem vedr. hastighed på nettet og ingen har hjulpet en pind, men jeg kører også via kabel

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 01-06-05 20:18

Det er rart at få at vide, jeg kører ADSL., så måske det ligger deri. Desuden kører jeg XP home.

med venlig hilsen
axelbjarne

PS.: Jeg gider jo ikke lægge det ud, hvis det er forgæves.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-06-05 20:28

Hej axelbjarne

Jeg har ligeledes prøvet et par af dine hastighedstips af uden at det har haft nogen indflydelse. Derefter har jeg her blot rettet tilbage igen. Jeg har ADSL 1Mbit/512kbit.

mvh berpox

Kommentar
Fra : newface

Dato : 01-06-05 20:31

Det samme som berpox,---desv

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 20:36

axelbjarne - Efter dit første tip kom en bruger meget fortvivlet ind og bad om råd, hans PC virkede først normalt igen efter en systemgendannelse. Så NEJ dine tips virker ikke og skaber mere shit end godt. Du skal i hvertfald sikre dig at de fungerer på alle platforme før du sender dem som tip på Kandu.dk.

Kommentar
Fra : smukke.arne

Dato : 01-06-05 20:39

Kongen har talt.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-06-05 20:47

Arh, "smukke.arne" - dér har Arne Jakobsen nu noget ret.

Hvis ikke man ved hvordan man sikrer sig mod rod i registreringsdatabasen, og heller ikke ved hvordan man finder tilbage uden at skulle reinstallere hele balladen, så skal man nok holde sig fra tips'ene.

Så en idé vil være, at du axelbjarne, skriver hvilket OS du har prøvet det af på, og også hvilken gevinst der er at hente.
Og måske henleder opmærksomheden på, at det nok ikke er tips for "newbies"

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-06-05 20:49

- og måske også meget gerne en kildeangivelse, i de tilfælde hvor du ikke selv har opfundet det hele

mvh berpox

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 01-06-05 20:55

hej
det er da godt at nogle gider at ligge nogle tips herud
hurra for det
jeg har godtnok ikke pøvet de sidste med at få ting til at køre hurtigere
da jeg syntes min pc kører udmærket næsten (kommer med et spgs. senere i mail prg.)
så kør bare derudaf

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 01-06-05 21:47

Man skulle måske også oplyse om det er testet må XP-home professional eller hvad og hvilken servicepack. Og frem for alt advare nye brugere mod at pille i registreringsdatabasen. Jeg har ikke prøvet dem, fordi der er en grund til at Windows f.eks. bruger den tid den gør for at lukke. Den konsekvens redegør du heller ikke for. Resultatet kan faktisk være, at nogen programmer ikke får lukket rigtigt ned.
Så jeg synes den slags oplysninger bør være indeholdt i dine tips. En bil flytter sig også hurtigere på sprængstof.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-06-05 21:49

Proxy enable hvorfor og hvad skal det gøre godt for? OSV.
Generelt, uden forklaring om hvad, hvorfor og hvordan er den form for tips intet værd for gennemsnittet af brugere og jeg vil da advare mod at forsøge sig hvis man ikke ved hvad det drejer sig om.
Jeg har afprøvet et par af de ting - dog før axelbjarne's tips og uden noget resultat, men min PC kører nu også perfekt og med de fulde 2 mbit på nettet klager jeg ikke.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-06-05 21:51

Som du kan sige det hansen9 - helt enig

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 22:03

Citat
Fra : 1133 Dato : 01-06-05 20:55

hej
det er da godt at nogle gider at ligge nogle tips herud
hurra for det
jeg har godtnok ikke pøvet de sidste med at få ting til at køre hurtigere
da jeg syntes min pc kører udmærket næsten (kommer med et spgs. senere i mail prg.)
så kør bare derudaf

NEJ 1133, det er IKKE bare godt at nogle gider lægge nogle tips ud.

Tipsene skal være anvendelige og ikke fyldt med fejl, spam og virus.

Som du kan læse ovenfor, er der ingen der har kunnet bruge axelbjarnes tips til noget fornuftigt.
Du har jo heller ikke selv kunnet. Så tænk dig om før du kommer med en så dum kommentar.

Kommentar
Fra : hotstuff_II

Dato : 01-06-05 22:21

arne.jakobsen

du skal ikke komme for godt i gang nu!
du har selv smidt nogle meget dumme kommentar ind i mellem!!!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 01-06-05 22:23

TAG det dog roligt ARNE! Det ER da godt, at der er nogen der kommer med tips! Tipsene ER da anvendelige på axelbjarnes computer, og det ER sku da svært for ham, at skulle chekke på samtlige styresystemer!

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 01-06-05 22:23

hej a.j.
er dine tip lige gode (ved ikke) har ikke prøvet dem alle
men du er jo ALTID på højkant med alle her
jeg læser alle tips gode som dårlige også dine
om jeg kan bruge dem er jo op til mig selv
jeg skriver selv tips når jeg mener det er relvant
og forsøger at undskylde vis de har været der før
da jeg ikke vil kopire andres tips JEG HAR POINT NOK

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 22:47

Vend lige tilbage til spørgsmålet. Denne tråd drejer sig IKKE om mig.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 01-06-05 22:55

Det er da DIG der begynder Arne! Du sviner helt uprovokeret en kandu'er til, fordi han giver sin mening til kende, og dermed svarer på spørgsmålet - og det er vel ikke forbudt!?

Tænk dig dog om Arne! Du er da dum i nakken!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 22:59

Epidi.... fortæl lige hvem jeg har SVINET TIL?

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 01-06-05 23:03

hej
AJ
STOP NU
med de venligste hilsner
ole

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-06-05 23:04

Arne - styr dig nu.

Axelbjarne's tips kan måske være gode nok, der mangler blot, som nævnt flere gange, dokumentation og forudsætninger i de forskellige tips. At skære alle tips over en kam, og udnævne dem til kun at skabe ulykker er nok at gå for langt.

Eksempelvis http://www.kandu.dk/dk/tip/11403 er egentlig ufarligt - men nøjagtig samme virkning kan opnås ved at højreklikke på desktoppen og fjerne hak ud for transition effects eller hvad det nu hedder under de forskellige OS'er på et af de utallige faneblade og forms. Så tippet er ikke ubrugeligt, men blot besværligt for den almindelige bruger.

Hvis man ved hvad man har med at gøre, så er .reg filer (eller windows script filer) der sætter dit og dat i registreringsdatabasen et uundværligt og stærkt stykke værktøj for systemadministratoren, der meget hurtigt kan opsætte en PC med diverse standard- og specialindstillinger.

Så tænk dig om før du kommer med en så >>ubrugelig<< kommentar.

mvh berpox

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 23:11

berpox - hvilke af mine kommentarer mener du er ubrugelig?

Alle mine kommentarer i denne tråd har været fagligt uangribelige.

Men epidedymittis og smukke.arne og hotstuff_II

kommer med kommentarer der INTET har med spørgsmålet at gøre.

Så læs lige tråden igen. Angrib den rigtige.

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 50 point
Dato : 01-06-05 23:13

Til dem, der altid skal mundhugges:

Hvor gamle er I egentlig???
Hold op med at opføre jer, som om I lige er startet i første klasse!!!

Og fremover vil jeg foreslå, at der bruges smileys, når man vil udtrykke sin positive mening - så kan misforståelser nemmere undgåes!

Folk (inklusive mig selv) tolker jo, hvad andre skriver, og vi har alle forskellige baggrunde at tolke ud fra....

Nu til trådens emne:
Når man lægger tips ud, kan man ikke gå med livrem og seler.

Hvis man skulle det, var der overhovedet ingen tips!

Det er ens eget ansvar, om man vil bruge tippet, æ ou?!

Hanne

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 01-06-05 23:14

Arne:

Citat:
NEJ 1133, det er IKKE bare godt at nogle gider lægge nogle tips ud.

Tipsene skal være anvendelige og ikke fyldt med fejl, spam og virus.

Som du kan læse ovenfor, er der ingen der har kunnet bruge axelbjarnes tips til noget fornuftigt.
Du har jo heller ikke selv kunnet. Så tænk dig om før du kommer med en så dum kommentar.

Læs den sidste linie, og FORSTÅ!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-06-05 23:17

berpox, i al beskedenhed så har systemadministratorer ikke brug for axelbjarnes tip, men vil jo nok hente deres information fra steder hvor der er en saglig forklaring omkring hvad og hvordan og hvis vi ser på den gennemsnitlige Kandubruger så kunne jeg godt have min tvivl om, at alle bare kan bruge det uden egentlig vejledningm hvilket da også fremgik af et tidligere spørgsmål hvor en manglede de angivne nøgler - altså ikke bar elige for hvem som helst.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 23:23

Hvad er der galt med det epidy.............?

At jeg siger at det er en DUM kommentar, er det det du kalder for

Du sviner helt uprovokeret en kandu'er til

Så skal du squ have nogle skolepenge tilbage.

At jeg siger at en kommentar er DUM, kan ikke kaldes uprovokeret Tilsvining. Tag dig sammen. Epidimiyttisisis

P.S.: kan du ikke komme med et kaldenavn? det er lidt svært det der epidiymytisse

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 23:24

Hvis du tænker på min kommentar til 1133, så kan det ikke kaldes TILSVINING

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-06-05 23:27

Arne har ret!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-06-05 23:27

Bjarne - helt enig ~ Din betragtning vedr. den gennemsnitlige kandubruger, falder da også godt i tråd med de fleste indlæg i denne tråd
Jeg bruger selv både .reg og .vbs til opsætning af både office- og cad-klienter, og går med livrem og seler før jeg bevæger mig ind på områder jeg ikke er bekendt med i denne sammenhæng. ALTID backup!

mvh berpox

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-06-05 23:27

~~~~~~~~~~
AK, AK!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-06-05 23:29

Ja det var den vildførte diskussion jeg akkede, ikke de seriøse indlæg.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-06-05 23:32

Det det andet spørgsmål jeg siger Arne har ret! Giv ham nu de point istedet for at diskutere manden!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-06-05 23:37

Så eksplofandemederer lokummet da først Tedd

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-06-05 23:43

Hej Arne.

Citat
Du har jo heller ikke selv kunnet.
Så tænk dig om før du kommer med en så dum kommentar

Med din historik i hukommelse, er det forudsigeligt, at kommentarer af denne slags opstår.
Der er ingen grund til at kalde 1133's kommentar for >>dum<< ... det giver straks ballade, og længere er den ikke.
Derudover Arne, så er det i denne tråd dig der er offer for "tilsvining", ja klart, men forudsigeligt.
Jeg beder dig mindeligt om, at prøve at undgå at puste gang i konflikterne. Der skal ingenting til p.t.

Iøvrigt er vi jo ikke uenige om "anvendeligheden" af tips'ene, vel?

mvh berpox.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 01-06-05 23:45

Jeg kører med xp home, og har ADSL.
Det var mig der var den "fortvivlede" bruger der havde brugt et af dine tip, og fik problemer efterfølgende.

Men om det VAR dit tip skal jeg stadigvæk ikke kunne sige:
http://kandu.dk/dk/spg/67393

Men men men.. jeg bruger alle dine tip, og er meget glad for dem.
Jeg syntes selv jeg kan mærke en forskel når jeg har brugt dem. Ikke den store forskel dog. Men hvis det bare hjælper en smule mht. fart og ydelse, så er jeg frisk på at prøve alt.

Så alt i alt er jeg meget tilfreds med alle dine tips og bruger dem alle hver gang.

Så for min skyld, så bliv ved med det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-06-05 23:46

Omvendt psykologi Bjarne!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 23:52

Bjarne - Eksplofandenlynemigderer hedder det hvis man kan de der ord

tedd - De sløve, langt væk naftalin stinkende møl af en menig, Takker og Bukker!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-06-05 23:54

sygate>

Det var nok denne:

Citat
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control
I mappen Control, skal du finde
WaitTokillServiceTimeout\sæt værdien til 0

dvs. kørende programmer der skal afbrydes af styresystemet i stedet for brugeren tvinges til at stoppe med det samme...dvs. eventuelle skriverier til registreringsdatabasen ikke gennemføres/afbrydes, og/eller åbne filer bliver liggende "åbne" f.eks. med en skjult ~filnavn.tmp fil. Og det kan selvsagt give bøvl.

Så lav altid en backup af registreringsdatabasen / de ændrede nøgler, så kan man som regel komme hurtigt tilbage til udgangspunktet.

mvh berpox

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-06-05 23:54

Selv tak Arne! Du behøver det!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-06-05 23:54

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 23:57

Nej berpox - Vi er ikke uenige, men den dag man ikke må bruge ordet DUM om udsagt der er DUMME så er vi squ alle kommet lidt for langt ud.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 02-06-05 00:04

Jeg ville blive irriteret hvis der var en der kaldte mit indlæg for dumt. Men jeg er måske også lidt for nærtagende??
Hvorfor ikke bare skrive om man er uenig eller om man ikke er uenig i brugerens synspunkt?

Efter min overbevisning kommer man længst med at argumentere godt for sin egen holdning.
Så kan det jo være at når man med sine argumenter har overbevist brugeren om at man har ret, automatisk uden at behøve at sige det selv kommer frem tiil at sit eget indlæg var dumt.

jeg tror det har en større og mere effektiv effekt i en debat.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-06-05 00:04

Arne - jeg kan heldigvis ikke være uenig med dig i sidstnævnte

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-06-05 00:09

Hov...der røg lige en masse ud...det hele var ikke med i clipboardet.

Arne - jeg kan heldigvis ikke være uenig med dig i sidstnævnte

Men balladen var som sagt forudsigelig, da tolerancen for sammenhænge mellem din profil og ordet >>dum<< uanset udsagnet, er meget lille. Brug kræfterne på at underbygge dine egne argumenter, fremfor straks at kalde udsagn (og personer) dumme. Så går det hele lettere.

mvh berpox

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-06-05 00:48

axelbjarne>
Jeg har bl.a. prøvet dette http://www.kandu.dk/dk/tip/11474 det kører fint, dog uden den store hastighedsforandring.

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-06-05 00:59

Sygate og berpox - Husk nu lige at vi er i cyperspace. Ingen af os kan se ræven bag øret, blinket i øjet eller smilet i øjenkrogen. Man kan/skal ikke tage alt for påskrevet når man bevæger sig i cyberspace. Så træk fra/læg til efter behag. Men med fornuft.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-06-05 01:04

Ved du nu hvad Arne....jeg tror nu godt undertegnede kan læse mellem linierne, og se alle de vilde dyr der blinker med øjnene

Og netop - "med fornuft" bør vinde genklang her på Kandu, så vi finder tilbage til fordums storhed

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-06-05 01:08

Bentjuul - helt nøjagtig hvad oplever du? ER der en mærkbar gevinst (-5%, -10% -xx% ?), eller var det uden egentlig betydning at lave denne ændring? Hvilket OS? Hvor mange RAM? Hvilken CPU? SCSI disk? ADSL? eller hvad?

mvh berpox

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-06-05 01:13

berpox - enig.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-06-05 01:22

berpox det er vist axelbjarne der her har stillet et spørgsmål om hans tips - og her har jeg skrevet hvad jeg mener. Hvis du har spørgsmål - ja, så åben en tråd.

//bentjuul

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-06-05 01:40

bentjuul - nå ja - undskyld mig Jeg lod mig rive med. Det var nu kun i lutter interesse for, hvad du havde oplevet

mvh berpox

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-06-05 06:18

Tak for svaret Camillasmoster.

Det er netop på eget ansvar, men jeg er lidt "tosset" med at rode i systemet, fordi et er hvad Microsoft har fundet frem til, et andet er hvad kan systemet ellers. Det er jo et unikt produkt. Og ingen har patent på det, trods alt.

Venlig stor hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-06-05 06:24

Jeg takker for de forskellige indlæg, som jeg har fundet interessante, også skriverier i mellem kandu'erne, som jeg håber er i en god mening. I fremtiden vil jeg skrive Windows XP, da det er det system jeg tester det på. Da jeg tror, at kandu er et meget benyttet sted for mange brugere, jeg anbefaler det selv til andre, som et godt sted at få hjælp af flinke folk. God vind til alle!

Med venlig hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 02-06-05 16:50

AJ:

Kan du ikke finde ud af mit navn? Hvorfor helvede skal det pludselig blandes ind i tråden?

Hvis der er nogen her der skal ha sine skolepenge tilbage, er det da dig! (DIT FEDE LÆS URIN!)