/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Tryg forsikring
Fra : CCjunior
Vist : 3965 gange
50 point
Dato : 01-06-05 18:12

Jeg har fået ødelagt et brille glas men da jeg ringede til Tryg fik jeg at vide at de slet ikke dækede det.. hun ville slet ikke høre hvad forsikring jeg havde.. er det en smart måde at feje mig af på eller forholder det sig sådan..
jeg har kigget lidt på policer men der står intet om briller....

Junior

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 18:40

Kære CCjunior.

Ja det er sådan. Når du tegner en forsikring, skal du selv sørge for at den dækker det du har behov for. Når du idag læser i din police at den ikke dækker briller, så er det bare ærgerligt. Du fik sikkert forsikringen billigt og det syntes du var fedt, men nu har du fået straffen, man får det man betaler for. Hverken mere eller mindre. Hvis du er brillebruger, er det DIT ansvar at sikre at din forsikring også dækker dine briller. Det har du ikke gjort, derfor er du ikke dækket.
Surt Show, men sørg nu for at få din forsikring opgraderet til også at dække briller.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-06-05 19:46

Arne..læs hvad jeg skriver..hun var ligeglad med hvad forsikring jeg havde... for år tilbage havde jeg en udvidet fritids forsikring pga kampsport og det med det ene formål at så dækkede de brillerne hvis de røt til træning.. nu vil de ikke engang høre hvad forsikringer jeg har tegnet..hun ved jo ikke noget om hvad jeg har eller ikke har..

Forsikringerne er ikke tegnet med hensigt på at spare penge.. de er tegnet med det formål at beskytte mig ved uheld..hvis forsikrings selskaberne " glemmer " At fortælle at de ligepludselig ikke dækker briller, så er det sq svært at være dækket ind

Accepteret svar
Fra : Paulus1

Modtaget 50 point
Dato : 01-06-05 19:55

Briller er ikke omfattet af Familiens Basisforsikring, men skal typisk tegnes som en tilvalgs-dækning.
Du kan se på din police, om du har dette tilvalg.

Hvis du ikke har denne, er dine briller efter al sandsynlighed ikke dækket.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 19:59

Junior - Læs lige hvad du selv skriver: For år tilbage HAVDE jeg en udvidet....., Skide være med hvad du HAVDE, hvad har du idag, det er det det drejer sig om.

Du skriver også: Hun ved jo ikke noget om hvad jeg har eller ikke har..

Jo hun gør så, det står i hendes EDB-system.

Junior: Læs din forsikringspolice ordentligt igennem, hvis du ER dækket m.h.t. briller, skal du også have penge.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 01-06-05 20:04

VI HAR FORSIKRET HOS TOP DK, DER ER VI FORSIKRET IGENNEM VORES ULYKKEFORSIKRING OGSÅ FOR BRILLER.
SÅ MÅSKE SKULLE DU SKIFTE SELSKAB.

DER ER OGSÅ NOGLE SELSKABER DER F.EKS. IKKE VIL FORSIKRE LANDBRUGSEJENDOMME.
DE HAR ÅBENBART HVERT DERES OMRÅDE, SÅ FIND DEM DER PASSER TIL DINE BEHOV.

HVIS DU HAR EN INDBOFORSIKRING, DÆKKER DEN F.EKS. IKKE HVIS DINE TING ER OVER 6 ÅR GAMLE, SÅ DIT GL. TV VIDEO, DVD MED MERE ER SLET IKKE DÆKKET.

VI HAR ERHVERVSFORSIKRING I TRYK, DER ER PC MM. KUN DÆKKET HVIS DET ER UNDER ET VIST BELØB ELLER ER SPECIALFORSIKRET, OG SOFTWARE DÆKKES SLET IKKE, HVIS IKKE DER ER TEGNET SPECIAL DÆKNING.

PRØV DIG FREM VED AT SPØRGE, OG SØRG FOR DE AFTALER DU LAVER VIRKELIG OGSÅ STÅR I POLICEN, SELV OM DE SIGER, SELVFØLGELIG DÆKKES DIT OG DAT.

GOD FORNØJELSE.
MVH. AG112

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-06-05 20:07

Arne.. du var der sq ikke.. hun skal næsten have et police nr for at vide hvem jeg er..men self. .hun var måske synsk..
Som jeg også skriver, så havde jeg en tillægs forsikring fordi jeg dyrkede kampsport..så læs det lige igen og hold igen med sjuserne..hehe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-06-05 20:17

Har du en fritids/ulykkesforsikring er der måske en mulighed, ellers tror jeg ikke der er noget at stille op.
Indbo/familieforsikring dækker i hvert fald ikke.

hvis du er medlem af en fagforening/a-kasse, har man også der ofte en gruppeulykkesforsikring, men igen, jeg ved ikke om de dækker brilleskader.

mvh dova

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-06-05 20:34

hvad skal jeg henvise til.. der står absolut intet om briller..der står at indbo dækker alt hvad man har i hjemmet, men jeg syntes ikke lige det går ind under indbo..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 20:44

Junior - Du snakker om "For år tilbage" og kampsport. Hvis det er for år tilbage, gælder den samme forsikring måske ikke idag, hvad ved jeg? Du fortæller jo ikke om det? Men nu skal jeg nok holde kæft. Så må du selv om det.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-06-05 20:46

Næe men var du nu kommet til at skbbe brillerne af hende forsikringsdame - så havde din ansvrsforsikring dækket
Hvorfor opsagde du den forsikring som du vidste dækkede?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-06-05 20:59

kan jeg ikke huske..hehe.. tror nok vi havde en assurandør ude som ikke mente at jeg havde behov for den længere...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 21:07

OK Junior, men han tog åbenbart fejl. For nu er du ikke lige så godt forsikret som du engang var. Og hold så op med at beskylde mig for druk (sjusser). Mine kommentarer i aften er squ ganske sobre.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-06-05 21:12

Hehe.. rolig nu arne.. du har bare en ide med at du grine lige lovligt højt over andres ulykke.. i dette tilfælde mit..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 21:17

Kære Junior. Jeg griner aldrig over andres ulykke. Heller ikke din. Men når du selv har opsagt din gode forsikring for at tjene nogle kr. og så senere får brug for dækning som du selv har afmeldt, kan jeg kun sige: HAHAHAHA,
lad være med det.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-06-05 21:20

hvor fra ved du at det er for at tjene penge..jeg kan da umuligt tjene penge på det..
men igen.. det lyder som om du ser dobbelt

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 21:25

Helt ærligt Junior, en brilledækning har squ da ikke noget at gøre med om du er sportsmand eller ej. At din Assurandør har fået overtalt dig til en forsikring UDEN brilledækning, kan du kun bebrejde dig selv. Men det er én af de måder en assurandør kan tjene sin løn på. Nu fik du brug for brilledækning, og så var den der ikke. Dermed har din assurandør tjent sin løn. Sådan ER det bare, den kloge narrer den mindre kloge. That´s live.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 21:28

Jo Junior- en forsikring UDEN brilledækning, må mære billigere end en MED. Dermed er pengene tjent.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 21:28

mære = være

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-06-05 21:31

der står intet i mine papirer om at jeg ikke er dækket ind.. jeg havde en ekstra forsikring fordi jeg dyrkede en farlig sportsgren med høj risiko.. men eftersom jeg er stoppet og brillerne er gået istykker på anden vis så må min almindelige forsikring jo dække..du har ikke på nogen måde kommet med et svar..du har kun provokeret og været til besvær..

spørgsmålet er hvad forsikring man skal have hos tryg for at være dækket ind angående briller..ikke om jeg sparer penge eller ej..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 21:40

Nu har jeg jo ikke set dine papirer. Men igen skriver du at du HAVDE en ekstra forsikring, Jeg kan jo ikke vide om du stadig har den. Jeg er også skide ligeglad. Jeg gider ikke at bruge en aften på at skændes med dig. Tag en NY samtale med din assurandør.

Hvis du synes: du har ikke på nogen måde kommet med et svar..du har kun provokeret og været til besvær..

så stopper vi nu Junior. Jeg ville kun hjælpe. Go aften.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-06-05 21:45

Hvad med ulykkesforsikringen?!

under punkt 3.3.2 ...Følger af ulykkestilfælde, der skyldes:
*deltagelse i slagsmål ...(dine briller gik itu her i tråden)

Arne har to muligheder for at få sine briller dækket under samme punkt 3.3.2
* Selvforskyldt beruselse..
* selvforskyldt påvirkning af andre rusmidler.

Bare en tanke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-06-05 22:35

Der er ingen familieforsikring der dækker briller! Så Arne har ret!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-06-05 22:39

Derimod kan du tegne en forsikring hos det firma du har købt brillerne hos! Men ingen almindelig forsikring dækker briller med mindre det du har gæstebudsforsikring og kommer til at smadre nogen andres briller!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-07-05 07:45

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 10-01-06 14:55

Tak for svaret Paulus1.