/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ik boote op fra WinXP-CD i dos
Fra : DJ_Puden
Vist : 465 gange
50 point
Dato : 01-06-05 12:49

Dav!

Jeg har en bærbar som jeg skal have formateret, og installeret WinXP på.
Der er allerede WinXP, men den kører så dårligt,og der er ik meget plads tilbage på den, så den skal formateres.

Nu har jeg installeret Windows en del gange, men når jeg sætter WinXP cd´en i og booter op, så siger den.

Boot cd-rom type: non-emulation booting

Nogen der ved hvad det betyder og hvordan kan jeg installerer WinXP på den?

Det er en Packard Bell Bærbar med 1.6 Ghz Athlon Processor.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-06-05 13:14

Har du diskettedrev på computeren.

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 01-06-05 13:16

Nej, kun cd-rom/DVD drev.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 60 point
Dato : 01-06-05 13:24

Så kan du ikke umiddelbart bruge den XP CD

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-05 13:31

CD en er ikke bootable, derfor skal den bruge filer som ligger på det drev du forsøger at formatere.
Det er som at save den gren over man sidder på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-05 13:43

Det kan også skyldes at din bærbare slet ikke er i stand at boote fra CD.
7Har der ikke været en recoveryCD eller lign. med maskinen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-06-05 16:21

Efter min bedste overbevisning, er alle originale XP cd-er ikke bootable. Det er måske en cracket eksemplar.

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 01-06-05 17:25

Jamen jeg HAR installeret den windows før fra dos af. Den er boot-able...

Og jeg ved ik rigtig om der fuldte nogen recory cd´er med. Den er nogle år gammel og det er ikke min, men en veninde´s som har kylet alt software der fuldte med ud.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-05 17:31

Hvis du er sikker på du engang har installeret netop den CD du sidder med har det nok kun været en rep.
Du kan med al sandsynlighed IKKE boote fra CDdrevet - Det er der mange notebooks der ikke kan.
Du kan kun installere fra den originale CD der fulgte med maskinen da den ikke har noget diskettedrev.

Godkendelse af svar
Fra : DJ_Puden

Dato : 02-06-05 01:07

Tjaa, prøvede en anden version af winXP og den kunne den godt læse og boote op fra.

Det var egentlig e.c der gav mig inspiration til at prøve en anden version, så det tager jeg som svar på mit spørgsmål.

Man tak til jer andre som gad og bruge lidt tid her.