/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
køb af motor i tyskland?
Fra : gert_k
Vist : 7109 gange
50 point
Dato : 31-05-05 22:31

hvor er det billigt at købe en motor i tyskland? er det billigst at købe en hel bil eller bare motor`?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-06-05 00:07

Det kan være billigere at købe en hel bil, en at købe en motor hos en hugger.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-06-05 00:12

Hvis du køber en hel bil, har du da den fordel, at kunne prøvekøre den først.
For selv om der er garanti eller ombytningsret, er det så ærgerligt at få noget lagt i der ikke dur alligevel.
Og egentlig tror jeg ikke prisforskellen er så stor, om du køber en motor eller en hel bil.
Ofte sparer det forhandlere eller ophugger for en masse bøvl hvis de slipper af med hele bilen.

Så du må jo i gang med at lede efter ophugger eller forhandlere i Tyskland.
Allerbedst ville selvfølgeligt være at køre derned og "snuse" lidt rundt.

mvh dova

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 01-06-05 12:20

Hej Gert K

Hvis du har en bil som du er glad for, men skal have skiftet motoren, er der masser kasseret biler i Tyskland hvor du kan købe bilen eller motoren billigt. Fordelen ved kun at købe motoren er at du slipper for at indregistrer bilen, få den synet og evt. vurderet. Nedenfor er et landsdækkende link hvor du kan finde biler, både kasseret og kørende, i Tyskland - har selv brugt det da vi importerede vores bil.

www.automobile.de

Gå ind og se. Hvis du ønsker at hente en bil til DK, kan du beregne afgift o.lign på bilpriser.dk eller toldskat.dk.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-06-05 14:02

Lige en lille kommentar til ampere:
Der skal altså ikke betales afgift af en bil der hentes til DK, medmindre den skal indregistreres på danske plader.

Der er ikke noget problem i at købe en hel bil og så skille den ad og tage motoren.

mvh dova

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 01-06-05 20:29

du kan også bruge ebay tyskland,der har jeg gjort gode handler,nogle gange kan du få bilen leveret til grænsen,hvilket gør det lidt nemmere da der nemt kan være 10 timers køretur derned..

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 01-06-05 22:08

hvordan er reglerne med grænseplader? er det bare alm. prøveplader??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-06-05 00:07

Du må ikke køre i Danmark i sådan en bil, medmindre der er danske prøveplader på den.
I Tyskland skal der sådan en "engangs-prøveplade" på, og så snart den danske grænse krydses, skal der en dansk prøveplade på.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-06-05 00:11

http://www.hi-speed.dk/Guide_Import/Import.html

Her er en god guide til fremgangsmåden med at købe bil i Tyskland eller Schweiz, du skal bare se bort fra afsnittene om indregistrering og betaling af afgift.

mvh dova

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 02-06-05 19:26

hvad er en god pris for en 2,0 gti motor til en opel, og ved hvilken km stand skal man ikke købe den?

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 03-06-05 22:09

DOVA - det er jeg ganske udmærket klar over - jeg skriver at hvis han kun skal bruge motoren er der ingen ide i at købe andet end denne i Tyskland - om han så vil tage bilen med til DK og pille motoren ud eller piller den ud i Tyskland går ud på et! -Men det er lettest at køre til Tyskland hvis det ikke er for langt syd på, end at skaffe grænseplader.

Gert K - en god pris i Tyskland? En brugt motor skal generelt ikke koste mere en halvdelen af ny-prisen (både i Dk og D). Hvor mange km den må have gået, afhænger af hvor gammel din opel er - hvor mange km er der tilbage? Om bilen i øvrigt har været vedligeholdt (spørg efter en servicebog). Du kunne evt. høre forhandlere i DK om prisen på en hovedrenoveret motor, hvis de tager din gamle motor i bytte.

AMP

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 06-06-05 12:18

jeg vil gerne beholde min "gamle" motor til når den skal synes men ca. halvpris for en hovedrenoveret en altså?

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 06-06-05 12:20

min astra er fra 94, det er en 1,6i vil gerne have en 2,0 gsi i.......og beholde 1,6ieren til syn :D

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 06-06-05 12:21

min nuværende motor har gået 200k samme som bilen

Accepteret svar
Fra : Stuhr

Modtaget 50 point
Dato : 10-06-05 23:30

En anden internetside du kan bruge at søge på, er
WWW.mobile.de
der er masser af brugte biler fra både private og forhandlere. Kigger du på ebay, kan du se hvor sælger bor i Tyskland, og dermed undgå at byde på ting der er for langt væk.
Selv har jeg skiftet gearkasse i min gamle Passat VR6, og skal motoren skiftes (har gået 270k), kan jeg få en hel bil i Tyskland, til samme pris som motoren alene vil koste her i DK.
Happy hunting.

Godkendelse af svar
Fra : gert_k

Dato : 13-06-05 18:16

Takker, ja det bliver den eller ebay, ser godt ud......