/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
KØB af WIN XP pro
Fra : Rustica.dk
Vist : 363 gange
100 point
Dato : 31-05-05 21:26

Hej !
Jeg skal have købt mig en WIN XP pro cd. med lisens. DANSK

Den skal være billig !

Håber at der er en der kan hjælpe mig !
Og sende et rigtig godt link

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 31-05-05 21:28

Det kan du tro. Jeg købte selv min homeedition på www.qxl.dk
Men der er også masser af pro til salg.
Se under software. du kan spare en masse penge.
Jeg gav 425 kr. for min, og det var inkl. fragt.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 31-05-05 21:31
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-05-05 22:51
Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 31-05-05 23:08

Du skal altså passe på med at købe en brugt licens - den kan lige så godt være i brug, og så vidt jeg husker er det jo den oprindelige køber, som juridisk set har retten til licensen...

Den kunne desuden være forfalsket

/Karl Smart

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-06-05 00:43

Hvis du køber en fuld version og ikke en OEM version - så kan du godt købe den brugt. Men en fuld version af XP pro koster tæt på 3000 kr. fra ny.

Du kan læse om OEM versionen på rotw's link.

//bentjuul

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 01-06-05 08:46

Hej Rustica

hvis du er studerende kan du købe en XP Proff for 600 spir, så hvorfor rode med QXL og piratkopieret software?????.

En XP Home koster forhandleren ca. 650,- (inkl. momme) afhængig af dollar kurs, så nogen der sælger den billigere end det er det enten nogen der ikke afregner moms eller har en piratkopieret sag, og begge dele florerer meget på QXL

Lars

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 01-06-05 10:08

Hej larsfrohn !
Ja jeg er studerende..
Har du et link til hvor jeg kan købe den til 600,- ??

TAK R

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 01-06-05 10:22

Hej Rustica

Alle EDB forhandlere kan skaffe en XP Stud. licens, men jeg ville gætte på at Universitetsbutikken (handelshøjskolen på Rosenørns alle) eller en hjemmeside som www.studenterbutikken.dk har den på lager, hvor de andre skal skaffe dne hjem

Lars

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 01-06-05 12:08

Man kan jo regne ud at det ikke er alle på qxl.dk der sælger piratkopier. Hvis man handler med en der som mig selv har fået rigtig meget positiv feedback (Karakterer fra salg og køb), så smider man vel ikke hele sit omdømme i skraldespanden for sølle 5-600 kr.
Man skal bare bruge sin sunde fornuft.
Selvfølgelig kan man blive snydt. Men overholder man nogle retningslinier derinde så kan man være rimelig sikker i sin sag.
Jeg har købt og solgt mere end 1000 varer, og er kun blevet "snydt" en gang (Og det er ikke engang sikkert jeg blev det, da køberen påstod han aldig modtog varen. Det KAN jo være han ikke gjorde).

Og den jeg fik for 425 kr. er selvfølgelig original, og det vidste jeg allerede da jeg bød på den, pga. sælgerens mange positive karakterer.

Men selvfølgelig kan man blive snydt. Men det kan man jo alle vegne.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 01-06-05 12:09

Det er jo ofte en person der har købt en ny pc med tilhørende xp til, der så ligger inde med 2 og har brug for penge, og derfor sælger den gamle.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 01-06-05 12:27

bentjuul--->

Citat
Hvis du køber en fuld version og ikke en OEM version - så kan du godt købe den brugt. Men en fuld version af XP pro koster tæt på 3000 kr. fra ny.

Hvad er forskellen på en fuld version og OEM?
Har du ikke et link til en beskrivelse af en fuld version?
Det har jeg ikke hørt om før, men lyder da ret vigtigt at vide.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-06-05 12:38

Sygate > med den fulde version har du en fri licens hvorimod en Oem er knyttet til et bestemt produkt - du kan læse om det i rotw link, men her er et uddrag
Citat
OEM står for "Original Equipment Manufacturer". OEM produkter må ifølge producentens regler kun købes i forbindelse med køb af ny PC eller bestemte typer hardware, og må kun bruges på den PC hvor de først installeres.

//bentjuul

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 01-06-05 13:50

Og endvidere:

OEM CD'ere må kun sælges i forbindelse med hardware, således skal der medfølge mindt 1 stk. ny hardware (harddisk f.eks.) sammen med OEM produktet. Er OEM produktet leveret sammen med en komplet PC, må denne OEM licens ikke afinstalleres/videresælges, uden overtrædelse af lovgivningen.

Forskellen på en Komplet version og en OEM version = 0. De er komplet ens i softwaren, men der medfølger en manual + tips and tricks til den "kompeltte" pakke. Til OEM licensen medfølger kun en CD og en "minimanual".

Hvis en person sælger en komplet pakke, skal køber sikre sig at sælger har afinstalleret den på sin tidligere hardware, og dermed ikke bruges mere, ellers er der tale om hæleri (efter lovgivningen)

Lars

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 01-06-05 16:19

Samt at hvis du har problemer med en fuld version hjælper Microsoft dig gerne, hvorimod du bliver afvist med en OEM version og får besked på at snakke med den virksomhed der har solgt dig OEM versionen da vedkommende også skal servicere dig

Annuller spørgsmålet
Fra : Rustica.dk

Dato : 29-01-07 10:48

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål