/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
tv kort harddiskoptager
Fra : batman1
Vist : 448 gange
150 point
Dato : 31-05-05 20:33

jeg har instaleret winfast software i min computer, det er da ikke for almindelige mennesker, jeg vil gerne bruge computeren som dvdoptager, med mulighed for at brænde, tvoptagelser ud på dvdskiver. er der nogle der har en god ide til et godt program, gerne på dansk , og helst gratis.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 31-05-05 20:40

Hmm.. Du kan da bruge Windows Moviemaker - Den følger med Windows XP. Med moviemaker kan du optage gennem video-in på din computer (kan konverteres til fra scart-udtaget på en videoafspiller).

/Karl Smart

Kommentar
Fra : batman1

Dato : 31-05-05 21:38

tak for rådet som jeg kan bruge senere når jeg vil gemme gamle videooptagelser,
men nu drejer det sig om at få et tvprogram lagt på harddisken, og efterfølgende
ud på en dvdskive.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 31-05-05 22:30

det kan du også på denne måde (har selv gjort det)

Hvis du slutter videooptageren til computeren, via det scartstik, som du normalt sætter til fjernsynet, og sætte dit antennekabel i videooptageren, vil du ved at indstille videoen på en given kanal jo sende billedet videre til scart-udgangen, og dermed computeren, som du beder om at optage fra video-in.
(Hvis din videooptager bruger auto-sluk, bør du selvfølgelig slå dette fra...)
Alternativt kan du jo også optage programmet på video, og derefter overføre det til computeren.

For at få wmv-filen fra moviemaker over på dvd, bruger du et almindeligt brænderprogram.

/Karl Smart

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 31-05-05 22:31

En helt anden mulighed er jo at investere i et TV-Tuner-kort, som kan fås fra en 2-300 kr efterhånden...

Kommentar
Fra : batman1

Dato : 31-05-05 22:52

jeg har installeret tv-tunerkort, med Winfast software, som ikke er til at forstå,
jeg ønsker derfor andet software.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 31-05-05 23:01

Ahaa - nu blev sagen jo en helt anden....

Jeg kander ikke WinFast - var det noget der fulgte med tv-tunerkortet?

Umiddelbart kender jeg ikke noget program, men du burde kunne bruge samme program som man bruger til at optage webcam-samtaler med. Webcam og Tv-tunerkort deler nemlig samme twain-fil i windows, hvilket i praksis vil sige, at TV-tunerkortet kan indstilles som input i et webcam-program...

/Karl Smart

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 01-06-05 00:02

Hej!

Her er link til et gratis tv og optageprogram:
http://www.kastortv.org/

Programmet hedder Kastor-TV, det har lavt ressourceforbrug i forhold til andre og en god billedkvalitet. Læs mere og download fra samme link. Programmet er desværre ikke på dansk; men ellers synes jeg, at det virker fint

Bjarne

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 01-06-05 09:03

Hej

Jeg bruger TV Toll fra: http://www.majorgeeks.com/download403.html

Det virker også OK som optager, men du får ikke bedre DVD skiver ud af det end PAL signalet kan klare. Det kan også "grabbe" fra Internettet, og så har du pludselig højopløselige kanaler som du kan optage fra (primært Japanske og Hollandske)

Lars

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-05 09:17
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-06-05 10:09
Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-05 10:19

Gode programmer koster altid - lidt eller meget