/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Ikke adgang til jobliste
Fra : Kloffer
Vist : 478 gange
100 point
Dato : 31-05-05 20:26

Ved start op får jeg meddelelsen: ikke adgang til c\\msnistehrwn.exe
Når jeg forsøger at kigge i joblisten får jeg at vide at administrator har frataget mig retten til dette !!!
Hvad sker der ?
Jeg har kørt antivir - maskinen burde være renset.

Vh
Kloffer

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 31-05-05 20:29

Ikke nødvendigvis... Prøv at lave en søgning på google...

Accepteret svar
Fra : Karl_Smart

Modtaget 110 point
Dato : 31-05-05 20:34

Hovsa! Nøjaktig samme problem... http://www.eksperten.dk/spm/614914

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 31-05-05 20:35

(Irriterende stavefejl - *nøjagtig...)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-05-05 20:57

Det er noget snavs og der skulle høre noget mere til.
Besøg www.arlet.dk eller www.spywarefri.dk forum og få lavet en hijackthis.

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 31-05-05 22:27

Det lyder mest som om windows bare er lorte lort ;) Lyder som om din computer trænger til at blive resinstalleret...

Men har du administrator rettigheder på computeren, og hvilken version kører du med?

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 31-05-05 22:53

Klap nu lige hesten, TeWeE - Det der er en virus, og der fremgår også af det link jeg sendte..

Det er en udbredt misforståelse, at den eneste løsning på problemer med computeren er en reinstallation - i langt de fleste tilfælde kan problemet løses vha. diverse specialværktøjer og ved at redigere lidt i registreringsdatabasen...

Mvh. Karl Smart

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-05-05 22:54

Jepper!

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 31-05-05 22:57

Nå ja undskyld! Skal nok lade vær med at komme med ANDRE end jeres mulighed!
God jul!

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 31-05-05 23:03

TeWeE - Det var ikke ment som noget personligt angreb på dig, men jeg synes bare det ville være synd, hvis vores spørger gik i gang med at formattere sin harddisk, når der er andre, mere skånsomme metoder...

Mvh
Karl Smart

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-05-05 23:05

TeWeE, jamen en reinstallation vil da sikkert løse problemet, men med den tid der går med sikring af data og indstillinger samt alt det løse vil det da være hurtigere at lægge de "onde" filer døde og derefter, at fjerne dem.

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 01-06-05 18:55

Tak for de gode forslag.
Der er tale om en virus. Vistnok den samme som Karl Smart linker til.
Jeg forsøger nu at få ram på den med Hijackthis.
Karl Smart står nok til 100 points.

Vh
Kloffer

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-06-05 19:18

Lyder fornuftigt!

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 01-06-05 19:39

Jep

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 05-06-05 13:11

Jeg mangler nu blot at fjerne rdriv.sys i system32-mappen.
Jeg kan læse at den er meget sejlivet.
Er der nogen som har et forslag til at komme den til livs ?
Jeg kan hverken slette eller omdøbe den.
Vh
Kloffer

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-06-05 13:18

Har du brugt Hijackthis fix?

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 05-06-05 15:28

Ja. Med HJT kom jeg meget langt.
Men det hjælper ikke mod den sidste rest virus - rdriv.sys.
Der findes nogle lange komplicerede opskripter mod rdriv.sys. Jeg har forsøgt mig, men det lykkedes ikke.
Symptomet på rdriv.sys er at antivir jævnligt popper op med en advarsel om at den findes men er pasificeret.
Det er meget irriterende.

/Kloffer

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-06-05 15:31

Når en fil ikke kan slettes er det oftest fordi der er noget mere der holder den i live og derfor bør du kun få erfarne til at tjekke og fixe via Hijackthis.
Prøv www.arlet.dk
eller www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 05-06-05 19:18

Jeg har gode erfaringer med HJT.
Men den tager ikke alt.
Rdriv.sys er et godt eksempel.
Vh Kloffer

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-06-05 20:01

http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm "Nu bestemmer du, hvilke filer der skal slettes" dr. delete

Godkendelse af svar
Fra : Kloffer

Dato : 17-06-05 22:09

Tak for svaret Karl_Smart.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 20-06-05 17:39

No problem, Kloffer