/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
NEC 3G mobiltelefon
Fra : ppk
Vist : 446 gange
100 point
Dato : 31-05-05 18:36

Hej

Hvis man har haft sin 3G mobil i over 1 år ! kan man så få teleselskabet til at unlocke telefonen således at man kan bruge den til et almindeligt abb. som f.eks. TDC Mobil ?

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 31-05-05 18:39

Tror slet ikke det muligt at putte et almindeligt kort i!
Det skal kunne tage de der video opkald før man kan putte andre kort i... (MENER JEG)

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 31-05-05 19:47

det kan du godt, men det er svært at få et kort der passer i e616V

D9N

Kommentar
Fra : newface

Dato : 31-05-05 20:04

Sludder,du får den bare unlocked,alle simkort passer i

Accepteret svar
Fra : D9N

Modtaget 100 point
Dato : 31-05-05 21:30

Newface
nej alle kort passer ikke i ...
ikke i den model af NEC

men TDC er vist begyndt at lave kort der passer til ...

Kommentar
Fra : newface

Dato : 01-06-05 06:07

Sludder,sidder med 2 fra tilbud ,den ene med 3 abb,den anden har jeg med talekort.Et simkort er et sim kort

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 01-06-05 10:12

newface
det var da imponerende... prøv at spørge NEC og 3 om alle kort kan bruges i deres e616V
og blot til info, så tog det 3 mdr, og 2 software opdateringer, 3 CBB kort som var for nye
før vi fik et fra TDC som var gammelt nok, de kan ikke bruge alle kort.

Kommentar
Fra : newface

Dato : 01-06-05 11:06

det var da imponerende... blev i tvivl og har nu prøvet 4 forskl kort og har 7 forskl tlf liggende så du er vist ude i en and ,men jeg troede han bare skulle have låst tlf op,
Mvh og farvel

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 01-06-05 13:36

newface ... prøv at smide et nyt sim kort fra en hvilken som helst anden operatør i en >> NEC e616V << ikke i andre modeller , kun den ene .

det er ikke første gang der er en der har bøvl med den telefon her inde, men hun har så fået hjælp af TDC som havde kort til den.

D9N

Kommentar
Fra : newface

Dato : 01-06-05 16:29

Hvis vi nu tager det stille og roligt,syntes du så selv det lyder sandsynligt de sidder nede i Japan og bygger en TLF til specielle kort,der skal sælges af eét firma,3 ,her i DK.Nej vel.Jeg købte 2 ,model e 616V på tilb hos 3,medens numrene blev overført,ca 1 mdr,2 stk,brugte vi "efter unlock" kort fra ORANGE og tøsen brugte fra ???? jeg husker det ikke.Da numrene var øverført satte vi kortene fra 3 i og vi ringer på den ene den dag idag,den anden er tabt.Et sim kort er et simkort,ligegyldig hvor i verden du køber teklefonen

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 01-06-05 17:54

*GG* newface
gør lige dig selv den tjeneste at ring til 3 og hør om et simkort er et simkort for de er forskellige i str. af hukommelse, volt, osv ...
sidste nye kort er 64 bit kort ...

så nej simkort er forskellige

og jeg havde mit 2 år gamle kort i den omtalte NEC e616V og det fungerede fint, det nye kort fra CBB virkede ikke , det nye kort fra Orange virkede ikke , det gl. 3V kort fra CBB virkede ikke, men det gl. 3 v kort fra TDC virkede,,,

det er alså ikke noget jeg bilder dig ind, prøv at find ud af hvad du snakker om før du snakker

Kommentar
Fra : newface

Dato : 01-06-05 18:53

Ja du må undskylde ,men det må være mig der er baghud.

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 24-12-06 12:59

Tak for svaret D9N.