/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
sløvt optræk! (puch maxi k)
Fra : bambusneger
Vist : 1324 gange
197 point
Dato : 27-09-02 20:51

hej!
Jeg har lige fået en biturbo-udstødning til min puch, problemet er bare at da jeg satte den på blev den meget sløv i optrækket! hvad kan det skyldes og hvad kan jeg gøre ved det?
min puch er gearet 15/47 og plomben er taget ud!
vær sød at hjælpe, da den gerne skulle komme op at køre i morgen aften!

venlig hilsen Aske

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 27-09-02 21:49

hvad cylle og dyse køre du med???

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 27-09-02 22:28

38mm cyl og top og den orginale dyse tror jeg!

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 28-09-02 14:27

det er faktisk en kaburator hvor der ikke skal bruges dyse!

pleace help me!

venlig hilsen Aske

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-09-02 15:47

bambusneger wrote:
> Jeg har lige fået en biturbo-udstødning til min puch, problemet er bare
> at da jeg satte den på blev den meget sløv i optrækket! hvad kan det
> skyldes og hvad kan jeg gøre ved det?
> min puch er gearet 15/47 og plomben er taget ud!
> vær sød at hjælpe, da den gerne skulle komme op at køre i morgen aften!

Det er sikkert hoveddysen i kaburatoren der er lidt for
lille ... prøv at få en der er et par numre større.. jeg har
desværre ikke lige nogle retningslinier da jeg ikke har haft
maxi i 9 år ;)

--
Hans Joergensen, Yamaha RD350, Knallert-200
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-09-02 17:15

Så ved du ik hvad du er gået glip af i 9 år.!

"Hans Joergensen" <haj@mostlyharmless.telianisse.org> skrev i en meddelelse
news:slrnapbg7j.dm7.haj@pesthest.nathue.dk...
> bambusneger wrote:
> > Jeg har lige fået en biturbo-udstødning til min puch, problemet er bare
> > at da jeg satte den på blev den meget sløv i optrækket! hvad kan det
> > skyldes og hvad kan jeg gøre ved det?
> > min puch er gearet 15/47 og plomben er taget ud!
> > vær sød at hjælpe, da den gerne skulle komme op at køre i morgen aften!
>
> Det er sikkert hoveddysen i kaburatoren der er lidt for
> lille ... prøv at få en der er et par numre større.. jeg har
> desværre ikke lige nogle retningslinier da jeg ikke har haft
> maxi i 9 år ;)
>
> --
> Hans Joergensen, Yamaha RD350, Knallert-200
> Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 29-09-02 13:09

hvordan er dit luft indtag??

Kommentar
Fra : aske4

Dato : 29-09-02 14:37

det er det orginale luftfilter.(stor sort box)

Kommentar
Fra : aske4

Dato : 29-09-02 14:38

det er det orginale luftfilter.(stor sort box) jeg tror det virker fint men er ikke sikker

h aske

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 29-09-02 14:41

jeg har 2 brugere!

h. aske

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 29-09-02 15:57

har du prøvet at justere din luftskrue

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 29-09-02 20:55

nej, det må jeg prøve imorgen! hvis det ikke virker kan det så skyldes noget med 'modstanden' i udstødningrøret eller at motoren bare ikke er stærk nok?

h. Aske

Accepteret svar
Fra : Sniper5700

Modtaget 197 point
Dato : 30-09-02 09:04

Hej Bambusneger.

Jeg tror dit problem skyldes at der er for lidt modstand i din Biturbo, da din knallert kun er gearet og boret. Du skal have nogle flere omdrejninger før den giver den rigtige effekt!. Biturbo udstødningen følger primært med til tun på 7,5 Hk og med 45 mm cylindere. Så det er nok derfor.

MVH Sniper 5700

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 30-09-02 15:27

kan jeg så slet ikke gøre noget andet end at købe tunsæt?
h aske

Kommentar
Fra : mcrasmus

Dato : 27-04-03 11:51

sæt nomal uds påeller
skift dyse til 65 og bor studs og kaborator op på max 15mm og poler det til max.