/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvor kan jeg finde de her numre?
Fra : JacobS.
Vist : 770 gange
100 point
Dato : 31-05-05 12:52

Hej

Jeg skal ha fundet de numre som står nedenfor. Enten skal de kunne downloades ( gratis) eller også vil jeg gerne vide hvilke cd´er jeg skal ha fat i for at få fat i de numre.

Her er hvad jeg skal bruge:

Beethoven:

-Sonatina In G Major - Composed by: Ludwig Van Beethoven - Copyright 2002

-Fur Elise - Composed by: Ludwig Van Beethoven - Copyright 2002

-Minuet In G Major (WoO 10) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - Copyright 2002

-Rondo In A Major (WoO 49) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - Copyright 2002

-Moonlight Sonata (Sonata Quasi Una Fantasia) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 27, No. 2 -
Copyright 2002

-Sonata Pathetique (2nd Movement "Adagio Cantabile") - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 13 -Copyright 2002

-Bagatelle In G Minor - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 119, No. 1 - Copyright 2002

-Ronda A Capriccio In G Major (Rage Over A Lost Penny) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 129 - Copyright 2002

-Sonata In D Minor (1st Movement) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 31, No. 2 - Copyright 2002

-Sonata In G Major (1st Movement) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 49, No. 2 - Copyright 2002

-Sonata In G Major (2nd Movement) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 49, No. 2 - Copyright 2002

-Sonata In G Major (2nd Movement) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 79 - Copyright 2002

-Piano Concerto No. 5 'Emperor' (2nd Movement "Adagio Un Poco Moto") - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 73 - Copyright 2002

-Symphony No. 3 'The Eroica' (1st Movement Theme) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 55 - Copyright 2002

-Symphony No. 5 (1st Movement Theme) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 67 - Copyright 2002

-Symphony No. 6 'Pastoral' (Allegretto Theme) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 68 - Copyright 2002

-Symphony No. 7 (Allegretto Theme) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 92 - Copyright 2002

-Symphony No. 9 'Choral' (Final Movement 'Ode To Joy') - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 125 - Copyright 2002

-Violin Concerto (Rondo Theme) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 61 - Copyright 2002

Og Så dem her fra Chopin:

Ballade No.1 In G Minor Op.23

Cantabile In Bb Minor

Etude In E Major Op.10 No.3

Impromptu No.4 In C# Minor 'Fantaisie-impromptu' Op.66

Largo In Eb Major Op.Posth.

Mazurka In A Minor Op.Posth.68 No.2

Mazurka In Bb Major Op.7 No.1

Mazurka In C Major Op.7 No.5

Mazurka In F Op.68 No.3

Nocturne In C# Minor Op.Posth. ER FÆRDIG

Nocturne In E Flat Op.9 No.2

Nocturne In F Minor Op.55 No.1

Nocturne In G Minor Op.15 No.3

Piano Concerto No.1 In E Minor Op.11

Polonaise In A Op.40 No.1

Prelude In A Op.28 No.7

Prelude In B Flat Op.28 No.21

Prelude In C Minor Op.28 No.20

Prelude In D Flat Op.28 No.15 'Raindrop'

Jeg ved godt at der er mange numre men jeg vil blive meget glad hvis i gad at hjælpe.

JacobS.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-05-05 13:02
Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 31-05-05 13:06

Nope, duer ikke. Er der andre?

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 31-05-05 13:13

Spørg din lokale pladepusher

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 31-05-05 14:49

Du kan finde cdér på dit lokale bibliotek eller på www.biblioteket.dk, hvor disse numre er på.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 31-05-05 14:55

Okay

Er der nogle som vil hjælpe mig med at finde de her numre:

Beethoven:

-Sonatina In G Major - Composed by: Ludwig Van Beethoven - Copyright 2002

-Fur Elise - Composed by: Ludwig Van Beethoven - Copyright 2002

-Minuet In G Major (WoO 10) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - Copyright 2002

-Rondo In A Major (WoO 49) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - Copyright 2002

-Moonlight Sonata (Sonata Quasi Una Fantasia) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 27, No. 2 -
Copyright 2002

-Sonata Pathetique (2nd Movement "Adagio Cantabile") - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 13 -Copyright 2002

-Bagatelle In G Minor - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 119, No. 1 - Copyright 2002

-Ronda A Capriccio In G Major (Rage Over A Lost Penny) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 129 - Copyright 2002

-Sonata In D Minor (1st Movement) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 31, No. 2 - Copyright 2002

-Sonata In G Major (1st Movement) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 49, No. 2 - Copyright 2002

-Sonata In G Major (2nd Movement) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 49, No. 2 - Copyright 2002

-Sonata In G Major (2nd Movement) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 79 - Copyright 2002

-Piano Concerto No. 5 'Emperor' (2nd Movement "Adagio Un Poco Moto") - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 73 - Copyright 2002

-Symphony No. 3 'The Eroica' (1st Movement Theme) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 55 - Copyright 2002

-Symphony No. 5 (1st Movement Theme) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 67 - Copyright 2002

-Symphony No. 6 'Pastoral' (Allegretto Theme) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 68 - Copyright 2002

-Symphony No. 7 (Allegretto Theme) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 92 - Copyright 2002

-Symphony No. 9 'Choral' (Final Movement 'Ode To Joy') - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 125 - Copyright 2002

-Violin Concerto (Rondo Theme) - Composed by: Ludwig Van Beethoven - From: Op. 61 - Copyright 2002

Dem fra Chopin er ikke så vigtige men dem her.

Kan i ikke sige mig hvor jeg kan hente dem (download gratis) eller købe cd´en med numrene på?

JacobS.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 31-05-05 16:36

Gratis ??? ...er du rigtig velforvaret JacobS ???

1.) http://www.dk-finder.dk/klassisk.htm
2.) http://www.musik.dk/
3.) http://cdklassisk.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 31-05-05 16:41

hva mener du?

Det behøver ikke at være gratis men det ville da være dejligt

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 31-05-05 16:45

Det er alt sammen meget fint-

Men jeg vil gerne ha I finder dem.

Jeg kan sku ikke finde ud af at bruge de der sider.

Lyder dumt men det er rigtig nok!

JacobS.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 31-05-05 17:29

Hej JacobS.
Jeg tror jeg har så godt som alle dine ønskede numre, (både på cd´er og de gamle LP-er) - købt på "ærbar vis" gennem årene. En rigtig god serie med klassiske numre blev i sin tid købt gennem "Klassiske Stemninger" tlf.: 35 26 97 00 e-mail: info@skandinaviskpress.dk -ellers har jeg købt ved tilbud i forskellige boghandlere, der tit har cd´er med klassisk musik. Støv boghandlerne igennem! Mange af mine cd´er er også købt gennem en eller anden bogklub (nogle år tilbage) med separate musikklub/-tilbud. --- Hvorfor kun Beethoven og Chopin? Hvad med Tchaikovsky, Debussy eller Grieg? Dejlig musik, (skønt Chopin er dog min topfavorit af dem alle). Som flere nævner, kan du også låne cd´er ved de fleste biblioteker.
God jagt. Hilsen Akle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-05-05 18:01

akle -> Jeg er mere til : Debussy

..og Erik Satie : http://andrejkoymasky.com/liv/fam/bios1/sati1.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : akle

Dato : 31-05-05 19:39

molokyle -> så kan du garanteret også lide Sibelius -->> http://www.abo.fi/fak/hf/musik/Sibelius/EN/ Tak for linket til Erik Satie = ikke helt min genre, hans klangart, - men Debussy er bare fin! Smag og behag, ved du nok. --- Mon JakobS har fundet sine musikønsker?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-05-05 20:50

[hør] Den stora Finska komponisten : SIBELIUS ... ?

Sshhhhhhhhhh.......... ........................Mä jag be om : Den störst muliga tysnat .... ???

Och.... :

Citat
Svarat er RET !!! [tillykke]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 31-05-05 20:54

jeg har ikke fundet de numre som jeg leder efter! Er ved at rive håret af mig selv!!! ( godt der er en del at tage fat i)

Kommentar
Fra : akle

Dato : 31-05-05 20:59

Så bestil over netbibliotek!!!! til udlån!!! - og behold håret!!!

Kommentar
Fra : akle

Dato : 31-05-05 21:02

molokyle ! Netop! Ka´du lide hans musik? .... "møjliga tysnad"! ...jeg siger ikke et kuk mere!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-05-05 22:43

JacobS

Hvor bor du?

I Århus har vi en musikbutik i Ryesgade, ovenover Chas E.

Skulle ikke undre mig, om de har det, du skal bruge.

Hvis du ikke bor i nærheden, kan jeg finde tlf. nummeret til dig.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 31-05-05 23:01

Siden du åbenbart ikke kan finde ud af at bruge bibliotek.dk, har jeg lavet en indledende søgning for dig:
http://bibliotek.dk/vis.php?origin=sogning&field1=forfatter&term1=beethoven&field2=titel&term2=&field3=emne&term3=&field4=fritekst&term4=opus+49&base=dfa&cclbuf=ma%3Dsc&divbuf=+cd+musik&field8=&term8=ma%3Dsc&field7=&term7%5B%5D=&term6=&field6=year_eq&x=17&y=8
Via denne side skal du bare trykke "præciser din søgning" og ændre fritekst til "opus xx" (xx efter eget valg), og når du skal finde Chopins numre/cd'er, skal du bare slette "beethoven i fofatterfeltet og skrive "Chopin"....såre simpelt faktisk!

Jeg håber, du selv kan finde u af det nu, for der er trods alt RIIIIGTIG mange cd'er med den klassiske komponister......

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 01-06-05 19:54

tak alle sammen. jeg har fundet dem. så´en da. Hvem skal så ha pointene... hmmm..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-06-05 20:21

Hvor fandt du dem?

Den, der kommer nærmest det svar, du ønskede, kan få pointene? Bare en forslaw

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 01-06-05 20:46

Jeg gik simpelthen bare ned på biblo og lånte 20 cd´er

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 01-06-05 20:47

Tak for svaret molokyle.