/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Ofte papirstop i HP color laserjet 3500
Fra : Flash77
Vist : 478 gange
100 point
Dato : 30-05-05 21:36

Jeg har problemer med at der rimeligt tit er papirstop bagerst i printeren. Der er tilsyneladende ikke rigtigt nogen grund til dette. Sidder der nogle følere eller noget der kan være "overfølsomme" eller hvad kan det skyldes?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 21:37

Det kan skyldes at du fylder maskinen forkert - eller bruger for dårligt papir.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 30-05-05 21:39

Hmm.. er nu sikker på den ikke bliver fyldt forkert - men det passer egentligt meget godt med at vi lige er begyndt at bruge noget andet papir end det vi plejer...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 21:42

Det kan også skyldes at rullerne er beskidte så papiret binder til dem og bliver viklet rundt om dem i stedet for at blive transporteret videre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-05 21:43

Støv !

'Lasere' har med at suge partikler til sig grundet det elektrostatisake felt.

Løsning skilden ad og blæs 'lortet' igennem med en aerosolspray med ren luft (...det er pisse dyrt )

http://www.multimediabutikken.dk/shop/default.asp?ProductID=1675

Hvis du har adgang til en hobby comperssor kan du bruge denne istedet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 30-05-05 21:44

Det tror jeg ikke - papiret sidder "helt normalt" - det stopper bare...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-05 21:44

elektrostatisake ??? elektro-statiske !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 21:45

Vores, som ganske vist kun er en s/h, havde for vane en overgang at bukke det ene hjørne på papiret.
Det forsvandt ved at skifte til en bedre kvalitet.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 30-05-05 21:45

vil da lige prøve at få pustet den igennem...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-05 21:47

Hold da op med stavefejl, men du fattede vel budskabet Flash77 ?

En tur over alle dele der har kontakt med papiret med en spritvædet klud, kan også gøre underværker på en genstridig papirfremføringsmekanisme

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 30-05-05 21:47

prøver også at skifte papir type - så må vi se om der er nogen af delene der hjælper. Den har ikke kørt vildt meget - den er ca. 7 mdr. gammel og har "kun" brugt 1,5 sæt gul, cyan og magenta og 2,5 sæt sorte toner, så den skulle jo ikke ligefrem være voldsomt slidt.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 30-05-05 21:48

Jeps - nu håber jeg bare ikke du får arne.jakobsen til at brænde sammen over det :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 21:48

Ryges der ved printeren?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 30-05-05 21:51

Nix - den står i et rum for sig selv sammen med en server. Der kommer kun nogen derind for at hente udskrifter. Der bliver røget lidt i rummene der støder op til det rum hvor den står, men ikke i nogen overdrevet stil, så tror ikke det er det der provokerer den...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 21:52

Ok - bare en tanke - det sætter sig nemlig som lim på alt.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 30-05-05 21:53

Jeps - men den står rimeligt beskyttet...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-05 22:22

Jeg ryger altid ..et sted i nærheden

Der må ryges !!!

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 30-05-05 22:26

...lidt senere :

Det 'kunne' skyldes en makanisk fejl, så skil den nu ad, så meget ad du har mod på ..og gå den efter i sømmene

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-05 22:28

Hva' dælen er en makanisk fejl molokyle ???

Der er vist gået go'nat-røg i den

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 31-05-05 00:10

pas på med at bruge trykluft i en printer, da der er kondensvand i et alm trykluftsanlæg, og vand i en printer er en skidt ting.

hvis den ikke vil tage papiret kan det være luftning eller skæring af papiret der er galt.

hvis den jammer det undervejs, sådder der som regel noget og blokerer, eller der er et bælte eller en rulle der er glat, eller fyldt med salt eller talkum, det kan renses af med en citrusolie (walzen reiniger som kommer fra Disko) og forhandles af MK elektronics i Tåstrup.

brug aldrig sprit eller alkohol på gummiruller da det fjerner fedtet og udtørrer dem.

vh
D9N

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 31-05-05 00:54

Hejsa.

En nem løsning kunne være (især når du nu har skiftet papir) lige at "lufte" papiret inden ilægning. altså bare bladre stakken igennem, når papir ha ligget pakket, kan det have en tendens til at "klistre" sammen..

Lyhne1

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 31-05-05 07:29

Hej Flash77

Vi har haft samme problem (dog med et andet mærke) og der fik vi at vide af reperatøren at det var spolen/tromlen (eller hvad den nu hedder) der føre papiret igennem der bliver slidt hhv. beskidt så den trækker papiret skævt igennem. Endvidere fik vi besked på, at lufte papiret som Lyhne1 skriver, pga statisk elektricitet inden det lægges i bakken. Vi har ikke haft problemer siden.

Mvh. AMP

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 25-06-05 22:26

Nå - det var lidt svært at finde ud af hvem der skulle have point da der ikke var nogen der kom helt tæt på - men tak for alle svarene alligevel :) .

Det var en sensor et eller andet sted i printeren der var defekt som nu er blevet skiftet.