/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Problemer med nøgletal
Fra : mugge.st
Vist : 328 gange
50 point
Dato : 30-05-05 19:42

Jeg har problemer med at forstå nøgletallene som hører til banker og kreditforeninger, jag kan ikke rigtig finde noget brugligt på nettet så villle lige høre om der var nogle der kunne hjælpe mig. Det er fint hvis der kun er forklaring til de mest almendelige som solvensprocent osv.

Kommentar
Fra : gossip

Dato : 31-05-05 00:03

Hejsa
Nøgletal: Et nøgletal fremkommer, når to tal sættes i forhold til hinanden, fx. "Forbrug eller emission per dag" eller "per produceret enhed". Et nøgletal består normalt af to absolutte tal sat i forhold til hinanden, som ovenfor, men kan også være sammensat af andre nøgletal. Nøgletal anvendes ofte ved analytiske vurderinger, hvor de absolutte tal ikke er så anvendelige, fordi de fx. dækker forskellige perioder eller produktionsmængder og derfor ikke er sammenlignelige.

Håber det hjalp

hilsen/Gossip

Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 31-05-05 09:13

Dansk Aktionærforening har udgivet en bog med titlen "Aktionærens Nyhedsbrev". Den indeholder forklaringer på 600 ord inden for den finansielle verden, herunder nøgletal. Bogen er på 95 sider. Den kan lånes på biblioteket eller købes hos os for 78 kr. inkl. moms og porto.

Mvh

Claus

Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 31-05-05 09:14

Undskyld, bogen hedder "Aktionærens Ordbog" og vort telefonnummer er 4582 1591.

Mvh

Claus

Kommentar
Fra : mugge.st

Dato : 31-05-05 10:39

hmm jeg har "Aktionærens Ordbog" men jeg har ikke kunne finde svarene i bogen. De fleste nøgletal for banker adskiller sig fra alm. virksomheder, det er åbentbart kun de mest almendelige der er med i bogen.
Men ellers tak for hjælpen