/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
pengene tilbage??
Fra : RaB
Vist : 641 gange
50 point
Dato : 30-05-05 19:28

vi har lige købt en bordopvaskemaskine i punkt 1, men den lever slet ikke op til vores forventninger og vi mener ikke at den fungere optimalt.. den tager ikke ret meget vand ind og den spuler ikke vores service.... men kan vi få pengene tilbage eller hvordan.....???

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-05-05 19:34

Tjaee

Hvis butikken reklamerer med returret hvis du er utilfreds JA

Hvis apparatet er defekt, har du krav på at få det repareret. Kan man ikke det, har du krav på pengene.

Er du kommet til at lave et impulskøb, altså købe noget du alligvel ikke liiiiiiige ønskede dig, er det straks sværere. Jeg tror ikke, med mindre en af de to øverste er opfyldt!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-05-05 19:34

Har du spurgt i butikken?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-05 19:39

Du skal lige sørgefor at vandtilførslen er god nok til at fylde vand på dyret.

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 30-05-05 19:44

den skal kobles til vandhanen, og den har vi sat på fuld tryk... den ligger bare vand i bunden af maskinen, og så sker der ikke andet... jo den varmer vandet, men ikke andet!!...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 19:47

Du har ikke aut. tilbagetagning.

Men du har bytteret - Dvs. du kan fortryde dit køb og levere tilbage og købe noget andet for pengene, men det kan du nok ikke hvis maskinen har været brugt alt for mange gange.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 19:49

Men har de reklameret med noget maskinen ikke kan klare, tror jeg nu nok de bytter til noget andet. De er sikkert ikke interesseret i dårlig omtale.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 30-05-05 19:53

Hmm - deres bytteret siger godt nok ubrugt - hvad man så skal bruge det til.
Man er jo nødt til at afprøve en vare før man ved om det kan bruges.

http://www.punkt1.dk/default.asp?mode=&pageid=867&nodeid={16445528-65C0-4288-8B6C-CEF3F77FF2F6}&passed=true

Kommentar
Fra : hotstuff_II

Dato : 30-05-05 20:02

Vi mener den er i stykker, fordi der drypper vand fra den, og der ligger em stor sø på gulvet...

Kommentar
Fra : hotstuff_II

Dato : 30-05-05 20:04

vi har "brugt" den en gang.... men den duede ikke....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 20:06

Jeg tror ikke I får problemer med at bytte den til noget andet - slet ikke hvis den er defekt.

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 30-05-05 20:13

Hvem spørger RaB eller Hotstuff ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 20:16

Kunne være mand og kone.

Kommentar
Fra : hotstuff_II

Dato : 30-05-05 20:17

hehe... rab er min kæreste...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 20:22

Bingo - jeg vandt ----------næsten

Kommentar
Fra : hotstuff_II

Dato : 30-05-05 20:26

men hvad gør vi? vil vil rigtig gerne ha vores penge tilbage.... vi tager der ned i morgen, men vi vil gerne lige vide hvor vi står inden..

vi render hvert 10. minut og tørrer vand op fra gulvet.. det kan da ikke passe, den er jo helt ny...!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 20:34

I står med en opvaskemaskine.
Måske vil de give jer pengene tilbage, da den jo er defekt.
Måske vil de blot reparere den.

Men de vil sikkert lade jer fortryde og bytte til noget andet.

Kommentar
Fra : hotstuff_II

Dato : 30-05-05 20:58

Nu ved jeg godt det er fusk, men kan vi ikke bytte den til noget andet, og så tage den anden ting med til en anden punkt 1 butik og sige vi har fortrudt..? så får vi da pengene som der står i det link??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 21:03

Nej - fortrydelsen giver kun ret til at købe noget andet.

Kommentar
Fra : hotstuff_II

Dato : 30-05-05 21:06

Returret
Fortryder du købet har du mulighed for at returnere varen inden for 30 dage fra købet og få dine penge igen. Du skal henvende dig i punkt1. Medbring varen ubrugt og i orginal emballage samt kvittering.

dette står i linket.. hvis vi nu køber noget andet, og så tager til en anden punkt 1 butik og siger at vi har fortrudt købet?? kan dette lade sig gøre?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 21:10

Ja - helt "rent" er det jo ikke, men en mulighed.
Dog kræver det jo stadig at de vil bytte den og ikke blot lave den.

Kommentar
Fra : knudsenfyn

Dato : 30-05-05 21:29
Godkendelse af svar
Fra : RaB

Dato : 31-05-05 20:56

Tak for svaret, men vi fik dog pengene tilbage med det samme!!