/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
USB pen i baglås!
Fra : Dr.Disco
Vist : 700 gange
95 point
Dato : 30-05-05 17:11

Hey!

Min USB pen er gået i baglås!?!

Jeg kan ikke slette eller gemme på den - der kommer en meddelse om at den er 'skrive beskyttet'.
Der er IKKE ikke nogen knap til at slå til og fra, lige ledes kan jeg ikke formatere den af samme grund!

Har søgt på nettet efter svar - men ikke nogen held - de fleste svar omhandler den lille knap, som jo ikke findes på min USB pen.

Så kære forum - hvad kan jeg gøre?

mvh. Dr.Disco

Accepteret svar
Fra : gobling

Modtaget 105 point
Dato : 30-05-05 17:18

få den byttet, hvis der stadig er garanti. Tror sku den er fysisk i stykker.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-05-05 17:21

Du har vel prøvet at højreklikke og i egenskaber fjerne skrivebeskyttelsen, og desuden prøvet at formatere både normal, og vinget af i expresformatering?
Var der ikke et program med der kunne formatere?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-05 17:39

H-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering>nu bør du kunne se din pen>
h-klik i det grå område og vælg "opgrader til dynamisk disk".
Samtidig kan du lige se om den er formateret.
Husk lige at vente med at sætte den i, til efter start af comp.

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 30-05-05 17:46

Hey igen!

Tak for indlæg!

Sælger mener det er en software fejl!?! De fortæller at der ikke er garanti på software og at hardwaret ikke fejler noget! Så jeg håber på at kunne formatere den og derefter genindstallere den.

Når jeg højreklikker kommer der ikke en mulighed for at kunne fjerne skrivebeskyttelsen og jeg har prøvet både normal og expresformatering - har ikke kunne finde noget program der kan gå forbi denne skrivebeskyttelsen - findes der et sådan?

mvh. Dr.Disco

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 17:59

Hvis softwaren har været med pennen er det da en samlet pakke - og så SKAL garantien virke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-05 18:42

Viste den sig i diskhåndtering.

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 31-05-05 19:10

Hey igenigen - tak for jeres svar!

Eyvind - ja den viser sig i diskhåndtering jeg synes bare ikke få valgmuigheden for at "opgrader til dynamisk disk".
Jeg kører en Engelsk version af XP pro hvis da kan forklare noget!?!

Jeg var inde i Control Panel/Administrative Tools/Computer Management/Storage/Disk Management - Ved højre klik på det grå område ved USB drevet fik jeg disse valgmuligheder;
Open
Explore
(Mark Partition As Active) - kunne ikke klikke her
Change Drive Letters And Paths... - Har kunne ændre "drive letter"
Format - melder om "skrive beskyttelse" ved format forsøg
(Delete Partition) - kunne ikke klikke her
Properties - ingen valgmulighed for at afvælge "skrive beskyttelse"
Help

Så jeg er stadigvæk på barbund!!!

mvh. Dr.Disco

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-05-05 21:57

Du er ikke der hvor jeg sendte dig hen.
Ok prøver igen.
Højre-klik med musen på denne computer (my comp) Den skal ligge på skrivebordet
(hvis du har classisk visning)
vælg administrer (Administrative ) >vælg diskhåndtering (Disk Management)
Nu bør du kunne se din HD som nok hedder disk 0 og under den bør din pen ligge.

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 31-05-05 23:34

Hey Eyvind!
Ved H-klik er der ikke noget der heder "administrative" - derimod en mulighed for "Manage" som åbner "Computer Management" op. Der er under findes "Disk Management" og det samme sted som jeg var før.
Der kan jeg se mine to HD som disk 0 og disk 1 - USB'en er disk 2
Det er der jeg fik menuen op som jeg beskrev her foroven - den tillader mig ikke meget, selvom jeg er logget på som administrator.
Jeg er meget taknemmelig for at du forsøger at hjælpe mig igennem dette problem - du skal have stor tak.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-06-05 10:13

Ok - i det grå område hvor der står disk2 .........der skal du h-klikke
og der bør stå noget om dynamisk - ellers er den allerede er sat til det.
Jeg går ud fra at du afslutter nede ved den grønne pil inden du tager pennen fra,
eller venter til comp er slukket

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 01-06-05 10:44

Hmmm...
Så er den måske sat til at være "dynamisk" - i det mindste så får jeg kun de før omtalte valgmuligheder ved at h-klikke!
Jeg ved snart ikke!?!
Men endnu en gang tak...
Dr.Disco

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-06-05 11:07

Jeg ved ikke om denne diskette kan formatere din pen.

Technet boot diskette (gratis)
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den selv rulle på plads.

Hvis du kan se din pen med denne diskette - så kan du måske også formatere den.

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 01-06-05 13:17

USB pen kommer også frem ved hjælp af denne diskete - jeg kan se mine filer ligge på drev C:
Men når jeg vælger formaterings valgmuligheden, melder den om at den ikke kunne køre A:\NCSF.EXE
Ligeleds melder den at den ikke kan læse disken i drev c: når jeg prøver at slette filerne på disken og derefter kan den ikke komme i kontakt med C: drevet - den melder "Drive Not Ready"
Så endnu engang er jeg et spørgsmålstegn
Dr.Disco

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-06-05 14:38

Dr.Disco - nu er vi så to med spørgsmålstegn.

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 02-06-05 11:48

Øv - men tak for din hjælp Eyvind - jeg må krydse fingre for at der er en derude der har et svar!?!
mvh. Dr. Disco

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-06-05 17:30

Er det ikke bare at jogge den ind i en anden computer, feks. på dit arbejde, bare det er med Win XP?
Ellers plejer skrivebeskyttelsen at være 1234
Men ellers må du jo åbne en kommandopromt for at fjerne skrivebeskyttelsen i start/alle programmer/tilbehør/kommandopromt og ændre/flytte dig til USB-pennens drevbogstavet, det gør du sådan:
CD.. enter rykker tilbage indtil der står C:\>
Så skriver du F: hvis den hedder drevet hedder F
Så står der F:\>
Så skriver du lige dir for at se hvad der er på drevet, og for at sikre dig det er det rigtige drev.
Der skriver du attrib -r *.* /s
Lig mærke til mellemrummene.
Det skulle fjerne skrivebeskyttelsen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ice_boy

Dato : 03-06-05 10:59

Jeg sidder som supporter i en virksomhed som blandt andet sælger USB keys.
Den fejl du beskriver ser jeg engang imellem på de keys jeg får sendt ind til RMA.

Der er ikke noget at gøre, din key er, som du selv skriver, gået i baglås.

Syntes det lyder underligt at garantien ikke dækker.
Når jeg får keys ind med den fejl, så bliver den ombyttet til en ny, så længe at garantien selvfølgelig ikke er udløbet.

Hvilken key er det du har, og hvor har du købt den?

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 03-06-05 15:11

Hey Ice_boy!

Jeg ved ikke hvad den heder - Fik den uden medfølgende info og der står ikke nogen producent på den!

Købte den hos PC Builder - På denne link kan den ses i deres onlineshop;
http://www.pcbuilder.dk/default.asp?id=375&mode=showproduct&pid=889
Der er dog intet billede.

Måske jeg bare skal ind og råbe noget højere i deres forretning - der er bare så kedeligt!!!
Min kammerat har nu fået den og vil kikke på den - han ved noget mere om emnet en jeg gør.

mvh. Dr.Disco

Godkendelse af svar
Fra : Dr.Disco

Dato : 06-07-06 16:17

Tak for svaret gobling.

Long time... men den var i stykker...