/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
netto bærbar computer
Fra : graahede
Vist : 438 gange
150 point
Dato : 30-05-05 17:00

den bærbare computer de har på tilbud idag i netto er den pengene værd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 17:02

Nej

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 30-05-05 17:07

hvorfor ikke

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 30-05-05 17:13

Fordi det er en HP - samme model kan fås fra samme producent i Kina for ca. 6800 inkl. momme, så hvorfor give ca. 2000 extra for HP navnet???

Lars

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 30-05-05 17:15

og hvad hedder den så

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 17:28

Problemet er at alt hvad Netto-Aldi og alle de der discounter sælger, er restpartier eller varer de får lavet specielt.
En tilsvarende vil du kunne købe for ca. 6000.- ved at kigge dig lidt om.
Der har lige været problemer med de MP3pinde de solgte i Fakta.
Ifølge producenten skulle dette varenummer indeholde blandt andet en fm-radio. Det gjorde de bare ikke fordi Fakta havde købt et parti der var fejlproduceret og derved fået dem billigere. Det skal siges at fakta heller ikke havde reklameret med at der var radio i, så folk fik det der stod i annoncen.
Du har heller intet service i disse butikker hvis noget går galt.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 30-05-05 17:37

Jeg ville aldrig købe noget i netto som refi siger.
Jeg var nede for at bytte en tlf. der ikke virkede for en ven.
Der var intet at gøre.
Bestyren sagde ordret til mig at jeg ikke skulle købe noget i Netto hvis jeg forventede service, og de samme reklamations rettigheder som de har andre steder.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 30-05-05 17:52

Barebone Express fra samme fabrik i Kina. Koster ca. 650 Euro for maskinen med harddisk, RAM DVD drev etc. + import moms + told = ca. 6.800 inkl. momme

Lars

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-05-05 18:01

Vi har købt flere produkter i både Netto og Aldi. Det er muligt, vi er blevet snydt med hensyn til prisen (undersøgte ærligt talt ikke andre steder), men de par gange vi har haft reklamationer har der ingen problemer været - vi har bare fået en bytter.
Discountforretningerne ligger under for den samme købelov som alle andre forretninger, og de ved de godt! Der er derfor 2 års garanti på deres varer som på alle andres.
Jeg er godt klar over, at nogle forretninger gør det vældig besværligt at reklamere over et produkt, men tage i mod det, det skal de.

Vaxen

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 160 point
Dato : 30-05-05 18:27

"vaxen"
Du har da ret - man kan sagtens være heldig at få noget der er godt og billigt - og selvfølgelig ligger de under for købeloven. Men hvis de ikke har flere varer kan de ikke bytte.
Vi købte for nogle år siden en stationær i aldi, ganske vist i tyskland. den var hamrende billig efter datidens forhold, og den fungerer stadig upåklageligt. Det var heller ikke ment som en kritik af deres varer, mere af deres muligheder.

Godkendelse af svar
Fra : graahede

Dato : 30-05-05 19:30

Tak for svaret refi.nu har jeg købt en håber det går godt, også så tak for svarene til jer andre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 19:34

Håber du bliver glad for den - Det var som sagt ikke en kritik af deres varer.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 30-05-05 20:41

Kan da også kun tilføje at jeg er FULDT UD tilfreds med den bærbar jeg købte i Aldi for et år siden- og det samme er en kammerat der købte en magen til. Billig i forhold til datidens maskiner, og intet at udsætte på den endnu!
Mvh. Akaup
Held og lykke - HP plejer da at være "kvali"!