/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Tysk Gigaset Dansk VOIP
Fra : M_Ovdal
Vist : 752 gange
20 point
Dato : 30-05-05 14:49

Hej,

Jeg har netop købt et Gigaset SL100 Colour i tyskland, og erfaret at der ikke kan modtages opkald på det i danmark.
Æv.

Jeg går og overvejer at konvertere til IP telefoni. Er der en der ved om et tysk GIGASET kan virke med en VOIP adapter i danmark?
Hvis ja, hvilken adaptor?

Eller er der nogen der ved om det er muligt at få Gigasettet til at virke på det danske analognet. (jeg har ikke isdn)

Mvh
Mathias

Kommentar
Fra : djarner

Dato : 11-06-05 16:38

Hej M_Ovdal

Jeg er ret sikker på at du skal kikke på Sipura, der er mange justerings muligheder, og hvad nummervisning angår
er der 2 DTMF og FSK (tysk nummervisning)

Jeg skal dog lige gøre opmærksom på at Sipura ikke kan bruges sammen med ISDN telefoner ... det skal være almindelige
analoge telefoner. Men det er den SL100 vel også.

Djarner

Kommentar
Fra : Heru

Dato : 08-07-05 14:17

Du kan få den til at virke i dk ved at gøre som i følgende tråd http://www.kandu.dk/dk/spg/47217

Accepteret svar
Fra : peddersen

Modtaget 20 point
Dato : 05-08-05 16:37

Hvis du vil gå over til VOIP, kan du bruge indstillingerne i den lille VOIP-boks (Sipura, Grandstream, Fritz!Fon) til at sørge for at den forstår vis nummer, selvom om den er en tysker i. Om du også i det tilfælde skal gøre som Heru skriver ovenfor, ved jeg ikke.

Godkendelse af svar
Fra : M_Ovdal

Dato : 08-08-05 13:20

Tak for svaret peddersen.