/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Dansk Eksamen
Fra : epidedymittis
Vist : 751 gange
100 point
Dato : 30-05-05 14:32

HEJ, jeg skal til eksamen i dans. mdl. på fredag. I den forbindelse vil jeg gerne høre forslag til strukturering og disposition osv.

?

Accepteret svar
Fra : Frederik_Gren

Modtaget 110 point
Dato : 30-05-05 14:44

Hej.

Benyt effektiv eksamenslæsning, som fungerer således:
1.) find den mængde stof som du plejer at læse på én time, f.eks. 10 sider.
2.) skim dette over i 15 minuter uden at dykke ned i teksten (enkelte vigtige ord i sætningerne).
3.) Hurtig-læs siderne på 15 min.
4.) Læs stoffet i normalt (lidt hurtigt) tempo i den sidste halve time.

Når du så på et tidspunkt føler, at du har glemt tingene, så benyt kun de første 2 trin.

mvh
Frederik

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 30-05-05 14:46

Jo tak, men jeg mente mere til selve esaminationen. Hvad skal man starte med og sårn?

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 30-05-05 14:48

Og; læs ca. 6 effektive timer om dagen. For mig fungerer det godt at gøre dette således: Start om morgenen, læs 1 time (præcist!!) og hold 15 min fri, læs igen osv. Gentag denne rutine 6 gange, og så føler man faktisk, at man får noget ud af dagen, selv om man ikke har lang tid til at forberede sig.

Frederik

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 30-05-05 14:52

Start med at sige hvad du vil fortælle om, KUN på overskirftform. Dyk derefter ned i dine underemner.
Dispositioner opbygges således: Hovedoverskirft, underoverskrift, underpunkter.

f.eks.

Spørgsmål 1. Hvorfor var HC-Andersen forfatter.

Påvirkninger i hans barndom:
- grim far
- dum mor
- drillet i skolen
-....

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 30-05-05 14:53

Det er fint nok...

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 30-05-05 14:59

Svar ok?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 30-05-05 15:07

fremragende!

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 30-05-05 15:10

Takker, og held og lykke med eksamen!

Frederik