/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Englands besøg
Fra : Mone
Vist : 428 gange
150 point
Dato : 27-09-02 14:20

Hej.

Jeg får besøg fra England her i week-enden, så jeg ville høre om der var nogen
der havde nogle gode ideer til hvad jeg skal serverer til morgenmad & frokost.
Aftensmad skal jeg ikke lave.

Da de kommer ret sent i aften, kunne jeg også godt tænke mig at lave et eller
andet vi kunne sidde og "hygge" os med når de kommer.

Med venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 27-09-02 14:27

Umiddelbart synes jeg det er en ok ide at lave noget engelsk til dem, men hvorfor ikke servere noget dansk? De kender vel i forvejen engelsk mad..... Personligt vil jeg helst have noget lokal mad hvis jeg er i udlandet. Men det er bare mig. God weekend og fornøjelse.

Kommentar
Fra : netper

Dato : 27-09-02 14:28

Hej Mone

Nu har jeg jo spurgt løs om en masse på engelsk for at kunne oversætte en opskrift fra engelsk, opskriften er vist godt nok amerikansk men det lugter da lidt af fisk som man siger.

Opskriften kan du se under spørgsmålet Broccoli and Provolone Quiche og det er en pie/tærte som skulle være til brunch, men jeg er da ret sikker på den kan bruges til frokost også.

Det kunne da være ret sjovt hvis du kunne bruge den

Mvh
Per

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 27-09-02 14:32

Hvad med arme riddere?

8-12 skiver franskbrød
2 spsk mel
1 æg
2 dl mælk eller fløde
1 tsk kanel
4 spsk sukker
smør

Pisk mel, æg, mælk, kanel og sukker sammen. Vend brødskiverne i dejen og steg dem gyldne i smøret på stegepanden i 2-3 min. på hver side.
Serveres varme med syltetøj eller kompot og flødeskum.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-09-02 13:57

On Fri, 27 Sep 2002 12:19:57 GMT, "Mone" <Mone.news@kandu.dk> wrote:

>Hej.
>
>Jeg får besøg fra England her i week-enden, så jeg ville høre om der var
>nogen
>der havde nogle gode ideer til hvad jeg skal serverer til morgenmad &
>frokost.

Hvad med at servere noget, som de måske ikke får så ofte derhjemme -
dansk morgenmad (rundstykker, basser, blødkogte æg osv.) og ditto
frokost (sild, snaps osv.)
Aftenhyggen (hvis den skal være sød) kunne være æblekage (af den slags
med æblemos, rasp, syltetøj og flødeskum)
Lars

Accepteret svar
Fra : chicco

Modtaget 160 point
Dato : 27-09-02 15:44

Hej Mone
Da jeg selv lever sammen med en Englænder vil jeg bare sig at du må for guds skyld ikke servere cotail pølser, for jeg har aldrig oplevet en englænder der er vild med dem, men vil du servere Engelsk morgen mad er denne her den rette opskrift.
Baked beans med spejl æg der er vendt en gang, ristede championer, stegte tomater, og back bacon der ikke er sprød stegt, toasted brød med smør.
hilsen chicco

Godkendelse af svar
Fra : Mone

Dato : 27-09-02 16:53

Tak for svaret chicco.

Det var lige det jeg jeg manglede.

Venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-09-02 16:33

Jeg er dansker i england, og det er min erfaring, at naar jeg har
englaendere med hjem til Danmark vil di helst have saa meget dansk som
muligt!!! Der er en del, der ikke er saa glade for rugbroed, saa det er en
god ide at have lidt franskbroed i baghaanden. Saa, bare frem med
smoerrebroed og, som det hedder her, Danish Open Sandwiches.

Aeblekage er en god ide (jeg har aldrig hoert om en englaender, som har
lavet den gode gamle med rasp osv).

Knus

Pia
<lcj@wanadoo.dk> wrote in message
news:f5l8puk42k9csrfmr16fooc916jv39kvqh@4ax.com...
> On Fri, 27 Sep 2002 12:19:57 GMT, "Mone" <Mone.news@kandu.dk> wrote:
>
> >Hej.
> >
> >Jeg får besøg fra England her i week-enden, så jeg ville høre om der var
> >nogen
> >der havde nogle gode ideer til hvad jeg skal serverer til morgenmad &
> >frokost.
>
> Hvad med at servere noget, som de måske ikke får så ofte derhjemme -
> dansk morgenmad (rundstykker, basser, blødkogte æg osv.) og ditto
> frokost (sild, snaps osv.)
> Aftenhyggen (hvis den skal være sød) kunne være æblekage (af den slags
> med æblemos, rasp, syltetøj og flødeskum)
> Lars