/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hvor er begrænsningerne på en honda expr~
Fra : emilhm
Vist : 684 gange
100 point
Dato : 30-05-05 12:03

Hvor er begrænsningerne på en honda express

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-05-05 15:12

Du skal pille plumben ud af cylinderens indsugning, hakke den 5 mm, og købe en turbokit udstødning fra Honda Walaroo, senere kan du montere størrer karburator, og indsugningsstuds.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Cheezdippers

Dato : 18-07-05 12:39

Der er ikke en plumb i cylinderens indsugning. Der sidder en i studsen, som skal fjernes. Som sagt kan der komme en anden udstødning på - Den originale Express udstødning tager meget effekt. Om den passer fra en Wallaroo skal jeg ikke kunne sige, men en tunudstødning fra en Honda Camino passer næsten perfekt. Forrøret skal bare bøjes en lille smule.

Min Express fik jeg op på ca. 55km/t ved dette indgreb - dog med en hjemmelavet udstødning istedet for den til Caminoen. Den vil nok køre lidt hurtigere med Camino potten.

Desuden giver det stortset ingenting at hakke stemplet, da knallerten kører med membranindsugning og indsugningen sidder ikke på cylinderen. Kun på fx. Puch Maxi kan det betale sig at hakke stemplet.