/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
scallions
Fra : netper
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 27-09-02 12:10

ordet scallions indgår i sætningen her

top with tomatoes & scallions.

men hvad er det ???

Mvh
Per

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 110 point
Dato : 27-09-02 12:46

hej igen igen per

scallions = i lighed med skalotteløg ,men kommer oprindeligt fra Israel.

top with tomatoes & scallions = pynt med tomater og løg

mvh mcloud

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 27-09-02 13:29

Hej netper

Endnu en definition:

Scallions are also known as green onions and refer to a distinct variety of immature onions. The vegetable has a white base that has not fully developed into a bulb and green leaves that are long and straight. Both parts are edible. Store in the refrigerator, wrapped for up to five days. They can be eaten raw or cooked in numerous dishes from soups to salads.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-09-02 14:19

Hej Per,

jeg brugte den der hollandske side som Mcloud har foreslået før idag... -->
http://www.xs4all.nl/~margjos/

skrev scallion og fik den her side frem efter at havde trykket på linket der kom frem i søgningen... -->
http://www.xs4all.nl/~margjos/bosui.htm

på dansk står der de følgende ting... (der er også et billede af hvordan den ser ud)
DA: forårsløg
- pipeløg
- vinterløg
- grønt løg

det er faktisk en ret go' side...

mvh.

Strarup