/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Slik o.lign med til USA
Fra : veffer
Vist : 3362 gange
100 point
Dato : 29-05-05 14:31

hej, jeg skal til USA her til sommer, hos noget familie, og jeg vil høre om det er nogen der ved, hvad man må tage med derover af slik, mad og andet fødevarer?
Jeg mener man gerne må tage vaccum pakket kød med, men er ikke sikker.
Og hvad med slik og chokolade, må man tage det med over?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 29-05-05 14:40

Hvorfor vil du slæbe slik til USA, de har da så rigeligt. Bestemmelserne for at medtage kødvarer ændres jævnligt. Af hensyn til sygdomme som mund og klovesyge, svinepest, kogalskab og meget andet, man er nød til at undesøge sagen for hver varegruppe: Men mad mangler de jo ikke der ovre, så er det ulejligheden værd+

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 29-05-05 14:44

ja, nu har vi jo noget som de ikke har, og derfor gerne vil have noget med over, når vi alligevel skal derpver.

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 29-05-05 14:52

Jeg er næsten helt sikker på, at du ikke må have kød og frugt med. Så en udsendelse på fjernsynet, for noget tid siden, om en sød lille beatle, som arbejdede i lufthavnen med at opsnuse folk, som havde fødevarer og visse typer frugt med.

Frederik

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 29-05-05 18:46

En beatle??
Det må have været en musikalsk oplevelse...

Accepteret svar
Fra : tjantzen

Modtaget 100 point
Dato : 30-05-05 14:58

Ja den Beagle har jeg hilst på i JFK lufthavnen.
Den snuser efter frisk frugt

Her et uddrag fra US customs and border protection
http://www.cbp.gov/

Food Products
Bakery items and all cured cheeses are admissible. The USDA's Animal and Plant Health Inspection Service (APHIS) publishes a pamphlet called Travelers Tips, which offers detailed information on bringing food, plant, and animal products into this country. Imported foods are also subject to requirements of the Food and Drug Administration.

Fruits, Vegetables, Plants
Many fruits, vegetables, plants, cuttings, seeds, unprocessed plant products, and certain endangered plant species are either prohibited from entering the country or require an import permit. Endangered or threatened species of plants and plant products, if not prohibited from importation, will require an export permit from the country of origin. Every single plant, plant product, fruit, or vegetable must be declared to the CBP officer and must be presented for inspection no matter how free of pests it appears to be. Most canned or processed items are admissible.

Applications for import permits or requests for information should be addressed to: Permit Unit, USDA-APHIS-PPQ, 4700 River Rd., Unit 136, Riverdale, MD 20737-1236, USA.

Meats, Livestock, Poultry
Meats, livestock, poultry and their by-products (e.g., sausage, pâté) are either prohibited or restricted from entering the United States, depending upon the animal disease condition in the country of origin. Fresh meat is generally prohibited from most countries. Canned meat is permitted if the inspector can determine that it is commercially canned, cooked in the container, hermetically sealed, and can be kept without refrigeration. Other canned, cured, or dried meat is severely restricted.

You should contact the USDA’s Import-Export Products Staff, APHIS-VS, 4700 River Rd., Unit 40, Riverdale, MD 20737-1231, USA, for detailed requirements.

Godkendelse af svar
Fra : veffer

Dato : 30-05-05 16:43

Tak for svaret tjantzen.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 30-05-05 17:11

det var så lidt

go' tur