/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Hvad skal jeg være?
Fra : LeaBia
Vist : 324 gange
50 point
Dato : 29-05-05 12:45

Hej

Nu har jeg tænkt meget over det og kigget inde på www.ug.dk men kan ikke finde den rigtige uddannelse.
Jeg vil gerne have mig en gård med dyr, men vil gerne kende mere til dyreadfærd, pleje, og fodring.
Jeg syntes bare at blive dyrepasser er lige voldsomt nok. og vil ikke dyrke noget så landmand passer heller ikke helt.
Hvad tror i?

m.v.h Lea

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 29-05-05 12:49

Du skal leve af noget du med glæde ville gøre gratis for andre til hver en tid.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 29-05-05 12:52

Nu ved jeg jo ikke hvor ambisiøs du er, men dyrelæge var da en mulighed?

Det kommer jo også an på om du har tænkt dig at leve at din gård, eller du vil have et andet arbejde ved siden af...

/Karl Smart

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 29-05-05 13:24

Hej Lea,

Prøv at se dette link, det kan være det kan give dig et par idéer:
http://www.uddannelsenord.dk/default.aspx?showpage=interesse&menuid2=16

Mvh Niels

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 29-05-05 14:04

Hvorfor vil du ikke ddyrke noget??
Hvad er mere bekræftende end at følge naturens gang i mark og i naturen?
Hvorfor er det for voldsomt at være dyrepasser?
Jeg har været fodermester i nogle år, man lærer da meget om dyr, i det arbejde - og vist også om sig selv!
Ok! dyresygeplejerske?? Der findes jo dyrekliniker der har brug for plejere.
Hvad du skal vælge som din fremtidige levevej , det er der kun dug selv der kan afgøre. Du er vel ung, så du har tid til at prøve lidt af hvert. Måske ngle af dine drømme kan leves ud ved ophold i udlandet?? Hvad ved jeg.

Kommentar
Fra : klars

Dato : 29-05-05 14:11

Hej Lea
Har du tænkt på at blive veterinærsygeplejerske ????
Klars

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 29-05-05 16:37

Få dig et job på en gård. Det er nemt at få et job et sådant sted. Så får du en nærmere afklaring af hvilke ting du kan lide at arbejde med på en gård.
Hvis det har din interesse kan man gå videre den vej. Det er ikke så omfattende uddannelse.
mvh
qfha