/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Servicepack 2
Fra : bauchmann
Vist : 459 gange
300 point
Dato : 29-05-05 09:38

Hej
En af mine venner har servicepack 2 og Norton firewall samt antivir. Problemet er nu, at hun ikke kan komme i banken. Norton siger ved opdatering at den ikke kan få forbindelse. Kan i hjælpe.
Torben

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 29-05-05 09:45

Fjern Norton Firewall, Den har alligevel ikke noget at gøre på en computer man også havde tænkt sig at bruge..

Bortset fra det har de fleste banker en FAQ - side der forklarer hvordan man omgår den slags problemer ;)

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 29-05-05 10:04

hej
prøv dene side
http://www.znn.dk/
og find den opdatering der passer til jeres win vers.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 29-05-05 11:29

jeg burde måske lige minde om, at det ikke anbefales at hente opdateringer fra andre end producenten - med mindre man da har en ulovlig kopi..

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 29-05-05 11:35

Brug AVG som antivirus program, det er gratis, og er fuldt på højde med dem man betaler for, jeg har aldrig virus i min computer.

http://free.grisoft.com/doc/1 - download nederst fra siden.

hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 29-05-05 11:35

Der der irriterer er, at hun lige har betalt godt 700,00 kr. for Norton. Jeg mener der har været advarsler her på Kandu mod servicepack 2, da den kunne lave ravage i andre programmer. Tager jeg fejl?
Torben

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 29-05-05 11:47

hej
bestil sp2 ved ms den virker prøvede at downloade den
der gik ged i alt
bestilte ved ms så funkede alt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 11:53

sp2 har problemer med at arbejde sammen med flere mærker af firewalls, dermed ikke være sagt at norton ikke er god nok, men du skal på microsofts hjemmeside og se hvilke problemer der kan være med sp2 og norton

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 11:54

Sikkerhedsprogrammerne konflikter med hinanden.....

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 29-05-05 11:55

Service pack 2 skulle virke nogenlunde efterhånden, men tror du ikke at det er firewallen i windows, som blokerer for norton's forbindelse og forbindelsen til netbank... Hvis der kommer en advarselsboks når hun vil opdatere norton eller logge på netbank, skal hun trykke "fjern blokering" - ellers duer det ikke...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 11:59

Hvis du har to forskellige låse i en dør men kun en nøgle, er det svært at komme ind

Kommentar
Fra : Iceman77

Dato : 29-05-05 12:11

Du kan også gå ind i instillinger for internet, og indtaste de netadresser som firewallwn skal se bort fra/ ignorere.

Mvh. Bo.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 300 point
Dato : 29-05-05 12:12

Slå MS (sp2) firewall fra - det er den svageste faktor i den sammensætning og så se at få Norton opdateret.
Gør derudover Netbank siden til "trusted" (Websted man har tillid til) i sikkerhedsindstillingerne.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 29-05-05 13:05

Endelig et godt svar følg BjarneD løsning jeg havde samme problem - jeg har slået MS firewall fra alt funker - desuden sp2 havde jeg lidt problemer med i starten -idag kjør det bara!

Jeg sidder med en fornemmelse at der ofte er mange vildskud og bliver skudt med spredehagl eller refereret til ting hvor man bare håber at kunne tiltuske sig point selv om man ikke har den mindste ide om det virker - men det var bare en fornemmelse efter at have fulgt med i løsningsforslag gennem et stykke tid

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 13:13

Om du fjerner det ene eller det andet er jo ligegyldigt.
XP bliver sikkert automatisk opdateret hele tiden.
XP bruger du i forvejen.
XP´s firewall virker udmærket.
Hvad er ideen i at lægge en volvomotor i en ford?

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 29-05-05 13:16

Xp's firewall virker - men ikke optimalt.. Jeg kører med både XP's firewall og Trend Micro - Keine Problemen...

/Karl Smart

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-05-05 13:36

Du er forkert på den Refi fordi XP's firewall ikke kan yde det samme som f. eks. Nortons dels virker den kun den ene vej og dels er konfigurationsmulighederne mere begrænsede.
Jeg er ikke begejstret for Norton, men det er trods alt et produkt, der opdateres mere løbende end XP.
Hvis du ser i hvor høj grad diverse brugere har problemer med blokeringer fra XP's firewall så er det heller ikke svært at gætte sig til hvad resultatet kan blive, men har man en AVG (der i øvrigt kun opdateres lidt tilfældigt da den gratis version er begrænset ved manglende opdateringskapacitet) og ingen firewall vil det være en stor fejl, at deaktivere firewall i XP.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 13:47

Jeg syntes nu "folk" har flere fejl på norton end på XP´s, men det kan jo altid diskuteres.
Min pointe er at XP kan du jo ikke undgå (hvis det er styresystemet) og så er det da ulogisk at pille faciliteter ud af det.
Som sagt er norton udmærket, men efter sp2 er der mange problemer med diverse firewalls, og fremfor IKKE at installere sp2, er det da bedre at fjerne noget andet.
Selvfølgelig har du flere indstillingsmuligheder i norton - men har du vitterligt brug for dem?
Men OK, smag og behag, derfor skrev jeg også at det egentligt var ligegyldigt hvilket man fjernede.

Så forkert vil jeg ikke sige - bare lidt anderledes

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-05-05 13:56

XP, sp2 firewall lukker kun af for indkommende og hvis man har studeret hvordan problemer opstrå nu til dags vil man vide, at de fleste trojanere kommer ind som "harmløse" filer der ofte er en del af spyware/adware og den "harmløse" fil vil være der efter spywaren er fjernet og vil oprette det egentlige problem, trojaneren der sender fra computeren hvilket den ikke vil få lov til fra en tovejs firewall, men som sp2 firewall'en ikke vil stoppe. Skidtet skal selvfølgelig fjernes, men en blokering fra firewall'en kan jo give et fingerpeg om, at noget ikke er som det skal være (dette er en meget forenklet forklaring).

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 31-05-05 08:27

Tak for svaret BjarneD.