/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
musik søger
Fra : mobergkl
Vist : 310 gange
500 point
Dato : 29-05-05 09:26

hey. jeg leder efter en web side hvor man kan skrive en kunstners navn og det nr man leder efter. svaret skulle så være at man kan se alle de cder det enkelte nr skulle ligge på..
m.v.h kenneth

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-05-05 10:11

Det der kommer nærmest er så vidt jeg ved Biblioteksdatabasen. Det kræver selvfølgeligt at pladen/CD'en findes på biblioteket, men det gør de fleste også. Gå ind på www.bib.dk vælg musiksøg og prøv dig frem. Kandu ikke bruge den ved jeg det ikke. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 29-05-05 11:32

eller prøv at søge på google:

discography "kunstnerens navn"

Så popper der sandsynligvis adskillige sider op, hvor man kan se samtlige albums, samt tracklister for disse...

/Karl Smart

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 500 point
Dato : 29-05-05 11:35

Hvorfor ikke bare kigge på kataloger? Jeg benytter f.eks "Rillen" meget.
1. http://www.rillen.dk
2. http://www.google.dk/search?hl=da&q=CD+musik&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK
Hygge...
Søren

NB: Hvad med iTunes http://www.apple.com/dk/itunes/
Læs on iTunes http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=5997
på iTunes kan du også lytte til brudstykker af musikken + få mange info om album, kunstner osv.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 29-05-05 11:47

Hvis du vil lytte til brudstykker af musikken er der jo også amazon, som har et rigtig godt udvalg...

www.amazon.com og www.amazon.co.uk

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 29-05-05 12:29

Jeg bruger personligt www.allmusic.com, hvor man kan søge på sangens titel, og derefter vælge den rigtige udgave samt se, hvilke udgivelser sangen figurerer på. Man kan dog ikke høre brudstykker som hos Amazon, men jeg synes, at det er den bedste og mest overskuelige søgemaskine til arbejdet, når man kender sangen og "blot" vil finde ud af, hvilket album man skal anskaffe sig.

Kommentar
Fra : amdam

Dato : 29-05-05 13:04

Du kan også gå ind på www.cdskiven.dk og popmusicinfo.com.

Kommentar
Fra : amdam

Dato : 29-05-05 13:05
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-05-05 14:11

Med hensyn til Biblioteksdatabasen, kan du søge på alle slags musik ikke kun Pop o.s.v. Jeg prøvede lige Kunstner = The Beatles og Fri tekst = Hey Jude og den fandt 46 forskellige albums, så det virker ihvertfald.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-05-05 14:12

P.S.: Og så skal man ikke logge sig på, melde sig ind eller udlevere sin email-adresse. Mange af de såkaldte Gratis-tjenester på nettet misbruger ens email-adresse.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 29-05-05 16:48

Så derfor skal man oprette en webmail, som man bruger som "junk-adresse" - dvs. til registrering på alskens underlige websites...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-06-05 22:07

Hej igen mobergkl. Har du helt glemt dette spørgsmål?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-06-05 22:40

Godkendelse af svar
Fra : mobergkl

Dato : 23-06-05 20:29

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-06-05 20:32

Se selv ans. Det hjalp.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-06-05 20:37

På hvad?

Hvis det irriterede dig, arne.jakobsen, at spørgsmålet ikke var lukket og det stadig fyldte i din historik, så kunne du bare have fjernet fluebenet til dette spørgsmål.

Du gik glip af 500 point