/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
små problemer med gæstebog..!!
Fra : futte850
Vist : 572 gange
60 point
Dato : 29-05-05 00:59

Halløjsa, jeg har lavet en gæstebog, og der er nogle små fejl i, så jeg håber at i kan svare på disse 2 spørgsmål..!!

I min gæstebog har jeg lavet en textarea hvor man kan skrive en besked, mit problem er bare, at jeg har lavet min textarea en eller anden størrelse, lad os sige 80 cols og 10 rows, men når man når hen til enden, så skifter den ikke automatisk linje, men skriver videre så der nederst kommer en scroller som ikke var meningen. Den skal bare kunne automatisk skifte linje, når man når til enden af textarea... er der nogen som har et svar på hvordan jeg laver det..???

Nederst i min gæstebog har jeg denne kode:
<a href="gaestebog.php?start=<? echo($start-$antal); ?>&antal=<? echo $antal; ?>">[1]</a>
<a href="gaestebog.php?start=10&antal=<? echo $antal; ?>">[2]</a>
<a href="gaestebog.php?start=20&antal=<? echo $antal; ?>">[3]</a>
<a href="gaestebog.php?start=30&antal=<? echo $antal; ?>">[4]</a>
<a href="gaestebog.php?start=40&antal=<? echo $antal; ?>">[5]</a>

den kode gør at man skifter side og jeg har så valgt, at der skal være 10 beskeder på hver side og der er lavet 5 sider. MEN når jeg f.eks. vil se nummer 5 side viser den siden fint, men hvis jeg så derefter vil tilbage til nummer 1, så vil den ikke vise mig nummer et, men derimod nummer 4, så jeg skal faktisk trykke 4 gange for at komme ned til nummer 1, men dette er kun tilfældet, hvis man skal fra et af nummerne til nummer 1 og self hvis man starter på side 3 så skal man trykke 2 gange for at komme hen til nummer 1. Men de andre nummer vil godt virke udemærket, så man kan sagtens skifte forskellige sider imellem 2-5 uden at den har nogen problemer, det er bare nummer 1 som den ikke vil skifte direkte til.. er der nogen som kan give mig et råd, til hvad jeg skal gøre, for at den ikke gør det mere...???

Håber i vil svare..

MVH
Futte

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 29-05-05 10:51

virker det ikke ?

<a href="gaestebog.php?start=0&antal=<? echo $antal; ?>">[1]</a>
<a href="gaestebog.php?start=10&antal=<? echo $antal; ?>">[2]</a>
<a href="gaestebog.php?start=20&antal=<? echo $antal; ?>">[3]</a>
<a href="gaestebog.php?start=30&antal=<? echo $antal; ?>">[4]</a>
<a href="gaestebog.php?start=40&antal=<? echo $antal; ?>">[5]</a>

Kommentar
Fra : futte850

Dato : 29-05-05 12:51

mit første spørgsmål er løst..!! det virker...!!!! takker

Jge sender lige koden med, men hvorfor skifter min textarea ikke automatisk ned når jeg er nået hen til enden af den....????

<textarea name="besked" ID="txtBody" cols="80" rows="10" wrap="soft"></textarea>

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 30-05-05 12:46

prøver lige

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 30-05-05 12:48

gør den også...

jeg ved ik med hvad du bruger id og wrap til...

Hvis du definerer noget i txtBody vil jeg gerne se det

håber selv du ved hvad wrap er