/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
pie crust
Fra : netper
Vist : 555 gange
200 point
Dato : 27-09-02 09:30

Nu jeg er igang så er der lige et par stykker mere her

1 (9 inch) unbaked deep dish pie crust (hvis man oversætter det ord efter ord så giver det ingen mening) men mit bud må være noget med en forbagt piebund eller noget derhenad

4 eggs, beaten
1 egg yolk, beaten

4 æg og en æggeblomme, men hvad meners der med beaten

Jeg kan fortælle at det er en pie jeg er ved at prøve at oversætte fra engelsk og opskriften kan ses her
http://brunch.allrecipes.com/AZ/BrcclindPrvlnQich.asp

Mvh
Per

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 210 point
Dato : 27-09-02 09:46

hej per
beaten = pisket
1 (9 inch) unbaked deep dish pie crust = jeg ville oversætte det til=en 9 " tærtebund
mvh mcloud

Kommentar
Fra : netper

Dato : 27-09-02 09:52

I min ordbog står der Piecrust skorpe på en pien så det var også mit bud, men jeg har desvære kun min ordbog at holde mig til da jeg ik er så god i skriftlig engelsk.

dog syntes jeg alerede det går noget nemmer med at oversætte, har oversat knapt 10 opskrifter lige pt

Per

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 27-09-02 09:53

hej igen per
Dette er en hollandsk oversætter af madudtryk den oversætter både til Fransk, Engelsk ;Dansk Og hollandsk.
DA betyder dansk, FR betyder fransk, osv.

http://www.xs4all.nl/~margjos/

mvh mcloud

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-09-02 09:59

Hej Per

umiddelbart vil jeg også tro det er en tærtebund som Mcloud skriver, idet crust betyder skorpe...

jeg faldt også over et "Pie-Crust table"... -->
http://www.abcmarked.dk/antik/index.asp?do=lsearch&letter=p
ikke det lige har noget med mad at gøre, men i beskrivelsen skriver de...
..." Pie-crust table
bord hvis kant er udskåret i et muslingemønster. Chippendale har tegnet det i en elegant rund form med nedsænket bordplade og muslingkanten mindende om skorpen på en pie. "...

og idet det under pkt. 4 fra den side du linker til opskriften... med at putte Broccoli mixen i "pie crusten"... giver det som sagt ikke ret meget mening at putte den i en skorpe, så jeg vil også tro det er en tærtebund af en slags...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-09-02 08:38

"netper" <netper.news@kandu.dk> writes:

> 4 eggs, beaten
> 1 egg yolk, beaten
>
> 4 æg og en æggeblomme, men hvad meners der med beaten

Betyder det ikke bare pisket?

Mvh Trine

--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-09-02 10:06

Hej igen,

jeg var lige inde på den hollandske side, som Mcloud linkede til...

søgte på crust og fik det her frem... -->
crust DA: rulledej NL: deegbodem (uitgerold deeg)...

jeg har boet 6 år i holland, og deegbodem er frit oversat Dejbund, (uitgerold deeg svarer til rulledej eller hvis det bogstavelig talt sku' oversættes til "ud rullet dej")...

så endnu engang vil jeg bakke omkring Mcloud og sige det må betyde "tærte"-bund, eller en eller anden bund af en slags man bruger til at lave tærter med...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 27-09-02 10:09

Så er vi jo tre der mener det samme, så skal vi ik beslutte at det er en tærtebund, det er jo det mest logiske da opskriften jo er en pie og der ikke indgår nogen ingredienser til dej i ingrediens beskrivelsen.

Men det havde nu været nemmer at dem der skrev opskrifterne kun brugte ord der stod i min ordbog *GGG*

Mvh
Per

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-09-02 09:03

"netper" <netper.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:kFTk9.34594$Qk5.1491832@news010.worldonline.dk...
> Nu jeg er igang så er der lige et par stykker mere her
>
> 1 (9 inch) unbaked deep dish pie crust (hvis man oversætter det ord
> efter ord så giver det ingen mening) men mit bud må være noget med en
> forbagt piebund eller noget derhenad

Ubagt tærtebund i en form på ca. 22 cm i diameter med høje kanter (Altså
f.eks. en springform foret med mørdej.)

>
> 4 eggs, beaten
> 1 egg yolk, beaten

Beaten= pisket.

MVH

Peter