/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hvordan slukker jeg lyden fra mit modem
Fra : akselbo
Vist : 678 gange
400 point
Dato : 28-05-05 13:19

jeg har skaffet mig et 56k internt modem = Es56h-PI Data Fax Voice modem. når jeg kalder ud ønsker jeg at høre lyden fra modemets egen lille ´signalhøjttaler´ jeg ønsker at høre de små tone-touch-dut-lyde. - men uønsket får jeg tone-touch-signalet på både modemets lille højttaler og samtidig ud gennem computerens lydanlæg ´det store højttalersystem´ ...
hvorledes hindrer jeg ´den store lyd´

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-05-05 13:31

Har din skærm en knap for lyd/højtaler, så sluk for denne med et enkelt tryk.

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 28-05-05 13:45

supplerende oplysning foranlediget af akle´s svar - ´stor lyd´ er altid aktiv, - når jeg arbejder ved min computer lytter jeg til musik, eller hører radio, ser tv osv osv - modemets lyd fra andet end den minilille højttaler på selve kortet er uønsket det er den jeg ønsker at deaktivere - mvh akselbo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-05 14:08

Med mindre du har en facilitet i din højtaleropsætning hvor du kan bestemme hvad der kommer ud, lugter det mest af en fejlforbinding.
Når jeg bruger modemopkald kommer touch-lydene kun fra modemmets minihøjtaler.
Prøv at se i din lydopsætning om du har telefonlinie slået til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-05 14:08

forbinding forbindelse skulle det være.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-05-05 15:13

Haløjsa
Jeg bruger desværre ikke modem mere men jeg mener at kunne huske at der er en mulighed i egenskaber for modem. Klik på Start--->Indstillinger--->Kontrolpanel, hvis du har et ikon der hedder modem så dobbeltklik på dette, så er det her min hukommelse måske driller, men hvis jeg husker rigtigt er der et vindue hvor du kan se dit modem, marker det og vælg egenskaber, kig de forskellige muligheder igennem, så må der være et sted hvor der et flueben til henholdsvis at slå lyden fra og til.
Hvis ikke du har et ikon der hedder modem, er det ikonet der hedder "modem ogtelefonindstillinger" du skal have fat i.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-05-05 15:46

Det er korrekt som Brassovitski skriver. Det er også længe siden jeg har brugt modem, men kan også huske indstillingen. Det er dog en skyder man kan flytte med musen for på den måde at skrue ned for lyden.

Fijala

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 28-05-05 22:25

Det er rigtigt at man kan krydse af i indstillinger, at XP skal slå lyden fra modem. Bare sjældent det virker. Gå ind samme sted i initialisering og skriv M=0 så er der tavst

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-05 22:29

Det er jo ikke modem-lyd spørgeren vil slå fra...........

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 28-05-05 22:34

refi> Undskyld, man skulle måske lære at læse indenad...... ;o(

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 28-05-05 22:36

og lave smileys

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 29-05-05 11:37

jeg benytter 2 computere - den gamle med 98SE er forsynet med et ældre DiamondSupra modem - touch-lydene kommer alene fra modemets egen minihøjttaler. - den nye comp (som jeg er ved at køre i stilling) er installeret med XP-pro - til denne har jeg anskaffet ovenfor nævnte ES56H modem som altså sender lyd både via sin egen lille højttaler og computerens lydside
jeg ønsker som refi rigtigt konkludere ikke at benytte M=0 metoden, for så forsvinder al lyd
jeg leder måske efter en ´streng´ á la M=0 men én der lukker for ´den store lyd´
det undrer mig meget at jeg i XP ikke kan finde til-/fravalgsmuligheder for microphone og telephone lyd som findes i 98SE´erens volume control faciliteter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 11:44

Det kan du også.....
Åbn dit højtalericon og gå i indstillinger > egenskaber

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 11:46

PS: evt. via kontrolpanel

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 30-05-05 09:53

jeg har satset extra points i håbet om at holde tråden varm lidt endnu. - flere svar kredser om, hvad jeg allerede har testet. senest refi´s til hvilket jeg oplyser at jeg ikke har mulighed for at ´mute´ mig ud af problemet = modemlyd som separat lydkilde foreligger ikke som mulighed. - om problemet ikke vil finde sin løsning og er knyttet til at indkøbte modem er et voice/fax-modem kunne jeg måske bede om forslag navn/mærke på ´gammeldags´ super-enkelt modem uden voice-funktion

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 10:08

Lydpanelet hvor du kan aktivere/deaktivere de forskellige lydenheder går jeg ud fra du har fundet.
Som sagt mit modem (conexant) laver IKKE omtalte og jeg har IKKE rettet i reg eller andre steder - det har standard været sådan. Virker modemet ellers som det skal?

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 30-05-05 10:24

modemet anvendes alene til telefonopkald fsv det telefonkatalog jeg har slæbt på i mange mange år og som jeg derfor helst ikke ønsker at skulle ´omtaste´ til nyere applikationer (fx Outlook) - og det kører perfekt - men som sagt med ´extralyd´
når dit modem alene leverer tuoch-tone fra minihøjttaleren spørger jeg - er dit conexant modem type et voice/fax modem ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 10:56

Ja - Det er iøvrigt de fleste modemer idag, om ikke alle.
I egenskaber for modemet er en funktion >lydstyrke for højtaler< men den er slået til - og alligevel kommer tonerne IKKE gennem højtaler.
Mit modem er godt nok sat til COM3, men det burde ikke have nogen betydning i den sammenhæng.
Kan du have nogen "capture" enheder der forstærker lyden?
Det må være en eller anden form for konflikt, men lige nu er jeg udtømt for ideer.
Tjek evt. om der er jumpere på kortet til deaktivering af lyd.
Her er man inde på det er et driverproblem - prøv at kigge

http://www.d-a-l.com/forum/sutra2971.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 10:57
Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 30-05-05 11:54

også mit modem er sat til COM3
og til spørgsmålet om ´capture´ enheder driller, - se det ved jeg jo ikke, for jeg ved ikke ganske hvad XP finder ud af automatiske gøremål ... MEN/OG spørger derfor og det har med DirectX at gøre ? - XP er sat til automatisk opdatering af alt ... burde derfor finde alt selv ?? - eller ´overreagerer´ jeg på dette systems ufejlbarlighed ? og måske er DirectX slet ikke i spil i forbindelse med dette problem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 12:03

Nej - win-opdateringer og directX har næppe noget med det at gøre.
Det er mere hvis du arb. med film o.lign. der kan være tale om capture.
Automatiske opdateringer har ikke noget at gøre med at XP "finder alt".
Den sørger kun for at du får det sidste nye fra microsoft. Det samme hvis der kommer nye directX versioner.
Jeg tænker videre, men er som sagt tom lige nu.
Problemet opstår IKKE hos mig.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-05 18:47

Hmm! Tror nu dem der inde på lydinstillingerne har ret!! Har du prøvet at åbne for lydmixeren og gå ind under egenskaber? I min står der hvertilfald noget med telefonlinje!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 18:53

Det gør der også i min - det var derfor jeg mente der kunne være noget der.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-05 18:57

Ja det var det jeg tænkte refi! Hvis man tilføjer den til mixeren og og så sætter flue i Slå fra, så kan det være lyden forsvinder fra højtalerne?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 19:03

Du læser mine tanker

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-05 19:04

Det var ellers noget af en rødhåret du har i tankerne!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 19:16

Fy til os begge - no smalltalk.

Det er da muligt at modemet er af en sådan beskaffenhed at lyden ikke KAN slåes fra, men alle de komputere jeg har været i nærheden af fornylig har ikke dette problem - men indrømmet - de var alle udstyret med conexant modem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 19:17

Forresten - Kører du med ISDN?

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 31-05-05 12:39

er atter ved frustrationernes kilde ... tedd og refi ligger med deres seneste indlæg lige præcis op ad den´mulige løsning´ jeg havde håbet på ... - men jeg har på den nye comp (Dell XPS / XP-pro) ikke mulighed for at ´fluebene´ modem og eller phone for efterfølgende at mute dem og således hindre den store lyd.
jeg benytter ADSL
har funderet over om det er en Dell-problematik eller en XP-problematik eller en Mediaplayer ditto

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-05 12:53

Hvis du kører XP og åbner dine lydstyrkepanel, så kan du da i indstillinger bestemme hvad dette panel skal indeholde og der vinge at ved telefon. Dernæst har du den på skærmen og kan igen vinge af for "slå fra"
Jeg kan ikke forestille mig at Dell´s version af XP skulle være anderledes end andre.

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 31-05-05 15:17

1300 trådte KK ind ad døren - min sparringspartner fsv edb/computerteknik
vi gennemgik denne tråd - og vi konkluderede:
der er flere veje frem til lydpanelet, f.ex højreklik på højttalersymbolet i systray
eller startknap->programs->entertainment->playbackcontrols
hvorefter man når frem til volumecontrols.
Volume Controls på min gamle comp forsynet med Yamahe lydkort åbner Yamaha-DS-XG Mixer hvor jeg under egenskaber/properties kan aktivere Volume Control, ZV Port, Telephony, Microphone, Line, CD Audio, Video osv osv osv og hvor jeg efterfølgende kan ´mute´ individuelle o/e alle enheder = netop det vi synes at skulle bruge ...
Volume Controls på min nye comp forsynet med et Sound Blaster Live 24-bit lydkort åbner ikke samme mange muligheder, der er altså ingen mulighed for at ´fluebene´ f.ex Telephony, Microphone med henblik på at ´mute´ funktionen
Vi konkluderer at ´hvad man kan i Volume Controls er afhængigt af lydkort´ eller ta´r vi fejl ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-05 08:34

Nej det gør i nok ikke - men jeg undrer mig stadig over at der skulle være forskel.
Når man installerer et eller andet får man gerne flere indstillinger, men at de samtidig fjerner XP´s egne har jeg dog aldrig været ude for.
Det kunne være fordi man ved installationen installerer lydkortet samtidig med XP og derved IKKE installerer XP´s eget tillægsprogram (i dette tilfælde lydpanelet) men bruger det der er med lydkortet.

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 01-06-05 10:39

hmmm ... ja hvad skal jeg nu sige - Dellcomputeren kom med alt pre-installeret, så hvad man har gjort kan jeg jo ikke vide. - men du refererer til XP´s eget tillægsprogram (m/ bl.a. lydpanelet) - måske man kunne geninstallere dette = XP´s eget tillægsprogram ? - jeg vil dog nødig ud i en komplet WP-installation
selv om forslaget ikke er ´tråd/forum-rigtigt´ kunne jeg godt ønske et par ord pr telefon - 48712686
mvh poul akselbo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-05 10:47

Du kan jo prøve at gå i >kontrolpanel>tilføj/fjern programmer>tilføj/fjern windowskomponenter og se om der er mulighed for at installere noget lydværk.

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 07-06-05 15:17

har øget med nogle point for at få temaet frem en extra gang ...
refi angiver at bruge et Conexant-modem, som kører uden problemer -
hvad er modemets præcise betegnelse ?
anvender det en pci-sokkel ?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 400 point
Dato : 07-06-05 15:27

Det var da et godt spørgsmål - aner det ikke.

Det er et indstikskort som var fabriksmonteret og tillige indeholder 10/100 netkortet.

De fleste nyere kort har jo efterhånden begge dele på samme kort.

Har tidlige haft modemmer der kun var modem - det var også conexant - men den med lyden har jeg s.. aldrig haft problemer med, så det er da muligt at det er modemmet der ikke vil acceptere at man fjerner lyden.
Hvad siger Dell Support?
De må da have været udsat for det tidligere.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 07-06-05 15:38

hej
jeg har ikke genemmen læst alle indlæg
men bemærkede du skriver du kører adsl
ja undskyld hvad bruger du så et k56 modem til
fjern det

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-06-05 15:40

Haløjsa
Hvis jeg har tolket hele denne tråd rigtig er det rigtige svar vel givet, spørgenren kan så åbenbart ikke finde det rigtige sted, eller også er det ikke tilrådighed på hans maskine.
Når jeg på min maskine med XP home DK på åbner funktionen lydstyrke, og klikker på indstillinger, sætter flueben i 'Afspilning', kan jeg tilvælge 'Phone', klikke OK, og efterfølgende sætte flueben i Afbryd, under Phone, og så burde computerhøjtaleren ikke afspille modemlyden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-05 15:44

Det findes åbenbart ikke i Dell´s - jeg undrer mig også.
"1133" Man bruger det til bl. a. fax

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-06-05 15:58

Som jeg ser det er der to muligheder tilbage! Enten er modemmet tilsluttet med en ledning til lydkortet eller osse skal man bruge en modemstreng for at afbryde lyden til lydkortet! Og måske er der en tredje mulighed i det program du bruger til at kalde op med? Noget med speakers?

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 07-06-05 15:59

det skriver han ikke om
uden jeg ved det findes der så ikke prg. til fax over adsl?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-06-05 16:01

Hmm? Kom lige til at tænke på at det kunne være noget med AC97 settings i bios?? Har du den enabled?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-06-05 17:55

har du prøvet indstillinger får modem ?? frakobel lyd

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 22-06-05 13:03

øger points for at få denne efterhånden meget lange tråd ´på forsiden igen´ - at jeg ikke har været på banen i tidssrummet fra 7ds til dd skyldes ferie

i mellemtiden har jeg skaffet et nyt modem (et Trust-modem) - dermed løste jeg ikke problemet

jeg har på refi´s foranledning lagt frem for Dell´s supportafdeling og venter på svar

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-06-05 15:26

Nu er det vist lige ved at være nok! Slå dog for f..... lyden fra på modemet generelt både modemlyden og lyden gennem PC'n. Alternativ Hæ!Hæ! Hæ!

Klip din ledning over mellem modemmet og PC'n så kommer modemlyden garanteret ikke ud gennem PC'ns højtaler.
Hvis du nu klipper ledningen over og sætter alle sammen igen professorisk, derefter afbryder du en af gangen, og så kunne det jo være spændende om lyden på PC forsvinder uden at de øvrige funktioner forstyrres.

Genialt ikke????????

Godkendelse af svar
Fra : akselbo

Dato : 23-06-05 10:18

Tak for svaret refi, - jeg fæster lid til dit forslag om at Dell´s support kan løse problemet
også tak til tedd og de, der har medvirket
mvh - p...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 10:23

Selv tak